Convers MenX připraven na náročný závodníi víkend v Le Mans
Závodní víkend v Le Mans začal technickými přejímkami v centru města a Convers MenX tým je připraven na začátek kvalifikace. Za volantem vozu Ferrari 550 Maranello se budou střídat Robert Pergl, Alexej Vasiljev a Tomáš Kostka.Convers MenX tým úspěšně prošel technickou přejímkou na 75. ročník závodu 24 hodin Le Mans. Česko-ruský tým odjel na Náměstí Jakobínů hned ráno a absolvoval klasickou proceduru v centru města, která tradičně láká mnoho fanoušků, kteří mohou ze vzdálenosti několika metrů sledovat celý proces. Vůz číslo 67 prošel testy a je připravený na první kvalifikaci, která začne ve středu v 19 hodin.
Legendární závod v Le Mans se koná na více než 13 kilometrů dlouhé trati, na kterou letos vyrazí 55 vozů. Convers MenX tým se po loňské premiéře objeví ve startovním poli podruhé. Tým opět vsadil na Ferrari 550 Maranello, které připravuje tým českých mechaniků. Část z nich je zapůjčena společností HP Exclusiv, která v České republice zastupuje značky Ferrari a Maserati. Tým v loňské sezoně Le Mans Series obsadil druhé místo a do nadcházejícího závodu jde s hlavním cílem dokončit závod, což samo o sobě není snadný úkol. Ve třídě GT1 je 15 vozů včetně silných továrních zastoupení Corvette a Aston Martin.
Robert Pergl: „Jsem tady podruhé, ale znovu na mě zapůsobilo množství fanoušků, kteří sledují přejímky v centru města. Bohužel jsem musel vynechat test, ale cítím se připravený, protože mám zkušenosti z loňského roku a trať se příliš nezměnila. Trať v Le Mans je jedinečná a potřebujete nějaký čas na to, abyste si na ni znovu zvykli, ale jsem přesvědčený, že do závodu naberu dostatečnou rychlost.“
Alexej Vasiljev: „Le Mans je výjimečné a vždy se mi líbí. Slyšel jsem, že se díky čtyřem startům stanu nejzkušenějším ruským jezdcem, což je příjemné a doufám, že zužitkuji zkušenosti. Test byl dobrý, odjel jsem více než dva stinty a v závěru dne jsem jezdil vyrovnané časy.“
Tomáš Kostka: „Je skvělé být v Le Mans a nemůžu se dočkat, až začne kvalifikace. Test z mé strany proběhnul OK a vím, kde se mohu zlepšit. Ale není to snadné, protože kolo je dlouhé a musí vám vše vyjít, včetně provozu na trati. Přejímka byla neskutečná, ani nespočítám, kolik jsem rozdal autogramů.“
Ivo Horn, technický ředitel: „Náš cíl pro tento závod je vcelku jednoduchý, chceme dokončit závod, což se loni po nehodě nepodařilo. Spolehlivost vozů a jezdců je kritická. Závod je hodně dlouhý a stát se může cokoliv, ale jsme realisté a nemáme šanci bojovat s továrními týmy. Maranello je pořád rychlý a dobrý vůz, ale nikdo nemůže popřít to, že nové vozy jsou rychlejší. Letos také máme v podobě Pirelli nového dodavatele pneumatik, což je další faktor, ale přechod byl zatím vcelku bezproblémový, nicméně také v této oblasti se můžeme zlepšit.“
MENX