Neuvěřitelný český KOCOURKOV: soudkyně zastavila stavbu za miliardy a připravila nás všechny o milióny !!!
Nesmyslné STOP jedné z nejdůležitějších dopravních staveb u nás !!! Soudkyně po třech letech zastavila téměř dokončenou stavbu !! Absurdní rozhodnutí proti zájmům tisícům občanů a desítkám tisíc motoristů nejen z Brna – a ve prospěch pouze několika jedinců !!
V Česku si bohužel až příliš často můžeme připadat jako ve vyhlášeném Kocourkově, čili „jak u blbých na dvoře“. Další důkaz nejsilnějšího kalibru podala soudkyně pražského soudu na základě podání velmi úzké skupinky svérázných obyvatelů několika málo bytů jednoho domu jihomoravské metropole.
Tito převážně důchodci již před lety napadli stavební rozhodnutí k jedné z nejdůležitějších a také nejdražších dopravních staveb v Brně, ale i v republice. Zdálo se jim totiž, že v jejich třináctém až šestnáctém patře u výjezdu z takzvaného tunelu Dobrovského by mohl být po dokončení stavby hluk větší, než odhadují odborníci a vypracované studie. Jenže naprostá nepružnost českých soudů je poměrně vyhlášená a svědčí o ní řada táhnoucích se sporů. Včetně tohoto o zrušení stavebního povolení na tunely Dobrovského !! A je to jen nepružnost nebo by snad bylo vhodnější slovo neschopnost - aspoň v případě některých soudů a soudců, či soudkyň ??
Ano, asi by se dalo připustit, že by soud mohl zrušit uvedené stavební povolení - jenže to nejspíš MĚL udělat PŘED zahájením stavby a jistě ne ve fázi, když je stavba těsně před dokončením. V tunelech Dobrovského se totiž mělo začít jezdit již letos !!!!!! Prostavěno bylo více než pět miliard korun ze šesti plánovaných, konkrétně je vše hotovo dokonce 80 procent. Z toho jistě logickou úvahou a selským rozumem plyne, že v zemi pod touto částí města je vyhlouben obrovský tunel, tedy díra. Jsou tu stovky tun železobetonu atd atd. Mimochodem, zastavená stavba obsahuje celkem 130 stavebních objektů - to pro udělání představy, jakého rozsahu tato stavba asi je. Navíc je to v podstatě stavba čistě EKOLOGICKÁ- vždyť jak jinak označit stavbu, která svede desítky tisíc aut denně namísto ze současných komunikací mezi domy do tunelu !!
Sloužit měla tedy především zklidnění dopravy a k bezpečnosti motoristů i chodců. Jenže u soudu se asi přemýšlí jinak !!! Generální ředitel ŘSD prohlásil, že rozhodnutí soudu prostě musí respektovat a nekomentoval jej – i když každý jistě svým selským rozumem může posoudit, jaké je toto rozhodnutí …. Je jistě jedno, zda je ona soudkyně na seznamu rudých soudců – zkušených bolševiků, kteří stále přetrvávají ve svých korytech a jejichž seznam byl před pár dny konečně a oficiálně zveřejněn !! Jde o její svérázné myšlení a přístup proti zájmům celé společnosti... !! Co je to za nesmyslné zákony, které dovolují něco tak absurdního, jako je zastavení stavby, která má sloužit denně desítkám tisíc motoristů a denně chránit od hluku tisíce občanů v okolí komunikace ???????????!!
Ale stavba byla zastavena kvůli velmi úzké skupině občanů !! Kvůli několika lidem. Navíc stavba NEPŘEKRAČUJE ony hlukové limity, ale pouze jich zřejmě v oněch třech patrech dosáhne. Proti zájmům desítek, či stovek tisíc ostatních lidí.....Odborníci tvrdí, že hlukové limity mají být právě na hranici a nikoliv přeročeny - i když hlukové limity, to je další tuzemská taškařice .......A to by bylo na další dlouhé psaní.
A tak kvůli těm několika jedincům a soudkyni budou nyní muset tisíce lidí žít minimálně o půl roku déle na staveništi ( pokud to ovšem půjde dobře a další soud nerozhodne, že se tunely nyní nemají zavézt třeba hnojem a stavba se nesmí používat …..). Desetitisíce motoristů pak dál budou jezdit třicítkou po provizorní komunikaci, která je již zcela v katastrofálním stavu. A i když by se hloupost téměř nejvyššího stupně podařilo překonat a za dva až tři měsíce by se mohlo opět začít stavět a pokračovat, tak je nutné podotknout, že se to vše nezpozdí jen o ty dva nebo tři měsíce – ale podle ŘSD rovnou o půl roku !!!!! Celé provizorium tedy bude trvat o půl roku déle - navíc v případě, že vše půjde dobře a že ve stavbě bude možné pokračovat.
Rozhodnutí zastavilo stavbu za hromadu miliard a v podstatě i na ni navazující stavbu za další hromadu miliard, která je k ničemu, když doprava do tunelu nemůže jet. O významu stavby může svědčit i třeba to, že prošla „škrtáním“ ministra dopravy a bylo rozhodnuto o tom, že je nutné ji co nejdříve dokončit. Pak ale dotyčná soudkyně vytáhla nejméně TŘI ROKY starý případ a „rozhodla“ tak , jak rozhodla !!!
Paní nebo možná také soudružko soudkyně, FUJ FUJ FUJ !!!
A dodat můžeme i jména nejviditelnějších aktivistů občanského sdružení VMO Brno, které za celým problémem neoblomně již roky stojí : Karel Štěpaník a Lubomír Koutný. ( navíc mimochodem jeden z jmenovaných v domě vůbec nebydlí, jen se v záležitosti angažuje… !!!! - to je jistě taky zajímavé až kuriózní ) Nás všechny to pak bude stát ze státního rozpočtu 58 miliónů měsíčně navíc !! Takže i vám pánové, či spíše možná zasloužilí soudruzi, soudě dle vašeho věku ..............., FUJ FUJ FUJ !!!!
To jsme to s tou demokracií teda dopracovali!!:-(((( Nějak se nám vymkla z rukou, že ??!!
Navíc připomeňme, že podobná parta, schovaná zase za ekologické aktivisty, již mnoho a mnoho let ( spíše už desítky let) pro ně „velmi úspěšně“ bojuje proti pokračování takzvané Hitlerovy dálnice kolem Brněnské přehrady. A další proti dálnici Brno Vídeň !! Takže vše zde vázne a prodražuje se o další miliardy. A hlavně – hlavně dálková a kamionová doprava nemůže Brno objíždět, ale musí nadále jezdit přímo přes Brno. Mimo jiné i staveništěm zastavených tunelů.
Je jistě zajímavé, že se na tiskové konferenci všichni přítomní zasmáli dotazu, zda se uvažovalo i třeba o zakoupení náhradních bytů pro těch několik občanů stěžovatelů, takže by mohl být celý problém elegantně vyřešen…… Týká se totiž POUZE oněch zmíněných tří pater jediného domu, kde bydlí (někteří) aktivisté !!! Za těch vyhozených 58 miliónů navíc měsíčně by se snad i nějaký ten byteček koupit dal a bylo by po problému…. A přišlo by to nás všechny mnohem levnějí !!!
Více k zastavení stavby najdete taky zde.
Případ podobného zastavení takto velevýznamné stavby nemá v Česku ani v Evropě obdoby, a zřejmě ani ve světě. Však něco takového se může stát jen v tomto českém Kocourkově. Na jednu stranu se všude hovoří o nutnosti šetření a úspor, na stranu druhou vyletí měsíčně komínem zcela zbytečně a nesmyslně skoro 60 milónů. Tak že by právě takto vypadaly takzvané nezávislé soudy ?? To snad ne ! Se zákony, které něco takového připouští, a s podobnými soudci se může bohužel snadno stát, že už žádná dopravní stavba v Česku nebude kvůli pár pitomcům dokončena...................
Věřme, že se stavbu nakonec podaří zdárně dokončit, aby mohla sloužit svému účelu !!
Pavel Jelínek
Ilustrační obrázky ke stavbě navazuijící Svitavské radiály