Ruční dofukování podhuštěných pneumatik by se mohlo stát minulostí díky nové inovaci
Na základě průmyslového výzkumu vlády USA je prokázáno, že podhuštěné pneumatiky zkrátí maximální dojezd o 2,5 až 3,3 %, nezávisle na tom zda řídíte osobní, nebo nákladní automobil. Při dnešních cenách to může představovat úsporu až jedné koruny na každém litru.
Správně nafouknuté pneumatiky také přispívají k nižším emisím výfukových plynů, delší životnosti pneumatiky, zvýšené bezpečnosti při řízení a zlepšeným jízdním vlastnostem.
„Zatímco technologie systému je komplikovaná, nápad skrývající se za systémem AMT je poměrně jednoduchý , přičemž systém pohání energie vyrobená samotnou rotující pneumatikou,“ uvedl Jean-Claude Kihn, Goodyear senior vice president and chief technical officer.
„Pneumatika, která se dokáže sama přifukovat dle potřeby je to, na co řidiči čekají mnoho let. Goodyear tuto výzvu přijal a pokrok, který jsme udělali, je velmi povzbudivý,“ řekl Kihn. „Stane se to technickým průlomem, po němž se budou lidé divit, jak bez něho kdy dokázali žít.“
Oddělní technologie vozidel ministerstva energetiky USA ve středu 10.srpna oznámilo, že udělilo grant ve výsi 1,5 miliónu dolarů na výzkum, vývoj a předvedení systému AMT v pneumatikách pro nákladní vozidla. Grant bude spravován Národní energeticko-technologickou laboratoří a práce budou probíhat v inovačním středisku společnosti Goodyear v Akronu, ve státě Ohio.
V červenci se Goodyear úspěšně ucházel o grant od lucemburské vlády na výzkum a vývoj systému AMT v pneumatikách pro pro běžné spotřebitele.Tato práce bude prováděna v inovačním středisku společnosti Goodyear v lucemburském městě Colmar-Berg.
Kromě toho oddělení technologie vozidel ministerstva energetiky USA ve čtvrtek 11. srpna rovněž oznámilo, že dá grant 1,5 miliónu dollarů společnému projektu PPG Industries a Goodyear zaměřenému na zlepšení valivého odporu pneumatik a snížení spotřeby pohonných hmot. Cílem projektu je zlepšit průměrnou spotřebu osobních automobilů pomocí nové technologie běhounu a vnitřní gumové vrstvy.
„Moderní technologie, neviditelné lidským okem, jako jsou ty, na nichž spolupracujeme s PPG, výrazně zlepší hospodárnost pneumatik, jež se projeví v nižší spotřebě pohonných látek, zatímco ostatní přednosti jako trakce a životnost běhounu zůstanou zachovány,“ řekl Kihn.