Mikulášská rallye Slušovice. Náhlá změna pravidel některé posádky naštvala
Náhlá změna pravidel některé posádky naštvala
Sněhovou tečku za letošní motoristickou sezonou udělal druhý ročník Mikulášské rally ve Slušovicích. Víkendová akce se organizátorům vydařila a řada fanoušků i soutěžních posádek si opravdu přišla na své. Ačkoliv se však jednalo pouze o exhibici, nikoliv o mistrovský závod, tato soutěž měla, bohužel, i své poražené.
Článek byl převzat ze Zlínského deníku - celý článek zde
Stanovisko ředitele k celé záležitosti oficiálně zde. Některé týmy zimní rallye ve Slušovicích podle jejího ředitele zaskočila. Oficiálně !
Mezi ty, kteří si sobotní volný podnik příliš neužili, patřili především ti jezdci, kteří nepočítali s tím, že pravidla se změní dvě hodiny před samotným startem. Ještě v sobotu ráno to vypadalo, že se krátká soutěž odbude na mokré trati, kterou jen místy zpestří led a bláto. Celé dopoledne před startem však hustě sněžilo a oba měřené úseky pokryla vrstva čerstvého sněhu. Posádky tentokrát mohly použít speciální pneumatiky s hroty alespoň na okruhové zkoušce v dostihovém areálu.
A právě v tom byl zakopaný pes. „V pravidlech bylo jasně řečeno, že malé hřebíky se mohou používat pouze na dostihové dráze a na širokých pneumatikách v případě, že na trati bude rovnoměrně ujetá minimálně deseticentimetrová vrstva sněhu. Ta v žádném případě na RZ Dostihovka nikde nebyla, maximálně tak tři centimetry, tudíž se měl závod dle pravidel vydaných pořadatelem v pondělí 6. prosince odjet na zimních pneumatikách bez hrotů. Druhý průjezd už byl skoro na asfaltu,“ přiblížil jeden z pilotů Milan Pantálek, který si speciálně kvůli sobotní soutěži zakoupil na svou Škodu Fabii WRC povolené zimní obutí. „V něm se totiž mělo podle původních pravidel závodit,“ ozřejmil důvod želechovický jezdec. O velkých hrotech tedy nikde ani zmínka.
Podobně uvažovali i další piloti se speciály WRC Petr Trnovec nebo úřadující mistr republiky Pavel Valoušek. Také oni si přesně v duchu vydaných pravidel nechali své vozy nastavit. „Ještě v týdnu jsem se ředitele soutěže pana Minaříka ptal, zda skutečně nemůže dojít k tomu, že by se závodilo na klasických velkých hřebech. A ubezpečil mě, že nikoliv. O to větší pak bylo moje překvapení, když jsem před startem první rychlostní zkoušky viděl, že ostatní posádky obouvají klasické úzké pneumatiky s velkými hroty,“ líčil Valoušek.
V zákulisí totiž zvítězil požadavek některých dalších posádek, které chtěly absolvovat soutěž právě na těchto velkých hřebech. Ty jsou přitom na tuzemských komunikacích ze zákona zakázané. Na soukromé cestě v okolí dostihového závodiště to však problém nebyl. K porušení legislativy došlo až při přejezdu posádek do servisní zóny. Kdyby se na tento krátký úsek vydali ke kontrole strážci zákona, nestačili by rozdávat pokuty. Tentokrát ovšem organizátoři i soutěžící posádky vyvázli bez ztráty kytičky.
Ale zpět k závodu. Pro řadu posádek tak nastalo velké dilema. „Velké hroty jsme neměli připravené a neměli jsme pro ně nastavený ani podvozek. Možná bychom to ještě před startem stihli, ale z principu jsme se rozhodli ze soutěže odstoupit. Pokud pořadatelé nectí pravidla, nebudeme přece kvůli tomu riskovat zničení vozu nebo dokonce vlastní zdraví. Vím, že není jednoduché uspořádat závod za takových podmínek, ale pravidla by se měla ctít,“ vysvětlil Pantálek a dodává: „Podobně se zachovaly i některé další posádky.“
.........................
Deník