Vyhledávání

Honda Civic Sport s benzínovým motorem 1,8 VTEC

Honda Civic Sport s benzínovým motorem 1,8 VTEC

Test Hondy Civic s benzinovou 1,8-kou. Zajímavý vůz s netradičním designem a sportovními geny v nabité nižší střední třídě. Za týden jsem s verzí Sport najezdil 560 km.

MOTOR Přesto, že jde o benzínovou nepřeplňovanou jednotku je motor poměrně pružný. Zrychluje již od 2.500 otáček díky variabilnímu časování. Zejména na nižší rychlostní stupně 2 a 3 rychle a ochotně zrychluje od 2.500 až do maximálních 7.000 otáček, nejlépe se, ale cítí nad 3.000 otáček. Nejvyšší výkon 104 kW (141 koní) dosahuje až v 6.500 otáčkách. Točivý moment 174 Nm je posazen také dost vysoko ve 4.300 otáčkách.

Spotřeba je závislá na stylu jízdy. Na dálnici s rychlostí kolem 130 km/h se spotřeba pohybuje kolem 7- 8 litrů na 100 km. Při běžném rozumném ježdění se dá spotřeba držet kolem 6 - 7 litrů, když na to šlápnete bude se spotřeba pohybovat kolem  8 - mi litrů. Popojíždění po městě znamená spotřebu kolem 7 - 9 litrů. Ve městě využívá vůz systém start-stop, motor se vypne až při úplném zastavení, bohužel i při studeném nezahřátém motoru (což považuji pro motor a jeho životnost za nevhodné) po zmáčknutí spojky motor opět naskočí. Za celý test 560 km jsem dosáhl rozumné spotřeby 7,2 l/100km (což je o víc než litr víc než uvádí výrobce 6,0 i když jsem jezdil převážně mimo město po běžných silnicích) ale Civic jsem většinou nijak nešetřil a využíval jeho skvělý podvozek. Maximálku 215 km/h jsem nezkoušel, zrychlení z 0-100 km/h za 8,7- 9,7 s (podle výbavy) se mi podařilo dosáhnout, na tachometrových 100 km/h vůz zrychluje na dvojku za 9,8 s.

PODVOZEK Je sportovně tvrdší než u německé a zejména francouzské konkurence. Civic sedí v zatáčkách velmi dobře na suchých silnicích na letních pneu Bridgestone Turanza ER300 o rozměru 225 - 45 R17 na elegantních originálních Alu kolech. Díky nim se do vozu přenáší rázy z nerovností (děr, příčných nerovností) vozovky, osobně bych volil maximálně 16-ti palcová kola. Vůz se minimálně naklání a umožňuje velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Jízdu se Civicem jsem si skvěle užíval. Bohužel vůz nemá rezervní kolo, pouze sadu na dojetí. Po přejetí kamenu jsem měl defekt, na který sada na dojetí nestačí a bylo nutné zavolat odtahovou službu, anabáze zabrala několik hodin navíc k plánované cestě (naštěstí jsem se už vracel do Prahy, jinak nevím jak bych to řešil).

ŘÍZENÍ Klade optimální odpor, vůz se příjemně řídí, má velmi dobrou odezvu. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Vůz se velmi dobře řídí je velmi zábavný a sportovní.

ŘAZENÍ 6 - ti stupňové převodovky s delšími drahami je přesné. 6-tka by mohla být klidně delší. Motor točí na 6 - tku při 90 - ti 2.300 ve 100 - 2.550, při 120 - 3.050 a  při dálničním limitu 130 je to 3.300 otáček ve 150 km/h už motor točí 3.800 otáček. Řadící páka s koženou hlavicí je umístěna výš než obvykle, blízko palubní desky, její ovládání je příjemné.

INTERIÉR Hlavní část palubní desky je z měkčeného plastu. Interiér je kvalitně zpracovaný. Palubní deska nemá klasický tvar, ale naopak futuristický tvar s 2-ma oddělenými displeji. Před řidičem jsou kruhové ukazatele - otáčkoměr uprostřed (šipky zobrazují, zda je potřeba řadit nahoru nebo dolu), po stranách otáčkoměru jsou dva kruhové přístroje vlevo teploměr chladící kapaliny a vpravo ukazatel stavu paliva. Palubní počítač se ovládá tlačítky vlevo na volantu, přepínání hodnot (průměrná spotřeba, dojezd, průměrná rychlost, doba jízdy) je velmi složité přes menu a je to možné pouze u stojícího vozu. Má 2 paměti, mezi nimi se přepíná klasickým kolíčkem vedle palivoměru. Nad otáčkoměrem je další oddělený displej, který digitálně znázorňuje rychlost vozu. Po stranách tohoto displeje jsou barevné pruhy, které zobrazují ekonomickou jízdu nebo naopak jízdu ve vysokých otáčkách a indikátor řazení s šipkou nahoru a dolu. Světla mají konečně funkci denního svícení - v nárazníku umístěné led diodové světla. Blikače mají funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Výborně hrající originál radio s CD/MP3 a ovládáním na volantu s 6 - ti repro a připojením přes USB nebo AUX, jeho displej je nahoře uprostřed palubní desky. Volant s koženým potahem a ovládáním radia, palubního počítače a tempomatu je seřiditelný ve 2 osách. Automatická klimatizace s nastavováním teploty po celých stupních má ovládání tlačítky má svůj vlastní displej. Z vozu není vůbec vidět přední kapota (je v rovině s předním sklem) přední A-sloupky omezují výhled šikmo vpřed, mohutné zadní sloupky omezují výhled šikmo vzad. Vůz je vybaven sportovními kovovými pedály.

Přední sedačky nepatří mezi ty nejpohodlnější, jsou ale optimálně tuhé, sedadlo řidiče bylo výškově nastavitelné. Vzadu je průměrný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 73 cm, sedák 48 + 25 cm prostor pro kolena (to je o 5 cm méně než u předchozí generace Civicu, který měl o 25 mm větší rozvor) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou (vzhledem k velikosti a třídě vozu) nad hlavou tolik místa není - pouze 88 cm. Vůz je vybaven elektrickým ovládáním všech 4 oken, hlavní ovladač byl na dveřích řidiče, kde se do kapsy vešla i 1,5 litrová láhev (výplň dveří plynule navazuje na palubní desku).

Výrobce udává velikost zavazadlového prostoru 407 litrů což je slušná hodnota u vozů nižší střední třídy, pod podlahou je 17 cm hluboký úložný prostor o objemu 70 l (verze bez rezervního kola). Při sklopení zadních sedaček (včetně sklopení sedáků, které se sníží) vznikne zcela rovná plocha. Zadní sedačky jsou dělené v poměru 1/3 ku 2/3 po jejich sklopení se objem zvětší na 1378 litrů. Zadní sedáky je možné oklopit nahoru a za zadními sedadly vznikne velký prostor pro zavazadla. Naměřil jsem rozměry zavazadlového prostoru - šířka 105 cm, výška 54 cm, délka v rovině podlahy 80 cm. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je dobrý velkým vstupním otvorem - nákladová hrana je poměrně vysoko 70 cm nad zemí a 22,5 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru je spodní hrana víka kufru - zámek cca 188 cm nad zemí, což je slušná hodnota, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání.

BEZPEČNOST Vůz je vybaven v základu 6-ti airbagy. Stabilizační systém ESP (VSA) je v základní výbavě. Civic má přední aktivní opěrky hlav. Kotoučové brzdy na všech 4 kolech mají velmi dobrou účinnost.

DESIGN nového Civicu je evolucí předchozí generace, prodává se zatím v 5-ti dveřovém provedení má dynamicky řešený přední nárazník s výrazným spojlerem, v rozích jsou kulaté mlhovky, nad nimi jsou pásky diodových denních světel. Pod přední maskou s velkým znakem Honda je šedý zakulacený plast, který plynule navazuje na hlavní světlomety. Boční linie oken plynule stoupá, vůz s mohutnými zadními C-sloupky působí jako kupé tomu pomáhají i kliky skryté v plastu za bočním oknem. Zadní světla výrazně vyčnívají z obrysu vozu a zasahují do boku vozu, přes páté dveře je světelný pás brzdového světla přes celou šířku vozu. Zadní sklo je dělené přesto má na rozdíl od předchůdce zadní stěrač. V dolní části zadního nárazníku jsou odrazky a zadní mlhovky. Plastové lemy kol jsou v černé barvě. Vozu bohužel chybí jakékoliv ochranné lišty ať na náraznících, tak i na dveřích což není praktické.

  

CENA Vůz ve výbavě Sport je nabízen za 479.000 Kč 8/2012 v této výbavě najdeme: ESP, 6x airbag, palubní počítač, př. mlhovky, denní led světla, centrál s dálkou, alarm, tempomat, stěrače s dešťovým senzorem, 4x el. okna, el. zrcátka se sklápěním, zadní parkovací kamera, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 6 repro, automatická klima, 17“ Alu kola s pneu 225 - 45 R17, sportovní kovové pedály, kožený volant. Za příplatek je možné přiobjednat pouze navigaci, jinak je výbava pevně daná dle modelu.

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:

PLUSY :  - výborné sportovní jízdní vlastnosti a brzdy

                  - dobře tvarovaný multifunkční volant    

                  - přesné řízení s variabilním posilovačem

                  - bohatá výbava

                  - přesné řazení 6-ti stupňové převodovky ( s delšími drahami )

                  - zadní sedačky se dají sklopit nahoru nebo do roviny  

                  - USB slot v loketní opěrce

MÍNUSY: - tvrdší podvozek, tlumení nerovností (rázy od 17-ti palcových kol)

                  - nastavování a ovládání palubního počítače    

                  - špatně čitelné displeje na sluníčku

                  - nepříliš pohodlné přední sedačky

                  - omezený prostor pro hlavu vzadu a výhled do stran

                  - chybí rezervní kolo

                  - systém start - stop vypíná motor i když není zahřátý

                  - výhled dozadu a šikmo vzad přes mohutné C - sloupky

                  - chybějící ochranné lišty - nárazníky, dveře

TECHNICKÉ ÚDAJE:

 

Resume: zajímavá alternativa k evropským vozů třídy Golf s dobrým podvozkem a motorem a  přiměřeně prostorným interiérem. S odlišným exteriérem i interiérem.

 

Karel Kolečko

Motor 1799 cm3 řadový zážehový 4 válec                                                                                     

Výkon 104 kW (141 k) /6.500 ot./min., točivý moment 174 Nm 4.300 ot./min.
6-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V  4.300 - 1.770 - 1.470 mm, rozvor 2.595 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.266-1.340 kg , užitečná 410-484 kg, celková 1.750 kg                                 

Nádrž  na 50 l paliva. Zavazadlový prostor 407/1378 litrů                                                                                                                          

Pneu 225 - 45 R17 Bridgestone Turanza ER300 - letní
Zrychlení 0 -100 km/h za 8,7
- 9,7 s, max. rychlost 215 km/h
Spotřeba paliva 4,9-5,2 mimo 7,3- 7,6 město 5,8 - 6,1 l/100km kombinace

Změřeno během testu: celková spotřeba během testu 560 km - 7,2 l/100km, zrychlení z 0 na tachometrových 100 za 9,8 s.

 

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu