Vyhledávání

Test faceliftovaného Hyundai i10 s motorem 1,2

Test faceliftovaného Hyundai i10 s motorem 1,2

Nová i10 se ukázala světu na autosalonu ve Frankfurtu v září 2013, přesně po 3 letech se v Paříži 2016 představila modernizovaná verze. i10 patří do třídy minivozů hlavními konkurenty jsou zejména domácí Citigo společně s VW Up, Ford Ka, Opel Adam, Fiat Panda, Kia Picanto a Kolínská trojčata - P107, Citroen C1 a Toyota Aygo.

MOTOR Benzínový 4-válec o objemu 1248 cm3 se čtyřmi ventily na válec. Motor dosahuje výkonu 64 kW až při 6.000 otáčkách a točivý moment 120,7 Nm až ve 4.000 otáčkách. Motor překvapivě začíná táhnout již od 2.000 otáček, k dosažení lepší dynamiky je potřeba motor více vytáčet - nad 3.000. Na nižší rychlostní stupně cca do 80-ti je motor poměrně svižný. Ve voze slyšíte motor a hluk již od rychlosti 100 km/h. Vůz nemá systém start-stop, což považuju za pozitivum.

Motor je velmi úsporný -při běžné jízdě mimo město budete jezdit se spotřebou kolem 5-ti litrů. Při úsporné jízdě si i10 vezme jen 4 - 4,5 litru naturalu. Ve městě zhruba kolem 6- ti litrů. Nejvyšší spotřeba je v dálničním režimu kolem 7-7,5 litru, vzhledem k vyšším otáčkám (cca 3.650 při 130). Během celého testu 758 km jsem dosáhl spotřeby 4,8 l/100km (dle palubního počítače), což v podstatě odpovídá údajům, výrobce (4,9). Údaje výrobce, maximálka 175 km/h - tu jsem nezkoušel a zrychlení z 0-100 km/h za 12,1 s, já jsem dosáhl zrychlení na tachometrových 100 o vteřinu dřív, za 11,3 s na trojku.

PODVOZEK Jízdní vlastnosti mě velmi příjemně překvapily vzhledem k velikosti vozu (třída mini vozů).  V zatáčkách i10 velmi dobře sedí, ale trochu se naklání. Jen má trochu problémy s tlumením nerovností. Vůz jezdil na originál 8-mi paprskových stříbrno-černých hliníkových kolech s pneu 185-55 R15 Continental Conti Eco Contact 5 (letní). Kotoučové brzdy, které jsou i vzadu mají velmi dobrou účinnost a nemají problém lehký vůz zastavit.

ŘÍZENÍ Má elektrický posilovač, klade optimální odpor je přesné a vůz se velmi dobře ovládá.

ŘAZENÍ Manuální 5-ti stupňové převodovky je přesné s optimálními drahami.Řadící páka má příjemný tvar a dobře se drží. Motor točí na 5-tku při 90 km/h - 2.500, při 100 je to 2.850, při 120 kolem 3.400 a při dálničním limitu 130 už motor točí cca 3.650 otáček, ve 150 už je to 4.300 otáček. Otáčkoměr je cejchovaný po 500 otáčkách, takže se těžko odečítají přesné hodnoty.

INTERIÉR Palubní deska má tradiční tvar s kapličkou před řidičem, je dobře zpracovaná působí dobře i na pohled, v černém provedení, ale měkčené plasty zde nenajdeme, to jsem ani u auta této třídy nečekal. V kapličce před řidičem je vlevo otáčkoměr, uprostřed velký rychloměr, vpravo jsou nad sebou ukazatele stavu benzínu a teploty chladící kapaliny. Přístroje mají bílé podsvícení. V dolní části rychloměru je displej ujetých kilometrů a palubního počítače. Palubní počítač zobrazuje spotřebu-okamžitou i průměrnou, dobu jízdy a průměrnou rychlost a dojezd, ovládá se tlačítky na volantu. Uprostřed palubní desky je barevný dotykový displej navigace a audia s MP3 přehrávačem, má i digitální DAB radio, to se samo přepíná mezi FM a přeskakuje podle signálu a není možné nastavit na FM nebo DAB, což není šťastné řešení. Měřítko navigace nelze manuálně měnit, což mi také nevyhovuje. Blikače mají dnes už běžnou funkci 3 bliknutí pro přejíždění z pruhů na dálnici. Na 3-ramenném volantu potaženém kůží je ovládání audia a tempomatu, volant je seřiditelný pouze výškově. Dole na středovém tunelu je ovládání automatické klimatizace, velkými kruhovými ovladači se nastavuje teplota, po půl stupních a intenzita ventilátoru, tlačítky kam bude vzduch foukat. Klimatizace má vlastní modře podsvícený displej.

Vůz má elektrické ovládání všech 4 oken, hlavní ovladač a ovládání el. zrcátek a zamykání je na madle dveří řidiče. Komfortní výbava se značně rozšířila, vůz má například bezklíčkové otvírání a startování tlačítkem na palubní desce. Přední pásy nejsou výškově stavitelné. Přední sedačky čalouněné dvoubarevnou textílií  jsou pohodlné, mají dobré boční vedení, řidičova sedačka je výškově nastavitelná. Vzadu je poměrně slušný prostor v oblasti kolen od opěradla k opěradlu 71 cm (sedák 48 + 23 cm prostor pro kolena) při nastavení sedačky na osobu 180 cm vysokou, nad hlavou je 91 cm, což je dostačující.

Zavazadlový prostor má objem 252 litrů, po sklopení děleného opěradla se zvětší na 1046 litrů. Naměřil jsem rozměry - šířku 105 cm, výška pod zadním platem je 51 cm, délka v rovině podlahy je 50 cm, po sklopení sedaček se prodlouží na 125 cm. Po sklopení sedaček vznikne na podlaze kufru schod, sedačky se nesklopí úplně do vodorovné polohy. Tvar kufru je pravidelný a nezasahují do něj nijak žádné výstupky a podběhy. Přístup do kufru je přes dost vysokou nákladovou hranu cca 75 cm nad zemí a 22 cm nad podlahou kufru. Po otevření kufru se nachází spodní hrana víka kufru -zámek 184 cm nad zemí. V plastu na vnitřní straně je vpravo prohlubeň určená pro uchopení při zavírání. Pod podlahou kufru je dojezdová rezerva o rozměru 115-70D15.

BEZPEČNOST Bezpečnostní výbava je na velmi vysoké úrovni, už základní model má sériově 6 airbagů (včetně okenních pro přední a zadní sedadla) a stabilizační systém ESP. Vůz má příplatkový paket a v něm je varování před čelním nárazem FCWS, varovný systém opuštění jízdního pruhu LDWS a při panickém brzdění se rozblikají varovné blikače. Brzdy fungují velmi dobře i vzadu jsou překvapivě kotouče.

DESIGN Jedná se facelift představený v Paříži na podzim 2016. Vůz má drobné retuše, jinak tvarovaný přední nárazník s kulatými denními LED světla v horních rozích masky, přední světla jsou protaženy do boků, na vnitřní straně jsou blikače, v dolní části nárazníku jsou kulaté mlhovky. Zadní koncová světla mají trojúhelníkový tvar a atraktivní provedení. Zadní sklo navazuje do boku falešným černým sklem. Pod velkým oválným zadním znakem je madlo na otvírání víka kufru. Registrační značka je na zadním nárazníku na černém plastu, který je nově ve střední části nárazníku, na jeho stranách jsou nyní kulaté mlhovky. Boční linie oken stoupá u zadních dveří až ke střeše. Vůz má nyní široké ochranné lišty dveří a na náraznících černý plast.

CENA Testovaný vůz s motorem 1,2 je nabízen jen v nejvyšší výbavě Style je nabízen za katalogovou cenu 279.990 Kč (5/2016). V základní výbavě vozu najdeme: ESP s protiskluzovým TCS, 6x airbag, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a sklopným klíčkem, alarm, 4x el. okna, vestavné autorádio s MP3 s USB a ovládáním na volantu, 4x repro, elektrický posilovač řízení, el. ovládané a vyhřívané zpětné zrcátka, kliky a zrcátka v barvě vozu, výškově nastavitelná sedačka řidiče manuální klimatizace, palubní počítač, dělené sklopné zadní sedačky, LED denní přední světla a mlhovky.

Příplatková výbava: Paket Premium: integrovaná navigace, DAB radio, vyhřívání předních sedaček a volantu, automatická klimatizace, zatmavená zadní skla, ochranné lišty dveří, zadní parkovací senzory, 15“ Alu kola, bezklíčkové otvírání a startování, posvěcování do zatáčky, varování před čelním nárazem a varovný systém opuštění jízdního pruhu LDWS to vše za 30.000 Kč, metalíza podražila a nyní je za 12.900 Kč. Cena příplatkové výbavy 42.900 Kč. Celková cena je 322.890 Kč.

 

CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:


PLUSY :  - dobré jízdní vlastnosti v zatáčkách
                - živý a úsporný motor
                - bohatá výbava

                - bezklíčkové otvírání a startování
                - prostor na sezení vzadu
                - pohodlné přední sedačky
                - dobré brzdy - 4 kotouče

                - přesné řazení

                - nemá start stop

                - vnější design

                - odkládací prostory v interiéru

                - USB konektor
MÍNUSY:-  přední pásy nejsou výškově stavitelné

                - volant nastavitelný jen výškově

                - otáčkoměr cejchovaný po 500 otáčkách

                - krátký pátý rychlostní stupeň

                - nelze měnit měřítko navigace

                - společně FM a DAB radio, nelze přepínat, přeskakuje navzájem

                - vyšší cena

                - denní LED světla pouze u nejvyššího modelu Style

                - vysoká hrana kufru

                - hlučnější ve vyšších otáčkách a při zrychlování
                - nepropojené hodnoty u palubního počítače

                - pod 60 km zmizí dojezd vozu       


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1248 cm3 řadový zážehový 4 válec, plní Euro 6

Výkon 64 kW (84 k) /6.000 ot./min., točivý moment 120,7 Nm 4.000 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 3.665 - 1.660 - 1.500 mm, rozvor 2.385 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 941 kg, užitečná 509 kg, celková 1.450 kg

Nádrž na 40 l. Zavazadlový prostor 252 /1046 l

Pneu 185 - 55 R15 Continental Conti eco contact 5 (letní)
Zrychlení 0 -100 km/h za 12,1 s, max. rychlost 175 km/h
Spotřeba benzínu 4,1 mimo - 6,5 město- 4,9 l/100 km kombinace.

Změřeno během testu: spotřeba benzínu během 759 km 4,8 l/100 km, zrychlení na tachometrových 100 za 11,3 s.

Resume: Jedná se o malý vůz s bohatou výbavou s dobrým podvozkem, se slušným prostorem pro posádku. Bohužel za vyšší cenu, testovaný vůz za 322.890 Kč.

Karel Kolečko

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu