Vyhledávání

Test vozu Citroen C4 v pěti dveřovém provedení SX Pack 1,6 VTI

Test  vozu Citroen C4 v pěti dveřovém provedení SX Pack 1,6 VTI

Test C4 tentokrát rodinné 5-ti dveřové verze v nejvyšší možné výbavě SX Pack s benzinovou 1,6-tkou od BMW. Jedná se o příjemný vůz nižší střední třídy. Za týden jsem se s C4 skamarádil a najezdil přes 900 km převážně po silnicích první a druhé třídy, klíčky od vozu jsem vracel s těžkým srdcem.

MOTOR Přesto, že jde o benzínovou nepřeplňovanou jednotku byl motor překvapivě pružný. Zrychloval již od 2.500 otáček. Téměř jako u Dieselu. Zejména na nižší rychlostní stupně 2 a 3 velmi rychle a ochotně zrychloval od 2.500 do 6.000 otáček, kde je nejvyšší výkon 88 kW (120 koní). Motor pochází z dílen BMW a je to znát, opravdu jde dobře za plynem, tento motor používá i Mini a Peugeot. 

 

Spotřeba je závislá na stylu jízdy. Na dálnici s tempomatem s rychlostí kolem 120 km/h se spotřeba pohybuje kolem 6,5 l/100km. Při cestě z Rakouska po silnicích 1.třídy se mi podařilo jet cca 230 km se spotřebou 5,9 l. Dynamická jízda a popojíždění po městě znamená spotřebu kolem 9 -11 litrů. Za celý test 925 km jsem dosáhl příjemné spotřeby 6,9 l/100km, v zásadě se dá jezdit s kombinovanou spotřebou mezi 6,5-8 litry. Maximálka 195 km/h a zrychlení z 0-100 km/h za 10s jsou velmi dobré hodnoty na motor 1,6 -nezkoušel jsem je a věřil údajům výrobce.

 PODVOZEK byl velmi příjemný, čekal bych francouzsky měkký, komfortní s velkými náklony. Ale bylo to zcela jinak spíše jako u německé konkrurence, C4 s dlouhým rozvorem sedí v zatáčkách jako přibitá i se zimními pneu Michelin Alpin 205-55 R16 na elegantních originálních Alu kolech. Vůz se minimálně nakláněl a umožňoval velmi rychlé průjezdy zatáčkami. Nikdy jsem se nedostal na limit vozu, přesto, že vůz bohužel nebyl vybaven stabilizačním systémem ESP, které není možné ani přiobjednat. Jízdu jsem si opravdu užíval a agilní motor mě v tom dobře podporoval. Podvozek byl nastaven jako rozumný kompromis mezi komfortním a sportovním nastavením. Menší nerovnosti, díry v silnici i kanály velmi dobře odfiltroval. Jen si moc nerozuměl s příčnými prahy jako většina vozů.

ŘÍZENÍ Šlo velmi zlehka a vůz se příjemně řídil. Řízení má variabilní účinek snižující se s rychlostí. Je poměrně přesné a má dobrou zpětnou vazbu. Vůz šel dobře za volantem.

ŘAZENÍ Bylo poměrně přesné s optimálními drahami. Uvítal bych 6-tku při dálničních rychlostech motor zbytečně moc točil, byl hlučnější a samozřejmě jde nahoru i spotřeba Motor točil na 5-tku při 100 kolem 2.800, při 120 kolem 3.500 a při dálničním limitu 130 je to kolem 3.800 otáček a 4.000 otáček odpovídalo 140 km/h na tachometru. Optimální rychlost je cca do 130-ti (120) od 140-ti už je ve vozidle hlučněji - i od zimních pneu.

INTERIÉR Několik druhů černých plastů v malé části byli i ty tvrdé, které se snadno poškrábou . Palubní přístroje - centrální displej uprostřed palubní desky, poměrně snadno jsem si zvykl na jeho netradiční umístění. Otáčkoměr byl dost malý a jen těžko se odečítali přesné otáčky. Prostřední displej je poměrně nepřehledný- je na něm moc údajů najednou: čas, teploměr, radio, údaje z palubního počítače se zobrazí vždy jen na pár vteřin po zmáčknutí pravé páčky pod volantem, pak bohužel zmizí. U palubního počítače mi chyběla doba jízdy, měl 2 paměti s možností kdykoliv je vynulovat. Na spodním displeji byly jasně čitelné údaje duální klimatizace a topení. Mimo tří displejů, jsou tu ještě kontrolky světel a blikačů přímo nad volantem, takže nevíte kam koukat dřív.

 

Blikače neměly funkci 3 bliknutí, jak je dnes už zvykem, navíc se jim moc nechtělo vypínat. Design dobře hrajícího radia s CD/MP3 a ovládáním na volantu s 6-ti repro byl už dost archaický. Volant s pevným středem měl kožený potah a byl seřiditelný ve 2 osách. Ovládání přímo na volantu nebylo moc povedené, museli se dost natahovat prsty, navíc pouze při přímé jízdě. Přední sedačky jsou překvapivě pohodlné, i přes poměrnou měkkost ani při delší cestě (3 hod.) z nich nebolí záda, u řidiče je výškově stavitelné. Vyšší postavy naráží pravým kolenem na středový tunel, který je komplet z tvrdých plastů, chyběla loketní opěra pro řidiče.

Vzadu za 180 cm vysokým řidičem bylo dost místa v oblasti kolen, tak i pro hlavu pro 180cm vysokou postavu. Chybí místo pro velkou 1,5 litrovou lahev. Zavazadlový prostor má 320 litrů, dobrý pravidelný tvar (s otevřenými bočními kapsami), je dobře přístupný, pod jeho dnem se nachází plnohodnotná rezerva se základním nářadím. Po jeho otevření se nachází spodní hrana víka kufru cca 190 cm nad zemí, což je poměrně slušná hodnota, v plastu na spodní straně jsou 2 prohlubně určené pro uchopení při zavírání, tak si nezašpiníte ruce. Výhled přímo vzad při couvání je poměrně dobrý, zato šikmo vpřed brání ve výhledu mohutné přední A-sloupky.

 

DESIGN Proti 3-dveřovému kupé nepůsobí 5-ti dveřový model zdaleka tak odvážně a zajímavě. Přední část působí dost dynamicky s protáhlými světlomety a malými kulatými mlhovkami a novým otvorem pro sání vzduchu ve stylu Audi a Forda, ale pouze v černé barvě. Celkově na mě vnější design působil příjemně, zejména přední část (ale to je můj subjektivní názor).

CENA Vůz byl v nejvyšší výbavě SX Pack nabízen za příznivou akční cenu 394.900 Kč (10/2009) v této výbavě najdeme (ABS, 6x airbag, tempomat a omezovač rychlosti, palubní počítač, př. mlhovky, centrál s dálkou- sklopný klíček, 4x el. okna a zrcátka, radio s CD a MP3 s ovl. na volantu, 6 repro automatická klima, dešť. senzor stěračů, samočinné světlomety, automatické zatmavení zrcátka, 16“ Alu kola). Příplatková výbava- zadní čidla parkování za 12.000 Kč a metalická barva za 13.000 Kč. Celková akční cena je tak celkem příznivých 424.900 Kč.


CELKOVÉ HODNOCENÍ V BODECH:
PLUSY : - výborné jízdní vlastnosti a brzdy
- výkonný, pružný a poměrně úsporný motor
- přesné řízení s variabilním posilovačem
- přiměřená cena, bohatá výbava
- prostorný interiér
- pohodlné sedačky
- ovládání a zobrazení tempomatu

MÍNUSY: - špatně dostupné ovládání radia na volantu
- chybějící doba jízdy na palubním počítači
- zastaralý design radia
- středový tunel, který tlačí na pravou nohu řidiče
- nemožnost přiobjednat xenony a k žádné benzínové verzi ESP, pouze k 1,6 HDI 110 k

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Motor 1598 cm3 řadový zážehový 4 válec Výkon 88 kW (120 k) /6.000 ot./min. , točivý moment 160 Nm 4.200 ot./min.
5-ti stupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Rozměry D x Š x V 4.275 - 1.773 - 1.458 mm, rozvor 2.608 mm
Vlastní - pohotovostní hmotnost 1.220 kg , užitečná 511 kg, celková 1.731 kg Nádrž na 60 l paliva. Pneu 205- 55 R16 Michelin Alpin - zimní
Zrychlení 0 -100 km/h za 10,0 s, max. rychlost 195 km/h
Spotřeba paliva 5,2 mimo - 9,3 město - 6,7 l/100km kombinace
Změřeno během testu: mimo město: 5,5 - 7,0 město: 8,5 - 11,0 l/100km , za celý test 925 km spotřeba 6,9 l/100km


26.10 -
2.11.2009

Karel Kolečko

 

Fotogalerie

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu