Vyhledávání

General Motors na 62. autosalonu IAA v německém Frankfurtu nad Mohanem

Jedenáct světových a evropských premiér, rozsáhlá enviromentální iniciativa

·         GM: Nový HydroGen4 s palivovými články, elektromobil Volt

·         Více než 700 milionů EUR do vývoje nových motorů a převodovek do roku 2012

·         Opel: Nová Agila, studie elektromobilu, iniciativa ecoFLEX
·         Chevrolet: Nová generace Aveo; studie Beat, Groove & Trax, HHR
·         Saab: Nová generace 9-3 se špičkovým modelem 9-3 Turbo X
·         Cadillac: BLS Wagon, nová generace luxusního sedanu Cadillac CTS
·         Corvette: Vyšší výkon pro Coupé a Cabrio
·         HUMMER: H2 je hvězdou filmu „Transformers”
 
 
Nová enviromentální strategie GM Europe znamená v krátkodobém výhledu snížení emisí CO2 a představení nových technologií z hlediska dlouhodobého. Cílem je nabídnout zákazníkům automobily, které dokážou využívat různé zdroje energií. „Postup po několika liniích zahrnuje urychlení vývoje elektricky poháněných vozidel ve snaze nahradit fosilní paliva a zvýšit účinnost zážehových a vznětových motorů,“ vysvětluje Carl-Peter Forster, prezident GME.
 
GM Europe investuje jen v průběhu příštích pěti let na 700 milionů EUR do vývoje nových motorů a převodovek. První výsledky jsou již vystavené na autosalonu IAA. Carl-Peter Forster pokračuje: „Novinky značky Opel pro letošní autosalon IAA symbolizují také přizpůsobivost naší rozsáhlé enviromentální iniciativy. Studie kombinuje elektrický pohon a přeplňovaný vznětový motor způsobem, který je od základu odlišný od předcházejících koncepcí hybridních pohonů.“
 
Těžisky enviromentální strategie GM jsou kromě jiného dva modely, které absolvují evropskou premiéru ve Frankfurtu: HydroGen4 s palivovými články a elektrický automobil Volt.
GM HydroGen4: Vstříc dlouhodobému cíli nulových emisí
GM HydroGen4 je evropská verze modelu Chevrolet Equinox Fuel Cell. Na podzim roku 2007 první tyto automobily s palivovými články (celkem se celosvětově plánuje nasadit flotilu více než 100 kusů) vyjde na americké silnice. Soustava palivových článků vozu jich 440 v sériovém zapojení. Systém produkuje elektrický výkon 93 kW. Za pomoci synchronního elektromotoru o výkonu 73 kW/100 k vůz zrychli z 0 na 100 km/h za přibližně 12 sekund. Nejvyšší rychlost tohoto automobilu s pohonem předních kol je asi 160 km/h.
 
GM Volt: Výlučně elektrický pohon ve střednědobém výhledu
GM Volt ukazuje, jak může vypadat mobilita s nízkými emisemi ve střednědobém výhledu. Tato studie vychází z architektury elektromobilů GM E-Flex, kde za všech okolností vozidlo pohání elektřina. Druhý, neelektrický motor je ve voze pouze proto, aby vyráběl další elektrickou energii a zvyšoval tak dojezd.
 
Strategie E-Flex je založená na možnosti kombinovat různé pohonné systémy v jedné koncepci vozu v závislosti na tom, který ze zdrojů energie je nejpřístupnější v oblasti, kde se vozidlo používá. Dosud se představily dvě verze systému: Na autosalonu v Detritu v lednu 2007 GM použil tříválcový litrový zážehový přeplňovaný motor, navržený pro spalování benzínu nebo paliva E 85 (směs 85 % etanolu a 15 % benzinu). Na autosalonu v Šanghaji v dubnu roku 2007 GM představil toto elektrické vozidlo s pohonem využívajícím palivové články.
 
 
Opel na IAA: Iniciativa ecoFLEX a nová Agila
·         Modely ecoFLEX zvýrazňují novou enviromentální strategii
·         Světová premiéra ve Frankfurtu: Nový Opel Agila
·         Modelový rok 2008: Vylepšení modelů Vectra a Signum
 
Součástí enviromentální strategie značky Opel je i představení nízkoemisních modelů ecoFLEX v rámci hromadně vyráběných modelových řad Opel. Tyto modely jsou kombinací hospodárnosti a radosti z jízdy s nízkou spotřebou a sníženými emisemi CO2. Prvním modelem tohoto druhu je Corsa 1.3 CDTI, která produkuje jen 119 g CO2 na jeden kilometr jízdy. Po premiéře na IAA 2007 bude standardně k dispozici v následujícím roce.
Dalším alternativním palivem je zemní plyn. Opel v současnosti přímo z výroby nabízí dva modely s tímto obzvlášť ekologickým a ekonomickým způsobem pohonu: Zafira CNG a Combo CNG (Compressed Natural Gas) vykazují spotřebu jen 5,0/4,9 kg zemního plynu na 100 km (emise jen 138/133 g CO2/km). Sedmisedadlová Zafira tak produkuje méně než 20 g CO2 na kilometr a sedadlo.
 
Nová Agila: Přátelská, dynamická, flexibilní
·         Formát: Pět dveří pět plnohodnotných sedadel
·         Funkčnost: Přizpůsobivost díky praktickým detailům
·         Design: Vyvážené proporce, elegantní linie
·         Pohon: Dva zážehové motory, jeden turbodiesel, automatická převodovka
 
S pěti dveřmi a pěti sedadly je nová Agila nejenom stejně praktická jako její předchůdkyně, kterých se v Evropě prodalo asi 440 000 kusů, ale je o mnoho dynamičtější. Nejmenší Opel vstoupí na trh na jaře roku 2008. Nová Agila se vyznačuje pro Opel typickými vyváženými liniemi, jemnými křivkami a elegantní boční linií. Cestujícím zůstává příjemně vyvýšená poloha posedu, ale linie střechy se dynamicky svažuje a přechází směrem dozadu v jemný oblouk. Díky tomu se podařilo dosáhnout koeficientu aerodynamického odporu vzduchu Cx jen Cx= 0,35, což je s ohledem na rozměry a proporce vozu velmi dobrá hodnota. Auto do města je nyní o 20 c, delší, o 6 cm širší ale i 7 cm nižší než jeho předchůdce.
 
Základním motorem je téměř litrový tříválec se čtyřventilovou technikou rozvodu, o výkonu 48 kW/65 k. Dalším motorem je čtyřválec o objemu 1,2 l a výkonu 63 kW/86 k, který je poprvé k dispozici i s automatickou převodovkou. Nejhospodárnějším motorem modelové řady Agila je turbodiesel „common-rail“, který z objemu 1,3 l dává výkon 55 kW/75 k.
 
Modelový rok 2008: Větší výběr, bohatší spektrum výbav  
Opel vstupuje do modelového roku 2008 s mnoha inovacemi a představuje osvěžené modelové portfolio. Mezi nejdůležitější změny patří výrazně vyšší úroveň výbavy pro modely Vectra, Vectra Caravan a Signum. Špičkové motory 206 kW/280 k pro Vectru OPC a Vectru OPC Caravan jsou poprvé k dispozici i se 6- stupňovou automatickou převodovkou. V modelové řadě Corsa vyplní mezeru mezi verzemi Corsa Sport a Corsa OPC model Corsa GSi.
 
Některé další novinky:
·         Corsa 1.3 CDTI je k dispozici i s převodovkou Easytronic
·         Antara 2.0 CDTI s motore, o výkonu 127 k a s částicovým filtrem
·         Nová litá kola, přizpůsobivější audiosystémy, nové barvy
 
Detailní přehled modelového roku 2008 značky Opel: http://www.gmeurope.info/frankfurt07//press_opel.php#r394
 
 
Chevrolet na autosalonu IAA 2007: Více modelů, více vzruchu
·         Světová premiéra: Nový Chevrolet Aveo
·         Evropské premiéry: Chevrolet Beat, Groove a Trax
·         Výrazná osobnost: Nový Chevrolet HHR
 
Od výrazných studií miniautomobilů, světové premiéry modelu Aveo až po vzrušující model HHR - Chevrolet představuje na autosalonu IAA 2007 svoji nevšední různorodost. Hlavní poutač - nový Chevrolet Aveo – doprovázejí úsporné a obzvlášť ekologické modely na pohon LPG.
 
Světová premiéra: Nový Chevrolet Aveo
Hlavními rysy nového modelu jsou výrazný vzhled, kvalitní interiér a nové, hospodárnější zážehové motory. Nový model s pohonem předních kol dorazí k dealerům v březnu 2008.
 
Fastback Chevrolet Aveo je příkladem nového designu automobilů Chevrolet s typicky velkou, horizontálně dělenou maskou chladiče s příčným žebrem v barvě karoserie, které nese velké logo značky. Nový Chevrolet bude mít k dispozici dva zážehové motory: Nový motor o objemu 1,2 l a výkonu 82 k a už dobře známý čtyřválec 1,4 l o výkonu 98 k, který je možné kombinovat i s automatickou převodovkou.
 
Evropská premiéra: Studie miniautomobilů Beat, Groove a Trax
Tři studie Beat, Groove a Trax ukazují, kolik kreativity se může ukrývat v malých automobilech. Zhmotňují energii, pestrost a požitek ze života v moderním městě a nabízejí radost z jízdy, nízkou spotřebu i vynikající hodnotu za vynaložené peníze. Návštěvníci autosalonu IAA mohou na stránkách www.vote4chevrolet.eu dát hlas tomu konceptu, který se jim nevíce zalíbí.
 
Krátký přehled základních rysů jednotlivých modelů:
Chevrolet Beat: Jeho design splňuje všechny požadavky na sportovní miniautomobil. Studie třídveřového hatchbacku disponuje pohonem předních kol, pohání ji přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,2 l propojený s automatickou převodovkou.
 
Chevrolet Groove: Studie v retro stylu, s kolmým předním sklem je příliš robustní na to, aby se dala nazvat rozkošnou. Díky krátké kapote a dlouhé kabině vypadá Groove větší, než ve skutečnosti je. Malý, hospodárný, litrový vznětový motor pohání přední kola.
 
Chevrolet Trax: Tento městský crossover je komfortní i v drsném terénu díky levnému systému pohonu všech kol. Sebevědomý dojem, který Trax vzbuzuje, podporují velké, nárazníky, vpředu i vzadu přecházející plynule do blatníků. Rezervní kolo je umístěné zvnějšku.
 
Výrazná osobnost: Nový Chevrolet HHR
Nový model Chevrolet HHR představuje naprosto originální model v celé, segmetu kompaktních automobilů – tento model kombinuje styling výkonným modelů třídy „Hot Rod“ s „klasikou“ Chevroletu Corvette. Vnější design modelu HHR, zejména vysoká linie střechy a masivní blatníky, se odkazuje na ve své době mimořádně inovativní model Chevrolet Suburban ročníku 1949. Chevrolet Suburban byl prvním skutečně víceúčelovým vozem své doby. Expresivní styling modelu HHR dobře doplňuje silný zážehový čtyřválec o objemu 2,4 l a výkonu 175 k.
 
Detailní přehled novinek značky Chevrolet:
 
 
Saab na IAA: 30 let s turbem
·         Nová generace 9-3 s progresivním, výraznějším vzhledem
·         Důsledně sportovní verze: Model Turbo X
·         Vedoucí pozice v Evropě v segmentu „Flexfuel“
 
V září 1977 překvapil Saab celý svět, když na autosalonu IAA vystavil svůj první model s přeplňovaným motorem. Přesně o 30 let později si švédský výrobce připomíná tuto událost modelem Turbo X, doposud nejvýkonnějším Srabem a vrcholným modelem řady 9-3. Dalším, tématem expozice je vedoucí pozice značky v rychle rostoucím segmentu vozidel „Flexfuel” v Evropě.
 
Turbo- výročí: Turbo X „Black Power“
Švédská prémiová značka oslavuje své 30. výročí využívání turbo- technologií představením modelu 9-3 Turbo X. Kompletně černý model Turbo X je důsledně sportovním automobilem, jehož černý vzhled se odvolává na legendární černé turbomodely Saab 99/900. Turbo X je limitovanou sérií špičkového modelu se sofistikovaným pohonem všech čtyř kol, jehož motor má výkon 206 kW/280 k a nejvyšší točivý moment 400 Nm. Saab Turbo X potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h jen 5,7 sekundy.
 
Světová premiéra: První představení nové řady 9-3
Po vylepšeních interiéru v roce 2007 dostává nyní úspěšná modelová řada Saab 9-3 i novou tvář. Tím se zkompletovala vylepšení designu a technologií. Nový Saab 9-3 se vyznačuje progresivním, ostřejším designem, inspirovaným skandinávskou tradicí značky Saab a její studií Aero X.
 
Nejdůležitější rysy nového Saabu 9-3:
·         Výrazný vzhled s úplně novou přední částí a novým tvarem i zadní části a boků: Pro Saab typická oblast čelních světlometů „s obočím“, kapota lasturovitého tvaru, nové nárazníky, rozšířené prahy a „ledový“ styling koncových světel.                                                                                                                           
·         Přeplňovaný turbodiesel o objemu 1,9 l s dvoustupňovým turbodmychadlem o výkonu 132 kW/180 k
·         Dva výkonné BioPower modely (E85 Flex-Fuel): 129 kW/175 k nebo 147 kW/200 k.
 
 
Detailní přehled modelů Saab:
 
 
Cadillac, Corvette a HUMMER na autosalonu IAA: BLS Wagon ve světové premiéře
§         BLS Wagon: První kombi Cadillac
§         Cadillac BLS Flexpower: Pohon na palivo E85
§         1.9 TiD: Inovativní high-tech vznětový motor pro model BLS
§         Cadillac CTS: Nová generace luxusního sedanu
§         Corvette C6: Více výkonů pro Coupé i Cabrio
 
Nový Cadillac BLS Wagon je hvězdou stánku Cadillac. Americká luxusní značka představuje i novou generaci sedanu CTS - BLS Flexpower. Nechybí ani výkonnější Corvetty Coupé a Cabriolet. Fanoušky filmu „Transformers“ nadchne HUMMER jako Autobot Rachet. V expozici nechybí ani kompletní modelový rok 2008 s luxusním sedanem STS a modely SRX crossover, SUV Escalade a XLR-V.
 
Cadillac BLS Wagon: I na ekologický bioetanol
Nový BLS Wagon není pouze prvé kombi ve více než stoleté historii značky Cadillac, ale jeho dva nové motory otvírají novou éru pohonů značky. Jde o nový, 2-litrový motor Flexpower, který spaluje ekologické palivo E85, a inovativní high-tech vznětový motor 1,9 TiD s dvoustupňovým turbodmychadlem, jehož výkon činí 132 kW/180 k a nejvyšší točivý moment 400 Nm.
 
Cadillac CTS: Nová generace 2008
Nový Cadillac CTS se vyznačuje progresivním vzhledem, inteligentní technikou a nejvyšší kvalitou zpracování. Dva moderní zážehové motory V6 se starají o pohon tohoto automobilu, který je zaměřený na výkon: První motor má objem 2,8 l, druhým je novinka s objemem 3,6 l s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů.
 
Corvette: Nový V8 motor s ještě vyšším výkonem
Corvette vstupuje do modelového roku 2008 s motorem „LS3 small block” V8 se zdvihovým objemem zvětšeným na 6,2 l. Hliníkový motor vyvine nejvyšší výkon 321 kW/436 k a chlubí se točivým momentem až 586 Nm. S motorem LS3 a na přání dodávaná 6-stupňová automatická převodovka tak vytvářejí historicky nejdynamičtější „automatický“ Corvette: Zrychlení z 0 na 96 km/h trvá jen 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost činí 306 km/h.
 
HUMMER H2: Filmová hvězda „Transformers”
Úloha, kterou HUMMER H2 ztvárnil v novém filmu „Transformers“, z něj udělala skutečnou filmovou hvězdu a okouzlila každého příznivce archetypální, kultovní americké značky. Na obrazovkách v expozici je možné vidět „převtělení“ záchranného vozu HUMMER H2 do podoby Autobota Rachet.
 
 
PR
 

Fotogalerie

Lákadla na Autosalon Brno 2007 (a- ch)

foto archiv pořadatelů a automobilky

Další fotografie 1 2 3 4 5 6

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu