Vyhledávání

Dakar 2009: Pátý den pohledem Davida Pabišky. Již bez trucků Martina Macíka a Láďa Fajtla.

Dnes bylo bohužel pořadatelem oznámeno, že byl nalezen mrtvý francouzský motorkář Pacsal Terry. Pravděpodobně tragicky zahynul již ve druhé etapě, ale nalezen byl až dnes. Pořadatel přislíbil informaci, která by upřesnila příčiny této tragédie.

Do dnešní etapy již nenastoupil Martin Macík a Láďa Fajtl.

Vzhledem k noční bouři, byl závod přerušen v CP2 a všechny do té doby se na trati pohybující posádky byly z bezpečnostních důvodů staženy do bivaku (nemohly létat helikoptéry). Zítřejší etapa do Mendozy byla zásadně upravena vzhledem k dnešnímu počasí a pořadatel ještě bude celou noc hlídat pasáže, kde se do dnešního dne projížděla vyschlá koryta řek, protože po dešti již v nich v této chvíli je cca 80cm vody.
Postřehy závodníků:

David Pabiška – „Dnes jsem musel startovat mezi posledními a byl to očistec. Vůbec nemůžete závodit, protože máte celé startovní pole před sebou a za chvíli Vás dojedou auta a první kamiony a to je v prachu a hlubokých kolejích nemožné jet. Zacvičil jsem si s motorkou, když jsem ji stále tahal z nějakého písku, abych mohl na úzkých cestách uvolnit cestu autům a kamionům. Dojel jsem na jistotu“.
Josef Macháček – „Dalo by se říci, že jsem nic složitějšího jako dnes ještě nejel. Těžké písečné duny, prach a kamení, mi nedovolili příliš riskovat. Ještě nejsme ani v polovině závodu a mám obavu o dostatek pneumatik. Jinak byla dnešní etapa hodně svým profilem zajímavá, strmé výjezdy, klasická step, písek a duny, celkově i přes svou náročnost, se mi dnes etapa líbila“.
Ivan Jakeš – „Snažil jsem se jet svižně a jet mimo značené pisty, ale abych byl na hraně s pravidly a hlavně navigací. Motor je v pohodě. Fyzicky mě ale dnešní etapa dost vyčerpala, protože v jsem stejně jako David a ostatní, musel několikrát vytahovat motorku zapadlou v hlubokém prachu nebo písečné duně. Zítřejší etapu zkrátili, takže jen dobře pro motorkáře.“
Martin Macík – „Nejdříve vybouchlo servo, jako v Tunisku, jel jsem 70km bez něj, to nešlo, hrozne to odnášela páteř tak jsme počkali na Ladu, opravili a vyjeli. Za chvíli se utrhla viskospojka na vrtuli chladiče, zase opravili a za pár km se utrhla a prorazila chladič. To už jsem nerozchodil. Tak jsem na tyči absolvoval 300km bez serva po prašných cestách a na vrchol mi zamlátilo v převodovce.“

 

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu