Vyhledávání

Dakar 2010: Martin Macík s navigátory si užili na písečném terénu horké chvíle, ale drží se skvěle !!

Dakar 2010: Martin Macík s navigátory si užili na písečném terénu horké chvíle, ale drží se skvěle !!

Fiambala 4.1.2010

Dnešní teplotní očistec v píscích okolo města Fiambala, provincie Catamarca byl pro celé startovní pole silným oříškem. Spousty závodních týmů jsou stále na trati, z kamionů je zpět pouze polovina, spousty motorkářů a čtyřkolek o autech ani nemluvě. Bylo dnes spousty nepříjemných nehod a havárií a tak se dnešní etapa zapsala velmi silně do vědomí všech nás, kteří ji na místě čelíme.

David, Dušan i Ivan jsou v pořádku v bivaku. Na jejich technice se objevily první technické poruchy, ale ze zápisu navigace měli všichni své úkoly na trati splněny.
David měl dnes problém se startováním. Dostal se do dunového trychtýře a poté skoro hodinu nemohl nastartovat svůj stroj. Dost se přitom fyzicky vyčerpal a v cíly to muselo spravit pár energetických tyčinek a nápojů. Představme si situaci ve 45 st. vedru ve stínu, ve zbroji …. Dušan přijel hodně spokojený, odvedl si své úkoly a dost času strávil s Davidem na trati při opravě. Ivan měl technickou ztrátu 15min. kvůli nefunkční zapalovací svíčce a to cca 10 km před cílem rychlostní zkoušky.

Martin Plechatý 140km bojoval s nefunkčním benzínovým čerpadlem a po dojezdu do cíle na tom nebyl moc dobře zdravotně, neboť si pomáhal foukáním do hadice, aby dostal palivo kam patří. Nakonec se v bivaku po dávkách povolených povzbuzovatel dal do pořádku a je připraven na další speciál. Mechanici zatím opravují jeho speciál Yamaha Raptor. Zítra bude vše připraveno. Pepa Macháček se vrátil do bivaku po náročné etapě, kdy testoval sebe, zda-li bude moci po včerejší nehodě pokračovat a testoval i techniku, zda-li je vše v pořádku. Pepa zítra nastoupí do etapy a bude pokračovat do Chile do etapového města Copiapo.

Martin Macík s navigátory Pepou Kalinou a Honzou Bervicem, si dnes užili na písečném terénu velmi horké chvíle. V jedné z pasáží se dostávali velmi příkrým písečným svahem vzhůru ke kontrolnímu bodu. Cesta byla ale příliš úzká a Liaz to začalo tahat z příkrého srázu. Martin v poslední možné situaci vytáhl z motoru Deutz jeho maximum a kamion se zachytil levým předním kolem za kámen, jinak by se skutálel do strže, kde již byl jeden z vozů BMW.

Jelikož nebylo jiného řešení, museli si únikovou cestu z této situace vysekat kladivem ve skále tak, aby neprorazili pneumatiku a bezpečně se vyškrábali na horizont. To se posádce podařilo, ale ze slov Pepy Kaliny je znát, že tak nebezpečnou situaci ve svém závodním životě nezažil. Kluci měli poté ještě dva defekty a tak dojížděli 70km bez rezervy a s obavami, aby je nepotkal další defekt, který by byl pro ně fatální.

Zítra se brzy ráno přesouváme do Chile. Přejezd bude hraničním přechodem Paso San Francisco ve výšce 4750m a poté bude v okolí města Copiapo rychlostní test. Již dnes víme, že bude zkrácen, protože řada posádek je ještě na trati dnešní etapy a pořadatel bude mít plné ruce práce je dostat do bivaku.

Všichni jsme obaleni prachem a pískem z neustálého písečného větru, který bičuje bivak, v noci je 30st.,ale my jsme v pořádku a jdeme dál.

 Martin Pabiška

KM Racing

www.kmracing.cz

 

Fotogalerie

Dakar 2010: KM Racing na přejímkách a v úvodu, foto týmu P. Lusk atd

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu