Vyhledávání

Dakar 2010 : Příjezd dvojice kamionů Tatra CDT vyvolal velký zájem konkurence

Dakar 2010 : Příjezd dvojice kamionů Tatra CDT vyvolal velký zájem konkurence
Přejímky a slavnostní start Czech Dakar Teamu na letošním ročníku Dakar 2010 dopadly v pořádku pro všechny členy týmu – motocykly, čtyřkolky, automobily, kamiony i posádky doprovodných vozidel.

Absolvování administrativní části přejímek spočívá v získání všech potřebných razítek, kterých není rozhodně  málo. Posádky chodí mezi jednotlivými stánky v libovolném  pořadí a postupně sbírají potvrzení za zdravotní stav, doplacení případných zbývajících poplatků (překvapivě pouze a jen v eurové hotovosti), převzetí navigačních přístrojů atd. Na závěr je každý závodník ještě zvěčněn přítomným oficiálním fotografem. Ti šťastní, kteří získají všechna razítka, mají nárok na to nejdůležitější  stvrzující úspěšné dokončení přejímek.  

Od tohoto okamžiku běží pětačtyřicetiminutový limit, do kterého se musí dostavit posádka / závodník včetně techniky do prostoru technických přejímek, kde probíhá lepení startovních čísel a reklam, ale třeba také vážení, měření a kontrola všemožných technických aspektů závodních strojů. Jeden si přitom nemůže být nikdy jistý, co po něm budou  chtít komisaři vysvětlit nebo upravit.

Z prostoru technických přejímek vede cesta do plotem ohraničeného parc fermé, tedy do prostoru kde je až do startu zaparkována veškerá závodní technika. Podobně jako minulý rok se i letos v komplexu La Rural objevily davy místních fanoušků rallye, kteří neodolali  příležitosti vidět závodní motocykly, čtyřkolky, automobily a kamiony z bezprostřední blízkosti. Dakar se stal pro  Argentince magnetem, který doslova změnil prostor výstaviště na jednu velikou pouť.
Jako vůbec první dnes absolvoval přejímky náš motorkář Roman Krejčí: "Jsem rád že to mám úspěšně za sebou, všechno bylo naštěstí v pořádku.“ Postupně absolvoval přejímky celý Czech Dakar Team. Všechno šlo překvapivě hladce, snad až na pár maličkostí, za které byl odpovědný šotek na straně organizátora.
Velkou pozornost vyvolával Martin Macek, který se postupně zdravil se všemi kolegy z jedné stopy. Motorkáři jsou obecně velmi komunikativní a hned je jich všude plno.  I Martin Macek měl radost, že prošel přejímkami a že již prakticky nic nestojí mezi závodníkem a dlouho očekávaným startem dakarské rallye. "Právě to dlouhé čekání bylo asi nejhorší," popsala své pocity za několik posledních měsíců největší česká naděje v kategorii motocyklů. "Pořád jsem se snažil myslet na to, co bych mohl ještě zlepšit, jestli jsem na něco nezapomněl. Jenže když to děláte pořád dokola, tak je to jako byste vjeli do hluboké koleje a té se zrovna motorkám vyjíždí velmi obtížně."
Ani Olda Bražina nezažil během přejímek větší problém. Jeho čtyřkolka vlastní výroby zaujala  komisaře natolik, že si některé detaily fotografovali a klepali Olina po rameni. "Z přejímek jsem měl ve skrytu duše obavy, protože nikdy nevíte co na Vás vytáhnou a můj stroj je čistokrevný speciál, který jsem si na základě svých zkušeností sám postavil."

Toyoty Jiřího Janečka a Dušana Kunovského prošly přejímkami rovněž bez zaváhání. Jediné, na co komisaři poukázali, byl detail v podobě ochraných síťek, které bysi přáli přidělané spíše na dveřích, než upevněné uvnitř vozidla. "Máme za sebou poslední důležitý krok před startem," shrnul výsledek celoročních příprav Jiří Janeček.

"Na Silvestra jdeme s týmem na společnou večeři, abychom hned na Nový rok absolvovali slavnostní zahajovací ceremoniál a první spojovačku." Dušan Kunovský sledoval veškeré dění okolo přejímek s ledovým klidem a občas vypomohl svými jazykovými znalostmi. "Přejímky jsou důležité, protože se díky nim dostane do závodu jen způsobilá technika," uvedl Kunovský.  "Každopádně je skvělé být tady a mám velkou radost z toho, jak dobrou práci mechanici při přípravě vozů odvedli."

Příjezd dvojice kamionů Tatra vyvolal velký zájem konkurence, zejména pak velkého favorita celé soutěže Kamazu. Śéf ruského týmu Semjon Jakubov strávil v blízkosti obou trucků poměrně hodně svého precizně rozvrženého času a velmi se zajímal o vše co souvisí s novými kamiony. Jakubov dlouho hovořil s Markem Spáčilem a na závěr nejen že označil obě Tatry Czech Dakar Teamu za jedny z nejhezčích kamionů ve startovním poli, ale navíc pozval celý tým na novou Silk Way Rally. "Bylo velmi příjemné si popovídat se Semjonem Jakubovem," popsal průběh rozhovoru Spáčil.

"Je to právě on, kdo položil základ úspěchům Kamazu. Samozřejmě že mne zájem ze strany Kamazu i ostatních týmů těší, nicméně to samo o sobě ještě nic moc neznamená. Uvidíme na trati."

Tatra v zelené livreji zaujala i horkého favorita na zisk již šestého dakarského vítězství Chagina. "Je to opravdu hezký kamion. Uvidíme, jak se mu bude dařit v terénu, každopádně s ním musíme počítat."
Rallye Dakar 2010 startuje v tomto okamžiku, ale Czech Dakar Team již zaznamenal první vítězství. Zelená Tatra s číslem 510 pilotovaná Markem Spáčilem s přehledem vyhrála v mezinárodním internetovém hlasování fanoušků. Martin Kolomý skvěle splnil své poslání rychlé asistence, když se jeho žlutá Tatra Central Group umístila na druhém. Stoje Czech Dakar Teamu tak získaly cenný double.
"Krátce před startem je to přesně ten typ zprávy, který potěší," komentoval své pocity bezprostředně po oznámení výsledků Marek Spáčil. "S auty jsme si opravdu vyhráli a jsem velmi rád, že to hlasující ocenili.
Konstruktér Radek Smolka, který jede v posádce Marka Spáčila, měl z výsledku rovněž radost: "Každá věc se dá buď pouze udělat, nebo udělat dobře a přitom hezky. Od začátku jsme se rozhodli pro cestu kvalitního řemeslného zpracování, což je vidět nejen zdálky, ale i při pohledu zblízka."
Radost neskrýval ani většinový vlastník společnosti Central Group Dušan Kunovský. Nepřehlédnutelně žlutá Tatra totiž skončila druhá. "Tak to vypadá, že Dakar 2010 je pro nás celý ve znamení Miss. Kromě Miss World 2006 Taťány Kuchařové a Miss ČR 2009 Anety Vignerové, která nás přijely do Argentiny podpořit, jsme získali ještě ocenění Miss Dakar 2010 v kategorii trucků. To je samozřejmě zpráva, ze které nelze nemít radost. Doufám, že budeme na této pozitivní vlně pokračovat až do cíle."

Během několika dní v Argentině jsme na adresu našich Tater zaznamenali nemálo ohlasů a prakticky všechny byly pozitivní. Oba trucky zaujaly šéfa Kamazu Semjona Jakubova, který se během přejímek dlouze zapovídal s Markem Spáčilem a na závěr ho pozval na připravovanou Silk Way Rally 2010. Nemálo času věnoval detailní obhlídce Spáčilovy Tatry pětinásobný dakarský šampión Vladimír Čagin. Oba trucky ocenila i dvojice pilotů Ginafu Marcel van Vliet a Edwin van Ginkel a mnozí další.

"Chtěl bych na závěr poděkovat všem, kdo nám dali hlas," prohlásil krátce před briefingem závodníků Marek Spáčil. "Je to také závazek do budoucna. Doufám, že nám fanoušci zachovají přízeň a budou nás podporovat na Dakaru i po něm."

Dnešní závod začíná přibližně 300km přejezdem ze startovní rampy do bivaku bez úseku rychlostní zkoušky (tzv. speciál), který čeká na závodníky až zítra. Dnešní start je především příležitostí pro televizní stanice a reportéry, kteří chtějí udělat rozhovory s piloty během přejezdu z rampy po náměstí lemovaném davy diváků. Opravdový ostrý závod začíná zítra etapou do Cordoby s celkovou délkou (včetně té dnešní části) 652km. Trasy jsou dvě – jedna pro motocykly a quady, jiná pro auta a kamiony ale i tak bude předjíždění, v oblacích nepopulárního prachu, téměř nemožné.
Czech Dakar Team
 Oficiální webové stránky týmu: http://www.czechdakar.cz/
Zdroj bleskových zpráv - www.twitter.com/czechdakar
Facebook skupina: http://www.facebook.com/group.php?gid=147641458166
 

Fotogalerie

Czech Dakar team a křest nové Tatry 2010, foto týmu

Olomouc, 23. listopadu 2009

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu