Dramatické druhé dějství Silk Way přineslo více změn než celý loňský ročník dohromady
Těžká druhá etapa plná zvratů posílá Aleše Lopraise na třetí příčku absolutně
Dramatické druhé dějství přineslo více změn než celý loňský ročník dohromady. Aleš Loprais postupuje i po problémech na 3. místo.
Takovou etapu Silk Way Rally ještě nezažila. Podivná směsice zbytku ruských jílovitých celin a nastupujících písků ve volžské oblasti, promísených s bahnem a vlhkem pořádně těžkou porci 483 kilometrů, a to náročnost bude rozhodně ještě narůstat. V celkovém pořadí nezůstal kámen na kameni, snad jen vedoucí trio v celkovém pořadí bylo konzistentní.
Aleš Loprais odstartoval ze 6. příčky a držel se na dostřel nejlepších, na 1. kontrolním bodu byly odstupy minimální. Poté přšel první problém, upadená hadice turba znamenala první zásadnější opravu. V dalším průběhu se smůla Alešovi přilepila na paty znovu, když po se po defektu separoval běhoun prázdné pneumatiky od kordu a ještě se ji podařilo v měkkém písku "svléknout." Poté už Aleš upaloval do cíle a stačil ještě stáhnout několik minut z náskoku dvojice Kabirov – Stacey, která udávala etapě tón.
"Dnes to bylo těžké ve všech směrech. Byl to obtížný mix povrchů, a také jsme museli dvakrát opravovat, což nás zdrželo, ale konečné čtvrté místo i přijatelná ztráta jsou pro nás povzbuzením. Bojujeme dál a myslím, že jsme stále ve hře. Nicméně Rusové nastavili laťku proklatě vysoko," dodal pilot InstaForex Loprais Teamu.
Mezitím se děly věci! Dosud vedoucí pilot průběžného pořadí Eduard Nikolajev odstoupil kvůli technickým problémům svého elitního Kamazu. Otec i syn Mardějevové u něj jako asistence nechali přes dvě hodiny a i oni vypadli z boje o první desítku. Prapor ruského týmu držel skvěle po většinu etapy Ardavičus v barvách kazašské Astany, které ale nepřálo štěstí nejen na Tour de France, po výborném výkonu ztratil Ardavičus v závěrečných píscích přes dvě hodiny. Muziku tvrdil zpočátku i Echter, ale i tato etapa byla pro něj problémová a z boje o čelní příčky vypadl. Naopak výborně a konzistentně se držel Peter Verluis a návrat dne zaznamenal Hans Stacey s Ivecem de Rooye, který se s Kabirovem strhujícím způsobem přetahoval o vedení v etapě, až se prosadil zkušený Rus. Trochu překvapivě se ho drží mladý týmový kolega Andrej Karginov. V první desítce to nebyly jediné změny, prosadil se do ní nenápadný, ale rychlý Elfrink, naopak Behringer po slibném začátku musel táhnout na laně Kahleho týmovou buggy a ztratil. Po smůle v úvodu se zajímavě chytly oba liazy týmu KM Racing. Zkrátka mnoho událostí na jednu etapu a neméně zajímavých vyhlídek na dny příští.
Osud posádky Bonver Dakar Teamu Tomáše Vrátného trochu podtrhl dosavadní bláznivý a nabitý úvod závodu. V etapě totiž ztratil přes tři hodiny, ale etapu dokončil a pokračuje dál. "Nejdříve jsme dostali defekt ve 110kilometrové rychlosti, kusy separovaného běhounu nám poškodily brzdový válec a opravou jsme se hodně zdrželi. To ale nebylo všechno, zazlobil nás posilovač řazení, tedy další oprava, k tomu jsme řešili problém s dopravou nafty z nádrže. Zkrátka bylo toho hodně a kromě toho byla ta etapa opravdu těžká. Mechanici Petr Almáši s Radimem Pustějovským nespali celou noc a myslím, že tu následující to nebude jinak," shrnul své dojmy Tomáš Vrátný.
Další etapa s převahou písků už dovede soutěžící ke Kaspickému moři a přinese těžkou speciálku dlouhou 432 kilometrů.
Jiří Vintr
Umístění našich posádek:
Poř.
|
Číslo
|
Posádka
|
Země
|
Vůz
|
Čas
|
1.
|
305
|
Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin
|
RUS
|
Kamaz 4326-9
|
06:24:08
|
2.
|
303
|
Hans Stacey, Eddy Chevaillier, Bernard der Kinderen
|
NL
|
Iveco Trakker 4x4
|
+0:04:01
|
3.
|
318
|
Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev, Igor Děvjatkin
|
RUS
|
Kamaz 4326
|
+0:21:34
|
4.
|
301
|
Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf
|
CZ
|
Tatra Jamal 4x4
|
+0:27:42
|
5.
|
309
|
Peter Versluis, Serge Bruykens, Harry Schuurmans
|
NL
|
MAN TGA 18.480
|
+0:34:30
|
6.
|
304
|
Wuf Van Ginkel, Marc Wams, Gerard Van Veenendaal
|
NL
|
Ginaf X2222
|
+0:46:19
|
7.
|
313
|
Johan Elfrink, Enno Hurtulanus
|
NL
|
Mercedes Axor
|
+1:00:10
|
8.
|
320
|
Josef Cabala, Jan Bervic, Josef Kalina
|
PL/CZ
|
Liaz
|
+1:02:17
|
9.
|
329
|
Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Frits Debuf
|
BEL
|
MAN TGA 18.480
|
+1:06:39
|
10.
|
302
|
Franz Echter, Detlef Ruf, Christoph Echter
|
D
|
MAN TGA 18.480
|
+1:07:29
|
25.
|
319
|
Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský
|
CZ
|
Tatra 815 4x4
|
+3:06:07
|
Poř.
|
Číslo
|
Posádka
|
Země
|
Vůz
|
Čas
|
1.
|
305
|
Fidaus Kabirov, Andrej Mokjejev, Anatolij Tanin
|
RUS
|
Kamaz 4326-9
|
09:48:16
|
2.
|
318
|
Andrej Karginov, Vjačeslav Mizjukajev,Igor Děvjatkin
|
RUS
|
Kamaz 4326
|
+0:35:10
|
3.
|
301
|
Aleš Loprais, Milan Holáň, Vojtěch Štajf
|
CZ
|
Tatra Jamal 4x4
|
+0:43:25
|
4.
|
303
|
Hans Stacey, Eddy Chevaillier, Bernard der Kinderen
|
NL
|
Iveco Trakker 4x4
|
+0:54:45
|
5.
|
309
|
Peter Versluis, Serge Bruykens, Harry Schuurmans
|
NL
|
MAN TGA 18.480
|
+0:57:37
|
6.
|
304
|
Wuf Van Ginkel, Marc Wams,Gerard Van Veenendaal
|
NL
|
Ginaf X2222
|
+1:18:27
|
7.
|
308
|
Marek Spáčil, Radim Kaplánek, Jan Vodrhánek
|
CZ
|
Tatra 815 4x4
|
+1:39:51
|
8.
|
302
|
Franz Echter, Detlef Ruf, Christoph Echter
|
D
|
MAN TGA 18.480
|
+1:50:17
|
9.
|
313
|
Johan Elfrink, Enno Hurtulanus
|
NL
|
Mercedes Axor
|
+1:52:28
|
10.
|
329
|
Steven Rotsaert, Dirk Dendooven, Frits Debuf
|
BEL
|
MAN TGA 18.480
|
+1:52:42
|
22.
|
319
|
Tomáš Vrátný, Petr Almáši, Radim Pustějovský
|
CZ
|
Tatra 815 4x4
|
+4:02:28
|