Vyhledávání

Oranžová Tatra Tomáše Tomečka i jeho tým opět v Praze, se zlatem z Afriky.

Oranžová Tatra Tomáše Tomečka i jeho tým opět v Praze, se zlatem z Afriky.

Tisková konference Letka Racing Týmu, Praha 20.1.2011

Uběhl měsíc a před budovou Autoklubu ČR v Praze se opět objevila oranžová Tatra Tomáše Tomečka co by poutač k tiskové konferenci konané po dojezdu ze závodů DAKAR a AFRIKA ECO Race. Africký prach vystřídal zdejší sníh, avšak v proskleném salónku pátého patra s výhledem na Pražský hrad bylo víc než příjemně.
Tisková konference připomínala spíše přátelské setkání bez tradičního vrčení kamer a cvakání fotoaparátů.

Jak se sluší, zahájení bylo na Tomáši Tomečkovi, který spolu s navigátorem Vojtou Morávkem starším shrnuli zážitky ze svého vítězného tažení na Africkém kontinentu.
Zástupci druhé posádky - Brazilské Tatry z velkého Dakaru v zastoupení Jaromír Martinec a Petr Vodák zase sdělili své postřehy z Argentiny a Chile.
Řeč byla o pilotovi Andrem de Azavedovi, který chlapsky přiznal svou jezdeckou chybu při stíhání přesily Kamazů, jež znamenala konec účasti na letošním Dakaru.

Stejně jako v případě Aleše Lopraise, pro něhož soutěž také skončila pro technickou závadu, se projevil zásadní problém menších týmů. Tím je rychlé asistenční vozidlo, silné týmové zabezpečení a tedy dostatek finančních prostředků. To je to, proč vyhrává tým Kamaz či Volkswagen, který má letecké dodávky náhradních ílů a je schopný přes noc postavit zcela nové vozidlo.

Díky letošní strategii - nasazení vozů a posádek do dvou rally měl tým a nyní i my možnost porovnání.

Dnešní soutěž Dakar v Jižní Americe je na vzestupu a minimálně do roku 2014 se zde bude závod konat. Je maximálně mediálně podporovaná a snazší pro shánění sponzorů, nicméně síla peněz už začíná zastírat původního ducha závodů a situace se pomalu blíží ke stavu ve Formuli 1, tedy nadvládě několika stájí.

Oproti tomu poněkud zastíněný závod v Africe, pořádáný organizátory původního Afrického Dakaru, si zachovává atmosféru přátelského soutěžení s rozumným rozpočtem na start, odtud prý i název ECO = ekonomický. Samozřejmě, že omezenější výběr území i nestabilní politická situace některých oblastí komplikuje výběr etap a hovoří v neprospěch této volby.
Stále však zůstává otázka, zda se vyplatí investovat několikanásobné finanční prostředky do atraktivního leč navyhratelného závodu na Americkém kontinentu.

Ani Tým Tomáše Tomečka zatím neví , jak bude vypadat strategie pro příští rok. Vše rozhodnou sponzoři

 

Jirka Fiala

 

Fotogalerie

Africa Eco Race 2011 a úspěšné tažení Tomáše Tomečka

plus atmosféra závodu, foto týmu LRT

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu