Písek a lopata! Zcela nové zážitky a zkušenosti truckera Davida Vršeckého
Písek a lopata!
Vzhledem k blížícímu se testování závodního speciálu Buggyra 2011, ukončil David Vršecký předčasně svou tuniskou misi. Do roudnického BTC se vrátil plný nových zážitků.
Šéf Czech Dakar Teamu Marek Spáčil definoval účast na Rally v Tunisu jako ostré testování před Dakarem?
Vršecký: Souhlas. Vyzkoušeli jsme si spoustu věcí, za které jsem rád. Mám za sebou servis za jízdy, noc v poušti. Vím, jak co nejrychleji vyhrabat auto z písku. Za nejdůležitější ovšem považuji skutečnost, že se podařilo naladit posádku na stejnou vlnovou frekvenci.
Po testování v Senici jsi hovořit o závodní Tatře v superlativech?
Vršecký: A stejné je to i po Tunisu. Ovládání takového auta je ale především o zkušenostech. Jezdec musí vědět, kde přibrzdit, který úsek se dá naopak projet pod plynem. Nikdy bych nevěřil, že tak robustní auto může jezdit rychlejší časy, než motorky nebo osobní auta, což se nám v jedné z etap skutečně podařilo. Je to nádhera projíždět zatáčky smykem a hrnout před sebou osobák.
Jak sis vedl v roli kopilota?
Vršecký: Tuto otázku by asi měli zodpovědět další členové posádky. Oba zastávají teorii, že nejlepší je hodit člověka do vody. Ať se snaží. Podle mého názoru jsem se s tím vypořádal celkem slušně. Kromě toho na nás čeká ještě testování v Senici, kde se budou pilovat detaily.
Největší zážitek z Tunisu?
Vršecký: Písek všude po celém těle. A lopata. Obojího jsem si užil nadmíru. I v tomto se podle mého názoru jednalo o skvělou přípravu na Dakar. Po testování Buggyry budu muset výrazně zapracovat na fyzické kondici.
Buggyra