Přestupová BOMBA !!! David Vršecký míří s Czech Dakar Teamem na Dakar !!
Vršecký míří na Dakar!
Necelý měsíc po konci letošního truckového šampionátu přichází tým Buggyra International Racing System s „přestupovou“ bombou. Dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů a pětinásobný světový rychlostní rekordman David Vršecký se zúčastní v barvách profesionálního Czech Dakar Teamu nejslavnější dálkové soutěže historie Rallye Dakar!
Zkušenosti nekoupíš!
Přestože prioritou roudnického týmu zůstává nadále truckracing, týmový manažer Jan Kalivoda připouští i další možné aktivity. „Dakarem a vstupu do tohoto závodu se zabýváme již delší dobu. První vážnější krok jsme ale učinili až letos v létě, kdy jsme s Markem Spáčilem začali o účasti Davida v jeho týmu jednat,“ prozradil Honza. „Obě strany dospěly k přesvědčení, že se jedná o oboustranně zajímavou a užitečnou spolupráci. Marek bude mít v kabině auta dvojnásobného mistra Evropy, Buggyra získá informace z první ruky ohledně technologií, způsobu závodění, fungování týmu a organizaci závodu. Kromě toho marketingových aktivit není nikdy dost. A Dakar patří v motoristické branži do top kategorie a představuje pro Buggyru velkou výzvu.“
David Vršecký se tak v lednu příštího roku zařadí po bok Frankie Vojtíška, Lutze Bernaua, či Balazse Szobiho. Malý rozdíl spočívá v tom, že zmiňované trio jezdců okusilo Dakar před přestupem do truck racingu. „Nejdříve jsem byl hodně nadšený, s postupem času ale začalo nadšení v rozumné míře opadat, na úkor vnímání reality,“ říká David. „Všechno je jiné, než na okruhových závodech. Člověk musí podávat tři týdny maximálně soustředěný výkon, nesmí se nechat strhnout k závodění za každou cenu. Na druhé straně ale zcela chápu, že pokud má Buggyra do budoucna zájem pracovat na nových projektech, není nad to, vyzkoušet si všechno na vlastní kůži.
Na Dakaru bude mít Buggyra dvojí zastoupení. Vedle Davida Vršeckého bude součástí Czech Dakar Teamu rovněž závodní inženýr Robin Dolejš. Tatru 815 o objemu 18.100 ccm totiž žene kupředu kapalinou chlazený motor Caterpillar. „Jedná se o silnější verzi motoru, než který používáme v našem autě. V současné době v BTC děláme na motoru pro Dakar. Do konce týdne bude agregát připravený na brzdění na stolici,“ vysvětluje Robin. I on považuje za cíl své účasti nové zkušenosti. „Samozřejmě, že bych si mohl sednout s inženýry a bavit se v teoretické rovině. Shodli jsme se ale na tom, že pro Buggyru je důležité praktické poznání. V průběhu rallye poznám na místě práci s daty, řešení krizových situací, systém práce mechaniků. Zkušenosti nekoupíš.“
Nabitý program
V dalších dnech, týdnech a měsících se David Vršecký rozhodně nebude nudit. O víkendu ho čeká úvodní bližší seznámení s novým vozem na testování ve slovenském armádním prostoru v Senici. Součástí testování bude i nedělní setkání s akreditovanými novináři (zájemci se mohou akreditovat u Czech Dakar Teamu), na kterém se David podělí o své první dojmy. Ve čtvrtek následuje přesun do Tunisu, sever Afriky bude svědkem Davidovy premiéry v dálkových závodech. „Ještě to budeme muset vyřešit s Markem. Určitě chci v Tunisu závodit, konec rallye ale termínově koliduje s velmi důležitým testováním Buggyry v Mostě. Pevně věřím, že se nějak dohodneme,“ doufá David, kterého nabitý program nijak neděsí. „Určitě to zvládnu. Potřebuji, aby se kolem mě něco dělo, v případě Dakaru přišla nová výzva. Něco takového jsem potřeboval.“
Po návratu z Tuniska bude David pracovat vedle vývoje Buggyry 2011 především na své fyzické kondici. „Tři týdny trvající rallye opotřebovává tělo přece jen jinak, než adrenalinové půlhodiny v průběhu závodů. Poradím se s Markem Spáčilem a lidmi z Nutrendu. Jak se znám, Vánoc si moc neužiju. Myšlenkami budu v Argentině a Chile,“ přiznal dvojnásobný mistr Evropy.
Pokračování tradice
Přestože současnou jednoznačnou prioritou Buggyru zůstávají závody tahačů, jak již bylo řečeno v úvodu, týmový manažer nevylučuje další roztažení chapadel značky. „Letošní sezóna nevyšla úplně podle našich představ, na druhé straně jsme udělali velký kus práce ve vývoji nového závodního speciálu. Příští rok budeme na okruzích hodně silní,“ prorokuje Honza Kalivoda. „V této chvíli nemá cenu spekulovat nad tím, co bude za rok, za dva. Každopádně v minulosti jsme ukázali, že umíme stavět závodní tahače a hodláme v této tradici pokračovat. Je možné, že i na Dakaru.“
Power Sports Enterprises, s.r.o.
European marketing branch
Klimentská 1246/1
110 00 Praha 1
CZECH REPUBLIC
PR
Buggyra