Tým Intermoto Czech do Anglie pouze s Lagrivem
Pouze s jedním jezdcem nastoupí tým Intermoto Czech k sedmému závodu letošního Mistrovství světa supersport.Motocyklový tým Intermoto Czech nastoupí v britském Silverstone, kde se o tomto víkendu koná sedmé kolo letošního Mistrovství světa supersport, pouze s jedním jezdcem. Tímto jezdcem bude Francouz Mathieu Lagrive, který právě v loňském roce na tomto okruhu začínal své působení v české formaci.
Druhý jezdec týmu, William de Angelis ze San Marina, stále není po své havárii v Kataru natolik zdráv, aby mohl do světového šampionátu zasáhnout. Tým z Hradce Králové těsně před Silverstonem postihla vlna zranění a onemocnění, proto se majitelé týmu rozhodli neangažovat na uvolněné místo v tomto závodě žádnou náhradu. Matt Lagrive tak bude stejně jako v loňském roce jediný jezdec na červeno-modro-bílé Hondě CBR 600RR a celý tým věří, že se mu bude dařit minimálně stejně dobře jako při jeho loňské premiéře, kdy v Silverstone získal pro Intermoto Czech osmou pozici.
Josef Kubíček – manažer týmu:
V Silverstone bude tým startovat pouze s Mathieu Lagrivem v supersportech a pochopitelně Patrikem Vostárkem v Superstock 600. Zdravotní stav Williama de Angelise stále nedovoluje tomuto jezdci nastoupit k závodu, navíc Willy musí v této době absolvovat revizi stavu zraněné ruky.
V Silverstone bude tým startovat pouze s Mathieu Lagrivem v supersportech a pochopitelně Patrikem Vostárkem v Superstock 600. Zdravotní stav Williama de Angelise stále nedovoluje tomuto jezdci nastoupit k závodu, navíc Willy musí v této době absolvovat revizi stavu zraněné ruky.
Bohužel v posledním týdnu postihlo pár členů našeho týmu několik zranění a různých onemocnění a proto jsme se rozhodli neshánět za Willyho pro Silverstone náhradu. Náš mechanik Davide Martini měl havárii v automobilu, ze které si odnesl zlomenou ruku a sedm žeber. Další mechanik Mirek Vejdělek leží se zády v nemocnici, stejně jako třetí z mechaniků Jori Nevalainen, kterého přestala poslouchat „plotýnka“, a protože šéfmechanika Wolfganga Mertense postihl ve 42 letech infarkt, zúžil se náš technický kádr na pouhého jednoho mechanika Zdeňka Plašila, kterého doplňuje technický ředitel Ji rka Látr a elektronik Michal Konýček. Samozřejmě že celý zbytek týmu přeje všem svým členům brzké uzdravení a těší se na jejich návrat v italském Misanu.
Okruh Silverstone: Za druhé světové války si Britské královské letectvo RAF vybralo místo mezi Northamptonem a Oxfordem jako svou přistávací dráhu. V roce 1948 skupina závodních nadšenců z Královského autoklubu zvolila zdejší letiště jako místo pro britskou Grand Prix. Tak jako většina britských závodních okruhů, tak i tento tedy vznikl na ploše válečného letiště. V roce 1949 byla dráha na letišti Silverstone přebudována a tím získala hrubý tvar, který si drží dodnes. V roce 1951 převzal řízení okruhu do svých rukou Britský Závodní Klub, který pronajal v roce 2001 na následujících 15 let tento okruh pořadatelům britského dílu WSBK.
Okruh samotný, který je dlouhý 5 094 metrů, je především domovem britské Grand Prix Formule 1. Pro závody WSBK je však v posledních letech využívaná krátká varianta okruhu, která je dlouhá pouhých 3 561 metrů a má 6 levých a 7 pravých zatáček, přičemž cílová rovinka měří 491 metrů. Okruh prakticky nemá žádné převýšení. Jeho jméno by sice mohlo v překladu znamenat „Stříbrný kámen“, nicméně pochází ze staroanglického hovorového slangu, kdy se podobným výrazem označovaly zalesněné plochy.
Petr Štola
Media servis