Ze slavného okruhu Dina a Enza Ferrariových v Imole přivezl český jezdec body
Itálie – Imola
23. – 25. září 2011
Ondra Ježek v Itálii bodoval
Ze slavného okruhu Dina a Enza Ferrariových v Imole přivezl český jezdec Ondřej Ježek další body do tabulky mistrovství světa supersportů
Pátek
Ondra se vzbudil do pátečního rána s lehkou virózou. Což samo o sobě nic neznamená, protože ze zkušenosti ví, že drobná indispozice není na závadu jeho výkonu. Ondrovi se trať v Imole líbí. Prakticky ihned po začátku tréninku byla vyvěšena červená vlajka – olej na trati v Acque Minerali. Po více jak půl hodině trénink pokračoval. Ondra kroužil a sžíval se s tratí, na které jel naposledy na šestistovce před pěti lety. V poslední fázi tréninku se mu podařilo zajet solidní čas 1´56.096, který ho zařadil na šestnáctou příčku.
Po obědě se výrazně oteplilo. Teplota asfaltu během první kvalifikace vyšplhala na 42°C. S motocyklem nebyly žádné problémy. Mechanici pouze zlehčili převod o zub na rozetě. Ondra opět patřit mezi nejpilnější jezdce, když najezdil 18 tréninkových kol stejně jako dopoledne. V polovině kvalifikace figuroval na sedmnáctém místě. V závěru ještě zrychloval, nicméně se mu nepodařilo zajet bezchybně celé jedno kolo. Z toho rezultovalo jen 20. místo, byť jeho ideální čas byl o 0,74s ! lepší než ten skutečný v hodnotě 1.55,643.
Ondra: „Dnešek byl pro mě složitý. Dostal jsem nějakou virózu a necítím se fit. Celý den jsem se snažil najezdit co nejvíce kol. To se podařilo, protože jsme neměli žádné technické problémy. Dvacáté místo v kvalifikaci není výsledek, jak bych si představoval, nicméně vím, že jsem dnes mohl mít více štěstí na podmínky na trati. V posledních dvou nejrychlejších kolech se mi do cesty přimotali pomalejší jezdci, a tak jsem v tom místě hodně ztratil. Vzhledem k slušnému ideálnímu času si od zítřka slibuji výrazné zlepšení času a posunutí se ve výsledkové listině směrem nahoru. Bylo by pěkné, kdybychom v neděli startovali ze čtvrté řady.“
Sobota
Ráno se opět necítí dobře, ovšem na trati to není znát. Svůj čas z kvalifikace zlepšuje o 1,7s ! a končí ve druhém volném tréninku na solidním patnáctém místě. Odpoledne se opět výrazně otepluje. Časy odpoledního měřeného tréninku jsou zprvu pomalejší. Dvě červené vlajky rozdělují kvalifikaci na třetiny. Ondra po celou dobu osciluje okolo dvacátého místa. V závěru však do toho dává vše. Zlepšení v předposledním kole. A nakonec při odmávnutí šachovnicovým praporem se posouvá do čtvrté řady na startu. Čas 1´53,775 znamená šestnácté místo.
Ondra: „Jsem totálně zničený ale spokojený. Celý den jsem strávil v posteli, takže začátek kvalifikace byl takový ospalý. Navíc byla neustále přerušována a nemohl se dostat do dobrého
tempa, které jsem měl ráno. Nicméně jsme měli velmi dobře nastavený motocykl, a tak bylo jen na mě se s tím poprat a zabojovat o čtvrtou řadu. To se mi v posledním kole podařilo, takže jsem velmi rád. Je to dobrá výchozí pozice pro zítřejší závod. Navíc když mi v této řadě dělají společnost Harms a Ellison, u nichž se předpokládá, že budou chtít jít dopředu. Věřím, že zítra můžu bojovat o top ten.
Snad se to konečně podaří.“
Kvalifikace SUPERSPORT
1. B. PARKES AUS Kawasaki Motocard.com Kawasaki 1'51.594
2. L. SCASSA ITA Yamaha ParkinGO Team Yamaha 1'51.669
3. F. MARINO FRA Hannspree Ten Kate Honda 1'51.737
16. O. JEŽEK CZE SMS Racing Honda 1'53.775
Neděle
Ráno azurová obloha slibovala další horký den. Ve warm-upu zkoušel Ondra alternativní nastavení, nicméně pro závod se vrátil k tomu osvědčenému z kvalifikace. Start do závodu byl dobrý, držel si 16.-17. příčku. V polovině závodu začali někteří jezdci odpadat pro pády či technické závady. Tato se bohužel nevyhnula ani Ondrovi. Jeho Honda začala mít potíže s řazením. Ondra se během pár kol propadl na 18. místo a nabral lehkou ztrátu na před ním jedoucí jezdce. Potíže přetrvávaly až do cíle, který protnul na bodovaném čtrnáctém místě. S ohledem na vývoj závodu Ondra i celý SMS Racing tým myslel trošku výše. Body jsou však po dlouhém půstu důležité a s ohledem na Ondrovy solidní výsledky během celého víkendu se všichni těší na následující závod v Magny-Cours.
Ondra: „Jsem hodně zklamaný. Je dobré, že jsme po velké pauze opět vybojovali body. Na druhou stranu vím, že jich dnes mohlo být mnohem víc. Od třetího kola jsem začal mít problémy s řazením a začal se propadat. V té době jsem jezdil za Miguelem Praiou, který dokončil závod na 8. místě. Ve snaze eliminovat ztrátu na rovinkách jsem zachyboval v polovině závodu v poslední šikaně a projel ji kačírkem. Propadl jsem se až na 18. místo. V posledních kolech došlo k několika pádům a technickým závadám soupeřů, díky čemuž jsem se dostal na bodované příčky. Je to škoda, celý víkend i přes moji zdravotní indispozici probíhal výborně.
Závod SUPERSPORT (19 kol, 93,784 km)
1. F. FORET FRA Hannspree Ten Kate Honda 35'56.214
2. S. LOWES GBR Parkalgar Honda Honda -0.166
3. B. PARKES AUS Kawasaki Motocard.com Kawasaki -2.499
14. O. JEŽEK CZE SMS Racing Honda -42.637
SUPERSPORT pořadí po 10. závodě
1. C. DAVIES 171
2. F. FORET 136
3. D. SALOM 123
22. O. JEŽEK 9
PR