Vyhledávání

A1GP: Malajsie Čechům body nepřinesla. Janiš až 17 a 16 tý

A1GP: Malajsie Čechům body nepřinesla. Janiš až 17 a 16 tý

Erik Janiš a český tým tvrdě bojovali o body v Sepangu a v Hlavním závodě k nim neměli daleko, nakonec ale vyšli naprázdno a dojeli na 17. místě ve Sprintu a 16. příčce v Hlavním závodě. Sepang hostil třetí podnik A1GP – Světového poháru motorsportu a závodní den provázelo stejně jako předchozí dny horké, dusné počasí a panovaly určité obavy z možných bouřek. Český tým se ve Sprintu potýkal s technickými problémy s převodovkou a Janiš dojel na 17. místě. Mechanici ale dokázali do startu Hlavního závodu problémy vyřešit.

Český tým viděl v Hlavním závodě největší šanci na zisk bodů a vzrušujících 70 minut dokázalo, že úspěch byl ve hře. Start přinesl velkou strkanici ve středu startovního pole a Janiš odvedl dobrou práci, když situaci ustál bez poškození vozu. Postupně si polepšoval a díky hladkému průběhu u hektické první série zastávek jezdil na 11. místě, těsně za bodovanými příčkami.

První zastávky byly skutečně hektické, protože zpomalovací vůz vyjel na trať přesně ve chvíli, kdy se otevřelo okno pro povinnou první zastávku a prakticky celé startovní pole okamžitě zamířilo do boxů. Janiš se držel za vozem Mexika, ale musel se následně sklonit před vládcem říjnových brněnských závodů Jonny Reidem, který se prodíral vpřed ze zadních pozic.

Tým se rozhodl pro pozdější druhou zastávku, tato taktika ale úspěch nepřinesla. Janiš se na trať vrátil na 13. místě těsně před vozem Německa. Hned ve druhé zastávce ale německý jezdec bezohledně najel do českého vozu a Janiš neměl šanci zabránit smyku, který ho stál několik příček. Byl to dnes už třetí případ, kdy německý vůz způsobil kolizi. Janiš nakonec dojel na 16. místě.

Erik Janiš: „Nejsem spokojený. Ve Sprintu toho nešlo moc dělat, protože ještě před jeho polovinou začala zlobit převodovka, která při řazení z dvojky na trojku skočila do neutrálu. To se opakovalo, takže jsem byl rád, že jsem závod vůbec dokončil. Start Hlavního závodu byl hektický a bylo tam hodně strkanců. Naštěstí vůz nebyl poškozený a udržel jsem se kontakt s vozy přede mnou. První zastávka byla ošidná, v boxech byly prakticky všechna auta najednou a nedalo se najet mezi mechaniky úplně rovně. Ale nebylo to až tak špatné. Byl jsem pak těsně za bodovanými příčkami a doufal, že se při druhé zastávce podaří posunout vpřed, ale nepodařilo se. Po výjezdu z boxů jsem bojoval s německým vozem a ve druhé zatáčce mě trefil. To ukončilo jakékoliv naděje, ačkoliv vůz byl v pořádku, což dokázalo mé nejrychlejší kolo, které jsem zajel v předposledním kole.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Výsledek nenaplnil naše očekávání, ale byly tam věci, které byly mimo naši kontrolu, jako třeba kolize v Hlavním závodě. Každopádně teď musíme udělat pečlivou analýzu prvních tří podniků a potom uvidíme, co můžeme udělat pro to, aby zbytek sezóny byl lepší.“

Výsledky, A1GP v Sepangu, Sprint
1 Switzerland Neel Jani 10 18’20.910
2 France Loïc Duval 10 18’24.702 3.792
3 Germany Michael Ammermüller 10 18’32.845 11.935
4 Canada Robert Wickens 10 18’34.037 13.127
5 Brazil Sérgio Jimenez 10 18’34.647 13.737
6 New Zealand Jonny Reid 10 18’35.386 14.476
7 Great Britain Oliver Jarvis 10 18’35.847 14.937
8 Netherlands Jeroen Bleekemolen 10 18’36.237 15.327
9 Ireland Adam Carroll 10 18’40.589 19.679
10 Italy Enrico Toccacelo 10 18’44.131 23.221
11 Malaysia Alex Yoong 10 18’44.497 23.587
12 South Africa Adrian Zaugg 10 18’46.015 25.105
13 India Narain Karthikeyan 10 18’46.114 25.204
14 USA Jonathan Summerton 10 18’47.437 26.527
15 Portugal João Urbano 10 18’48.682 27.772
16 Lebanon Chris Alajajian 10 18’55.031 34.121
17 Czech Republic Erik Janis 10 18’57.238 36.328
18 Pakistan Adam Khan 10 18’58.456 37.546
19 Indonesia Satrio Hermanto 10 19’05.730 44.820
20 Mexico Michel Jourdain Jr. 10 19’08.326 47.416
21 China Cheng Cong Fu 1 2’08.009 9 laps
22 Australia Ian Dyk 0 10 laps
Internet: a1gp.com

Hlavní závod
1 Switzerland Neel Jani 35 1:08’13.459
2 Brazil Sérgio Jimenez 35 1:08’21.873 8.414
3 France Loïc Duval 35 1:08’22.387 8.928
4 Netherlands Jeroen Bleekemolen 35 1:08’24.681 11.222
5 China Cheng Cong Fu 35 1:08’30.813 17.354
6 India Narain Karthikeyan 35 1:08’31.053 17.594
7 Ireland Adam Carroll 35 1:08’32.831 19.372
8 New Zealand Jonny Reid 35 1:08’33.856 20.397
9 Australia Ian Dyk 35 1:08’57.753 44.294
10 Great Britain Oliver Jarvis 35 1:08’57.818 44.359
11 USA Jonathan Summerton 35 1:08’58.008 44.549
12 Mexico Michel Jourdain Jr. 35 1:08’58.174 44.715
13 Germany Michael Ammermüller 35 1:08’59.868 46.409
14 Malaysia Alex Yoong 35 1:09’02.254 48.795
15 Pakistan Adam Khan 35 1:09’10.336 56.877
16 Czech Republic Erik Janis 35 1:09’11.778 58.319
17 Indonesia Satrio Hermanto 35 1:09’34.365 1’20.906
18 Lebanon Chris Alajajian 26 53’00.577 9 laps
19 Italy Enrico Toccacelo 17 34’54.917 18 laps
20 South Africa Adrian Zaugg 7 13’18.875 28 laps
21 Canada Robert Wickens 7 13’29.020 28 laps
22 Portugal João Urbano 0 35 laps
Internet: a1gp.com

Průběžné pořadí po šesti z dvaceti závodů
1 Switzerland 61
2 France 51
3 New Zealand 45
4 Netherlands 42
5 South Africa 36
6 Great Britain 36
7 Ireland 29
8 Germany 24
9 Brazil 22
10 Mexico 17
11 China 16
12 Canada 8
13 India 8
14 Portugal
15 Australia 2
16 Italy 2
17 Czech Republic 1
18 USA 0
19 Malaysia 0
20 Lebanon 0
21 Pakistan 0
22 Indonesia 0
Internet: a1gp.com

Kniha A1GP World Cup of Motorsport Season 2006/07
Bezmála sto šedesát stran kvalitního křídové papíru přináší stovky barevných fotografií z loňské sezony formule A1GP. Publikace představuje Světový pohár motorsportu v jeho typické podobě – jako pestrý a vzrušující svět špičkových automobilových závodů. Autorem všech obrázků je úspěšný český fotograf Adolf Zika (www.zika.cz). Vedle jeho působivých fotografií je pro fanoušky nachystáno i mnoho čtení v angličtině. O závodech, jezdcích, týmech i o zákulisí stále populárnějšího šampionátu. Úplné výsledky jsou samozřejmostí. Autor i jeho tým, který se na knize podílel, došli při práci k jedné zajímavosti. Adolf Zika byl jediným členem české reprezentace, který byl na všech závodech! Bylo to dáno tím, že skupina mechaniků a techniků se průběžně měnila, stejně tak i jezdecká soupiska. Zato sám fotograf musel být všude, protože potřeboval „materiál“ z kompletní sezony.
Prodej knihy: www.bpa.cz

A1GP 2007/2008
30. září 2007 Zandvoort, Nizozemí
14. října 2007 Brno, Česká republika
25. listopadu 2007 Sepang, Malajsie
16. prosince 2007 Žuhaj, Čína
20. ledna 2008 Taupo, Nový Zéland
3. února 2008 Sydney, Austrálie
24. února 2008 Durban, JAR
16. března 2008 Mexico City, Mexiko
13. dubna 2008 Šanghaj, Čína
4. května Brands Hatch, Velká Británie
Internet: www.a1gp.com

BPA

 

Fotogalerie

A1GP, Erik Janiš v Malajsii 2007, foto BPA a A1GP

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu