A1GP: Salaquarda bojoval uprostřed pole
Český tým odjíždí z Mexika bez bodu, ale Filip Salaquarda předvedl v Hlavním závodě svůj nejlepší výkon víkendu. V cíli bitvy, ve které bojoval ve středu startovního pole, byl 16. Krátký závod nedokončil. Mexiko nabídlo pro závody A1GP skvělé podmínky. Neuvěřitelně zaplněné tribuny hnaly domácí tým a počasí bylo prakticky perfektní.
Možná jen slunce svítilo až příliš, teplota vzduchu výrazně překračovala 30°C, jezdci to tak měli v kokpitu hodně těžké. Start Sprintu přinesl velké drama. Hodně vozů kolidovalo a pořadatelé závod přerušili, aby se mohly odklidit úlomky a opravit vozy. Druhý pokus již dopadl lépe. Bohužel český tým cíl neviděl. Salaquarda dostal v pátém kole smyk v šikaně a nemohl pokračovat, ačkoliv vůz nebyl poškozen.
Také Hlavní závod odstartoval až na druhý pokus, poprvé se Brazílie zařadila na špatné místo. Další pokus už proběhnul bez problémů a Salaquarda se držel semknutého vláčku vozů, ve kterém byly ve středu pole minimální rozdíly. Na trati bojoval s domácím Mexikem a dalšími vozy. V polovině vyjel za poněkud divných okolností, nebo kvůli přespříliš rychlé reakci pořadatelů, zpomalovací vůz.
Johny Reid dostal v šikaně smyk, ale po několika sekundách dokázal dále pokračovat. Celé startovní pole se sjelo dohromady a několik kol před druhými zastávkami se pak znovu začalo závodit. Salaquarda si užíval souboj s Reidem. Bohužel Češi dostali po druhé zastávce penalizaci a ztratili několik míst. Salaquarda nakonec dojel 16.
Pozitivem dne je fakt, že Filipovo nejrychlejší kolo v závodu bylo jen o desetinu za kvalifikačním maximem, což ukazuje zlepšení vzhledem k tomu, že měl v nádrži více benzínu a pochopitelně neměl ani nové pneumatiky.
Filip Salaquarda: „Dnes jsem se ve voze cítil jistěji a ukázaly to i časy. Bohužel jsme opět měli problémy při brzdění, při kterém nebyl vůz stabilní, jeho vyvážení se neustále měnilo. I to byl důvod, proč jsem dostal ve Sprintu smyk. V Hlavním závodě jsem měl dobrý start a jel jsem ve vláčku za ostatními vozy. Byl to určitě nejlepší výkon víkendu. Bavil jsem se souboji s ostatními, vůz fungoval dobře. Pořád nevím, proč jsme dostali penalizaci průjezdem boxy. Jednou jsem se nevešel do šikany, ale nezískal jsem tím žádnou výhodu nebo jsme možná byli moc rychlí v boxech. Jsem si jistý, že bez penalizace bychom byli nejhůř 14. Celkově vzato jsme dnes byli nejkonkurenceschopnější z celého víkendu a doufám, že na to navážeme v Číně.“
Antonín Charouz, šéf týmu: “Nemůžu toho mnoho říci. Od víkendu jsme čekali trochu více. V podstatě chceme, aby sezóna byla co nejdříve za námi. Těšíme se na nové vozy a předpisy pro novou sezónu a doufáme, že nám dají lepší šanci bojovat vepředu.“
Záznam obou mexických závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí dnes ve 14.55 na svém programu ČT4 Sport.
Výsledky
Sprint
VÝSLEDKY SPRINTU
Tým |
Jezdec |
Kol |
Čas |
Ztráta | |
1. |
Nový Zéland | Jonny Reid |
14 |
20:59.462 |
|
2. |
Velká Británie | Oliver Jarvis |
14 |
21:02.159 |
2.697 |
3. |
Švýcarsko | Neel Jani |
14 |
21:03.207 |
3.745 |
4. |
Irsko | Adam Carroll |
14 |
21:03.753 |
4.291 |
5. |
USA | Jonathan Summerton |
14 |
21:04.183 |
4.721 |
6. |
Portugalsko | Filipe Albuquerque |
14 |
21:06.587 |
7.125 |
7. |
Kanada | Robert Wickens |
14 |
21:07.249 |
7.787 |
8. |
Nizozemí | Jeroen Bleekemolen |
14 |
21:08.059 |
8.597 |
9. |
Malajsie | Alex Yoong |
14 |
21:09.061 |
9.599 |
10. |
Brazílie | Bruno Junqueira |
14 |
21:10.414 |
10.952 |
11. |
Itálie | Edoardo Piscopo |
14 |
21:11.000 |
11.538 |
12. |
Francie | Jonathan Cochet |
14 |
21:11.945 |
12.483 |
13. |
Indie | Narain Karthikeyan |
14 |
21:14.321 |
14.859 |
14. |
Indonésie | Satrio Hermanto |
14 |
21:15.062 |
15.600 |
15. |
Libanon | Jimmy Auby |
14 |
21:16.432 |
16.970 |
16. |
Mexiko | David Garza |
14 |
21:17.825 |
18.363 |
17. |
Čína | Cheng Cong Fu |
13 |
21:18.111 |
1 kolo |
18. |
Česká republika | Filip Salaquarda |
4 |
5:47.327 |
10 kol |
19. |
Pákistán | Adam Khan |
4 |
6:26.176 |
10 kol |
20. |
Jižní Afrika | Adrian Zaugg |
2 |
2:46.393 |
12 kol |
21. |
Austrálie | John Martin |
0 |
|
14 kol |
22. |
Německo | Michael Ammermüller |
0 |
|
14 kol |
Hlavní závod
|
Tým |
Jezdec |
Kol |
Čas |
Ztráta |
1. |
Irsko | Adam Carroll |
47 |
1:07:47.858 |
|
2. |
Velká Británie | Oliver Jarvis |
47 |
1:07:51.213 |
3.355 |
3. |
USA | Jonathan Summerton |
47 |
1:07:51.962 |
4.104 |
4. |
Nizozemí | Jeroen Bleekemolen |
47 |
1:08:01.511 |
13.653 |
5. |
Kanada | Robert Wickens |
47 |
1:08:03.033 |
15.175 |
6. |
Jižní Afrika | Adrian Zaugg |
47 |
1:08:04.053 |
16.195 |
7. |
Portugalsko | Filipe Albuquerque |
47 |
1:08:04.400 |
16.542 |
8. |
Brazílie | Bruno Junqueira |
47 |
1:08:05.111 |
17.253 |
9. |
Indie | Narain Karthikeyan |
47 |
1:08:14.362 |
26.504 |
10. |
Čína | Cheng Cong Fu |
47 |
1:08:18.529 |
30.671 |
11. |
Indonésie | Satrio Hermanto |
47 |
1:08:23.394 |
35.536 |
12. |
Nový Zéland | Jonny Reid |
47 |
1:08:23.909 |
36.051 |
13. |
Francie | Jonathan Cochet |
47 |
1:08:27.322 |
39.464 |
14. |
Mexiko | David Garza |
47 |
1:08:36.940 |
49.082 |
15. |
Malajsie | Alex Yoong |
47 |
1:08:41.718 |
53.860 |
16. |
Česká republika | Filip Salaquarda |
47 |
1:08:54.011 |
1:06.153 |
17. |
Libanon | Jimmy Auby |
47 |
1:09:12.629 |
1:24.771 |
18. |
Pákistán | Adam Khan |
46 |
1:06:50.978 |
1 kolo |
19. |
Švýcarsko | Neel Jani |
46 |
1:06:51.461 |
1 kolo |
20. |
Německo | Michael Ammermüller |
46 |
1:07:57.774 |
1 kolo |
21. |
Austrálie | John Martin |
46 |
1:08:12.210 |
1 kolo |
22. |
Itálie |
Edoardo Piscopo |
2 |
3:02.870 |
45 kol |
Stav po 16. z 20 jízd
1 Switzerland 128
2 New Zealand 113
3 France 108
4 Great Britain 95
5 South Africa 88
6 Netherlands 80
7 Germany 77
8 Ireland 73
9 Canada 62
10 China 45
11 Brazil 44
12 India 30
13 USA 29
14 Portugal 28
15 Mexico 22
16 Australia 20
17 Malaysia 12
18 Czech Republic 10
19 Italy 7
20 Pakistan 1
21 Indonesia 0
22 Lebanon 0
www.a1gp.com
Filip Salaquarda
Narozen 11. 1. 1984 v Praze
1996 – 1999 motokáry
2000 - Ford Puma Cup
2001 – Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup
2002 - formule BMW ADAC
2003 - formule BMW ADAC (4. Norisring, 3. Hockenheim, 4. Nürburgring)
2004 - formule 3 Recaro Cup (4. Oschersleben, 5. Eurospeedway, 5. Nürburgring)
2005 - formule 3 Euroseries (11. Hockenheim, 13. Monaco, 14. Oschersleben), Velká cena Makaa F3
2006 - formule 3 Euroseries (7. Nürburgring, 10. Oschersleben, 10. Zandvoort), 27. Masters of Formula 3, 12. F3000 International Masters
2007 - formule 3 Euroseries (5. Barcelona, 5. Norisring, 8. Nürburgring, 10. Zandvoort), 16. Masters of Formula 3, International Formula Masters, A1 GP,10. v Hlavním závodě v Šanghaji
www.filip-salaquarda.cz
BPA