Vyhledávání

A1GP: Salaquarda bojoval uprostřed pole

A1GP: Salaquarda bojoval uprostřed pole

Český tým odjíždí z Mexika bez bodu, ale Filip Salaquarda předvedl v Hlavním závodě svůj nejlepší výkon víkendu. V cíli bitvy, ve které bojoval ve středu startovního pole, byl 16. Krátký závod nedokončil. Mexiko nabídlo pro závody A1GP skvělé podmínky. Neuvěřitelně zaplněné tribuny hnaly domácí tým a počasí bylo prakticky perfektní.

Možná jen slunce svítilo až příliš, teplota vzduchu výrazně překračovala 30°C, jezdci to tak měli v kokpitu hodně těžké. Start Sprintu přinesl velké drama. Hodně vozů kolidovalo a pořadatelé závod přerušili, aby se mohly odklidit úlomky a opravit vozy. Druhý pokus již dopadl lépe. Bohužel český tým cíl neviděl. Salaquarda dostal v pátém kole smyk v šikaně a nemohl pokračovat, ačkoliv vůz nebyl poškozen.

Také Hlavní závod odstartoval až na druhý pokus, poprvé se Brazílie zařadila na špatné místo. Další pokus už proběhnul bez problémů a Salaquarda se držel semknutého vláčku vozů, ve kterém byly ve středu pole minimální rozdíly. Na trati bojoval s domácím Mexikem a dalšími vozy. V polovině vyjel za poněkud divných okolností, nebo kvůli přespříliš rychlé reakci pořadatelů, zpomalovací vůz.

Johny Reid dostal v šikaně smyk, ale po několika sekundách dokázal dále pokračovat. Celé startovní pole se sjelo dohromady a několik kol před druhými zastávkami se pak znovu začalo závodit. Salaquarda si užíval souboj s Reidem. Bohužel Češi dostali po druhé zastávce penalizaci a ztratili několik míst. Salaquarda nakonec dojel 16.

Pozitivem dne je fakt, že Filipovo nejrychlejší kolo v závodu bylo jen o desetinu za kvalifikačním maximem, což ukazuje zlepšení vzhledem k tomu, že měl v nádrži více benzínu a pochopitelně neměl ani nové pneumatiky.

Filip Salaquarda: „Dnes jsem se ve voze cítil jistěji a ukázaly to i časy. Bohužel jsme opět měli problémy při brzdění, při kterém nebyl vůz stabilní, jeho vyvážení se neustále měnilo. I to byl důvod, proč jsem dostal ve Sprintu smyk. V Hlavním závodě jsem měl dobrý start a jel jsem ve vláčku za ostatními vozy. Byl to určitě nejlepší výkon víkendu. Bavil jsem se souboji s ostatními, vůz fungoval dobře. Pořád nevím, proč jsme dostali penalizaci průjezdem boxy. Jednou jsem se nevešel do šikany, ale nezískal jsem tím žádnou výhodu nebo jsme možná byli moc rychlí v boxech. Jsem si jistý, že bez penalizace bychom byli nejhůř 14. Celkově vzato jsme dnes byli nejkonkurenceschopnější z celého víkendu a doufám, že na to navážeme v Číně.“

Antonín Charouz, šéf týmu: “Nemůžu toho mnoho říci. Od víkendu jsme čekali trochu více. V podstatě chceme, aby sezóna byla co nejdříve za námi. Těšíme se na nové vozy a předpisy pro novou sezónu a doufáme, že nám dají lepší šanci bojovat vepředu.“

Záznam obou mexických závodů přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí dnes ve 14.55 na svém programu ČT4 Sport.

Výsledky
Sprint

VÝSLEDKY SPRINTU

 

Tým

Jezdec

Kol

Čas

Ztráta

1.

Nový Zéland Jonny Reid

14

20:59.462

2.

Velká Británie Oliver Jarvis

14

21:02.159

2.697

3.

Švýcarsko Neel Jani 

14

21:03.207

3.745

4.

Irsko Adam Carroll 

14

21:03.753

4.291

5.

USA Jonathan Summerton

14

21:04.183

4.721

6.

Portugalsko Filipe Albuquerque

14

21:06.587

7.125

7.

Kanada Robert Wickens

14

21:07.249

7.787

8.

Nizozemí Jeroen Bleekemolen

14

21:08.059

8.597

9.

Malajsie Alex Yoong

14

21:09.061

9.599

10.

Brazílie Bruno Junqueira

14

21:10.414

10.952

11.

Itálie Edoardo Piscopo

14

21:11.000

11.538

12.

Francie Jonathan Cochet

14

21:11.945

12.483

13.

Indie Narain Karthikeyan

14

21:14.321

14.859

14.

Indonésie Satrio Hermanto

14

21:15.062

15.600

15.

Libanon Jimmy Auby

14

21:16.432

16.970

16.

Mexiko David Garza

14

21:17.825

18.363

17.

Čína Cheng Cong Fu

13

21:18.111

1 kolo

18.

Česká republika Filip Salaquarda

4

5:47.327

10 kol

19.

Pákistán Adam Khan

4

6:26.176

10 kol

20.

Jižní Afrika Adrian Zaugg

2

2:46.393

12 kol

21.

Austrálie John Martin

0

 

14 kol

22.

Německo Michael Ammermüller

0

 

14 kol

 

Hlavní závod

 

Tým

Jezdec

Kol

Čas

Ztráta

1.

Irsko Adam Carroll

47

1:07:47.858

2.

Velká Británie Oliver Jarvis

47

1:07:51.213

3.355

3.

USA Jonathan Summerton

47

1:07:51.962

4.104

4.

Nizozemí Jeroen Bleekemolen

47

1:08:01.511

13.653

5.

Kanada Robert Wickens

47

1:08:03.033

15.175

6.

Jižní Afrika Adrian Zaugg

47

1:08:04.053

16.195

7.

Portugalsko Filipe Albuquerque

47

1:08:04.400

16.542

8.

Brazílie Bruno Junqueira

47

1:08:05.111

17.253

9.

Indie Narain Karthikeyan

47

1:08:14.362

26.504

10.

Čína Cheng Cong Fu

47

1:08:18.529

30.671

11.

Indonésie Satrio Hermanto

47

1:08:23.394

35.536

12.

Nový Zéland Jonny Reid

47

1:08:23.909

36.051

13.

Francie Jonathan Cochet

47

1:08:27.322

39.464

14.

Mexiko David Garza

47

1:08:36.940

49.082

15.

Malajsie Alex Yoong

47

1:08:41.718

53.860

16.

Česká republika Filip Salaquarda

47

1:08:54.011

1:06.153

17.

Libanon Jimmy Auby

47

1:09:12.629

1:24.771

18.

Pákistán Adam Khan

46

1:06:50.978

1 kolo

19.

Švýcarsko Neel Jani

46

1:06:51.461

1 kolo

20.

Německo Michael Ammermüller

46

1:07:57.774

1 kolo

21.

Austrálie John Martin

46

1:08:12.210

1 kolo

22.

Itálie

Edoardo Piscopo

2

3:02.870

45 kol



Stav po 16. z 20 jízd
1 Switzerland 128
2 New Zealand 113
3 France 108
4 Great Britain 95
5 South Africa 88
6 Netherlands 80
7 Germany 77
8 Ireland 73
9 Canada 62
10 China 45
11 Brazil 44
12 India 30
13 USA 29
14 Portugal 28
15 Mexico 22
16 Australia 20
17 Malaysia 12
18 Czech Republic 10
19 Italy 7
20 Pakistan 1
21 Indonesia 0
22 Lebanon 0
www.a1gp.com

Filip Salaquarda
Narozen 11. 1. 1984 v Praze
1996 – 1999 motokáry
2000 -  Ford Puma Cup
2001 – Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup 
2002 - formule BMW ADAC
2003 - formule BMW ADAC (4. Norisring, 3. Hockenheim, 4. Nürburgring)
2004 - formule 3 Recaro Cup (4. Oschersleben, 5. Eurospeedway, 5. Nürburgring)
2005 - formule 3 Euroseries (11. Hockenheim, 13. Monaco, 14. Oschersleben), Velká cena Makaa F3
2006 - formule 3 Euroseries (7. Nürburgring, 10. Oschersleben, 10. Zandvoort), 27. Masters of Formula 3, 12. F3000 International Masters
2007 - formule 3 Euroseries (5. Barcelona, 5. Norisring, 8. Nürburgring, 10. Zandvoort),  16. Masters of Formula 3, International Formula Masters, A1 GP,10. v Hlavním závodě v Šanghaji
www.filip-salaquarda.cz

BPA

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu