Vyhledávání

A1GP: Tomáš Enge se vrací do českého týmu, Erik Janiš se soustředí na Euroserii F3

A1GP: Tomáš Enge se vrací do českého týmu, Erik Janiš se soustředí na Euroserii F3Tomáš Enge je zpátky v českém týmu pro A1GP – Světový pohár motorsportu. Šéf stáje Antonín Charouz jej povolal proto, že dosavadní pilot Erik Janiš se soustředí na přípravu před svou premiérovou sezonou v Euroserii F3. Mladík nedávno podepsal kontrakt jako tovární jezdec Mercedesu Benz. V čínské Žuhaji se ještě představí oba závodníci s tím, že Erik by se měl zúčastnit jen jízd nováčků a od lednového pokračování A1GP na Novém Zélandě by už neměl s týmem pracovat.

Pro Tomáše jde o návrat k formulím po deseti měsících. Jednatřicetitelý expilot F1 je jasně nejzkušenějším i nejúspěšnějším jezdcem české reprezentace. Všechna čtyři podiová umístění, včetně výhry v Hlavním závodě v čínské Šanghaji ve finále úvodní sezony šampionátu i loňského stříbra v Brně, jsou jeho.

Tomáš v posledních týdnech testoval s továrním týmem Aston Martin Racing na španělských tratích Jerez a Guadix. V britském Silverstone pak okusil sportovní prototyp Pescarolo Judd týmu Rollcentre Racing a také americký vůz GT Mosler MT900R. Erik v sobotu prošel zkušebními jízdami na německém Lausitzringu. Celý den jezdil s formulí 3 týmu ASL – Team Mücke Motorsport. Ke zkušebním jízdám Erik vyrazil z Mělníka, kde při slavnostním večeru šampionátu Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup převzal ceny pro vítěze série.

Štáb pořadu 102 oktanů v Mělníku natočil s Erikem rozhovor, který odvysílá 19. prosince od 17 hodin na programu ČT4 Sport. Forma interview Erika nejprve překvapila, ovšem záhy pobavila. Dostal do ruky mikrofon a s vicemistrem Octavia Cupu Václavem Brejlou se navzájem ptali na to, co je zajímalo. Mikrofon šel z ruky do ruky, diváci se mohou těšit na poutavé povídání v působivém prostředí mělnického zámku.

Dvojzávod v Žuhaji bude pro všech dvaadvacet startujících výjimečný, neboť na tamním autodromu se ájednička představí poprvé v historii mistrovství. Žádná data, žádné zkušenosti, nic. Technici tak budou s jezdci usilovně pracovat na každém detailu, aby v Žuhaji uspěli. Tomáš bude mít určitou výhodu, neboť na čínské dráze startoval letos na jaře v závodě FIA Grand Turismo. Technická trať byla postavena v roce 1996 a o čtyři roky později ji upravil slavných architekt závodních okruhů Hermann Tilke

Oba čínské závody pustí v záznamu Česká televize. Přenos začne v neděli 16. prosince v 20.00 na programu ČT4 Sport.

Tomáš Enge: „Víkend v Žuhaji pro mne bude znamenat návrat do formulového kokpitu po deseti měsících. Jsem zvědavý a těším se, nicméně nebude to zrovna lehké. Pro onu dlouhou pauzu i vzhledem k mému lokti. Ruka, kterou jsem si zranil v dubnovém závodě ALMS v St. Petersburgu, už v běžném zatížení nebolí, nicméně uvidíme, jak bude fungovat v plném zatížení. Řízení formule je totiž velmi namáhavé a pro loket znamená velkou zátěž.

Snad to ale bude v pořádku a k závodům nastoupím. Vše by mělo být jasné po pátečních volných trénincích. Trať v Žuhaji znám díky mému startu v letošním závodě FIA GT. Je příjemná, i když je tam více pomalejších zatáček než rychlých, které mám raději. Mám na ni fajn vzpomínku, protože ve Ferrari 430 týmu Scuderia Ecosse jsme s kolegou Timem Mullenem na jaře dojeli třetí ve třídě GT2.“

Erik Janiš: „Po třech závodních víkendech A1GP, během nichž jsem byl jediným pilotem našeho týmu, mě v Číně čeká zásadní změna. Pojedu pouze páteční jízdy nováčků, ke zbytku programu nastoupím jedině v případě obnovení zranění ruky Tomáše Engeho. Rozhodnutí našeho manažera Antonína Charouze beru jako zcela logické a správné. S mým novým angažmá se přehodnotily priority, takže já se soustředím na testování s formulí 3.

Jako tovární pilot Mercedesu Benz se chci na premiérovou sezonu Euroserie F3 v týmu ASL – Team Mücke Motorsport důkladně připravit. Shodli jsme se na tom jak s panem Charouzem, tak i s šéfem stáje Peterem Mückem. Tomášovi přeji samé štěstí a úspěch. Jsem moc zvědavý, jak se mu povede. Do Číny jsem odletěl téměř rovnou ze dvou příjemných akcí.

O víkendu jsem opět testoval s eftrojkou. Po jízdách na Lausitzringu se v monopostu cítím zase o kus lépe. Do Německa jsem cestoval z Mělníka, kde jsem na tamním zámku převzal trofeje pro šampiona série Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup. Byl to velmi příjemný večer. I proto, že jsem tam mohl lidem z týmu ACA Autocentrála Hlučín poděkovat za bezvadnou práci, kterou pro mě poslední dvě sezony odvedli.“

Antonín Charouz: „Erika stahujeme kvůli jeho novému angažmá továrního pilota Mercedesu Benz v Euroserii F3. Chci, aby se soustředil na testy, celkovou přípravu v týmu ASL – Team Mücke Motorsport. Do Číny ještě odletěl, především pro případ, že by Tomáš nemohl závodit. Nicméně Tom by měl být v pořádku. Zajímá mě, jak si po dlouhé přestávce ve formulích povede.“

A1GP v Žuhaji našeho času
Pátek 14. prosince
6.00 – 7.00 volný trénink nováčků
9.00- 10.00 volný trénink
Sobota 15. prosince
6.00 – 7.00 volný trénink
7.45 – 9.00 kvalifikace ve 4 segmentech
Neděle 16. prosince
6.00 – Sprint
8.30 – Hlavní závod
Livetiming a livevideo: www.a1gp.com
Internet okruhu: www.zic.com.cn

Kniha A1GP World Cup of Motorsport Season 2006/07
Bezmála sto šedesát stran kvalitního křídového papíru přináší stovky barevných fotografií z loňské sezony formule A1GP. Publikace představuje Světový pohár motorsportu v jeho typické podobě – jako pestrý a vzrušující svět špičkových automobilových závodů. Autorem všech obrázků je úspěšný český fotograf Adolf Zika (www.zika.cz). Vedle jeho působivých fotografií je pro fanoušky nachystáno i mnoho čtení v angličtině.

O závodech, jezdcích, týmech i o zákulisí stále populárnějšího šampionátu. Úplné výsledky jsou samozřejmostí.
Autor i jeho tým, který se na knize podílel, došli při práci k jedné zajímavosti. Adolf Zika byl jediným členem české reprezentace, který byl na všech závodech! Bylo to dáno tím, že skupina mechaniků a techniků se průběžně měnila, stejně tak i jezdecká soupiska. Zato sám fotograf musel být všude, protože potřeboval „materiál“ z kompletní sezony.
Prodej knihy: www.bpa.cz

Průběžné pořadí po šesti z dvaceti závodů
1. Švýcarsko 61 bodů
2. Francie 51
3. Nový Zéland 45
4. Nizozemí 42
5. Jižní Afrika 36
6. Velká Británie 36
7. Irsko 29
8. Německo 24
9. Brazílie 22
10. Mexiko 17
11. Čína 16
12. Kanada 8
13. Indie 8
14. Portugalsko 2
15. Austrálie 2
16. Itálie 2
17. Česká republika 1
Internet: a1gp.com

A1GP 2007/2008
30. září 2007 Zandvoort, Nizozemí
14. října 2007 Brno, Česká republika
25. listopadu 2007 Sepang, Malajsie
16. prosince 2007 Žuhaj, Čína
20. ledna 2008 Taupo, Nový Zéland
3. února 2008 Sydney, Austrálie
24. února 2008 Durban, JAR
16. března 2008 Mexico City, Mexiko
13. dubna 2008 Šanghaj, Čína
4. května Brands Hatch, Velká Británie
Internet: www.a1gp.com


BPA
 

Fotogalerie

A1GP Brno 2007, foto BPA Martin Straka

foto BPA Martin Straka

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu