Audi nastoupí v Le Mans premiérově s hybridním pohonem
Audi nastoupí v Le Mans poprvé s hybridním pohonem
· ACO a FIA akceptují prototypy přihlášené společností AUDI AG
· Na start 80. ročníku závodu 24 h Le Mans se postaví čtyři sportovní prototypy Audi LMP1
· Další vývojový stupeň konvenčního pohonu
Praha, 3. února 2012 – Audi se zúčastní 80. ročníku legendárního vytrvalostního závodu 24 h Le Mans, který se pojede ve dnech 16. až 17. června 2012, s celkem čtyřmi sportovními prototypy LMP1. Dva ze čtyř nasazených vozů budou poprvé vybaveny hybridním pohonem. Audi Sport Team Joest uplatní v sezoně 2012 dvoukolejný přístup také v nově vytvořeném mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship).
Po prvním vítězství motoru TFSI (v roce 2001) a historicky prvním triumfu vozu poháněného vznětovým motorem (v roce 2006) se značka se čtyřmi kruhy zaměřuje na další technický milník v nejslavnějším a nejdůležitějším vytrvalostním závodě na světě. „Vyvinout pro Le Mans hybridní techniku je minimálně tak ambiciózní a náročné, jako byl náš dieselový projekt ve svých počátcích,“ vysvětluje vedoucí oddělení Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich. „Výsledky prvních testů jsou velmi povzbudivé a nemůžeme se dočkat, až uvidíme, jak si tato technologie povede v kombinaci s naší technologií ultra lehké konstrukce na závodní dráze v Le Mans. Stále ovšem spatřujeme potenciál pro vývoj konvenčního pohonu, stejně jako naši kolegové z vývoje sériových vozů. Máme proto velkou radost z toho, že výběrová komise ACO a FIA schválila naše nominované vozy a můžeme se tak v jubilejním závodu v Le Mans postavit na start se čtyřmi prototypy.“
Audi Sport Team Joest přihlásil dva prototypy do nového mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC (World Endurance Championship). Audi plánuje nasadit další vozy do vybraných závodů, jako je 12hodinový závod v Sebringu (USA) a 6hodinový závod ve Spa-Francorchamps (Belgie), které budou pro tým Audi generální zkouškou na Le Mans.
V 80. ročníku francouzského klasického vytrvalostního závodu se Audi postaví na start se startovními čísly „1“ a „2“ (hybridní pohon) a „3“ a „4“. Jak pravidla určují, je nyní pro každý vůz nominován jeden jezdec. V případě Audi to jsou André Lotterer, Allan McNish, Timo Bernhard a Oliver Jarvis.
Nový sportovní prototyp Audi s hybridním pohonem bude představen koncem února. První závodní křest následuje 5. května v 6hodinovém závodě ve Spa-Francorchamps. V úvodním závodě mistrovství světa, který se pojede 17. března v Sebringu, bude tým Audi Sport Team Joest spoléhat opět na Audi R18 TDI, které zvítězilo v loňském závodě v Le Mans. Od roku 2000 vyhrála značka Audi 24 h Le Mans celkem desetkrát, a je tak zdaleka nejúspěšnější značkou v nedávné historii závodu.
Skupina Audi dodala v roce 2011 svým zákazníkům přibližně 1 302 650 vozů značky Audi. Od ledna do konce září 2011 činil obrat 32,4 miliardy EUR a provozní zisk 3,96 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Audi Q7 je vyráběno v Bratislavě na Slovensku. V červenci 2010 rozšířila stávající výrobu modelů Audi A4 a A6 v indickém Aurangabadu CKD produkce modelu Audi Q5. Výroba modelu Audi A1 běží v bruselském závodě od května 2010, zatímco produkce nového Audi A1 Sportback byla spuštěna v roce 2012. Audi Q3 vyjíždí z bran španělského závodu Martorell od června 2011. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 63 000 lidí, z toho 47 900 v Německu. V letech 2012–2016 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 13 miliard EUR zejména do nových produktů, lidských zdrojů a rozšiřování výrobních kapacit, aby podpořila svou pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Audi v současnosti rozšiřuje výrobní areál v Györu (Maďarsko) a koncem roku 2013 zahájí výrobu v čínskému Foshanu. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
Značka Audi si již dlouho uvědomuje svoji společenskou odpovědnost na mnoha úrovních ve smyslu zachování podmínek pro hodnotný život budoucích generací. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a prozíravá personální politika orientovaná na budoucnost. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace Audi pro životní prostředí. Pod hlavičkou „Audi balanced mobility“ směřuje společnosti AUDI AG své aktivity k velkému cíli v podobě mobility s kompletně neutrální bilancí emisí CO2.