Audi získalo desátý triumf v závodu 24 h Le Mans !!
Audi zvítězilo v Le Mans s mimořádně lehkou konstrukcí
· Audi získalo desátý triumf v závodu 24 h Le Mans
· Působivé výkony nových vozů Audi R18 TDI
· Posádka Fässler/Lotterer/Tréluyer prokázala silné nervy na cestě k vítězství
Praha, 13. června 2011 – Extrémně lehká konstrukce vozů Audi ovládla jeden z nejnapínavějších čtyřiadvacetihodinových závodů v historii Le Mans. Fascinující průběh závodu, který sledovalo 250 000 diváků přímo na závodním okruhu a miliony diváků na televizních obrazovkách, skončil celkově desátým vítězstvím značky se čtyřmi kruhy díky vynikajícímu výkonu jezdců Marcela Fässlera (Švýcarsko), André Lotterera (Německo) a Benoîta Tréluyera (Francie) za volantem inovativního prototypu Audi R18 TDI.
Dramatický průběh 79. ročníku nejslavnějšího vytrvalostního závodu na světě nemá v celé jeho historii obdoby. Poté, co značka Audi ztratila již v první třetině závodu dva své vozy Audi R18 TDI kvůli nehodám, zůstal poslední nadějí vůz se startovním číslem „2“, který v kvalifikaci zajistil první místo na startu pro značku se čtyřmi kruhy. Posádka Fässler, Lotterer a Tréluyer bojovala sama proti přesile tří továrně nasazených vozů Peugeot.
Ještě v neděli ráno jela tato čtveřice nejrychlejších vozidel v čele závodu s minimálními několikasekundovými rozestupy. Vozy na první pozici se střídaly i kvůli rozdílným závodním strategiím. Z neuvěřitelně napínavého závodu vzešla nakonec jako vítěz posádka Fässler, Lotterer a Tréluyer s prototypem Audi R18 TDI, který se ukázal být v prvním roce po zmenšení zdvihového objemu vznětových motorů nejrychlejším vozem v celém startovním poli. André Lotterer dokázal s časem
3 minuty 25,289 sekundy v 229. kole závodu vylepšit dokonce nejrychlejší čas dosažený v kvalifikaci.
3 minuty 25,289 sekundy v 229. kole závodu vylepšit dokonce nejrychlejší čas dosažený v kvalifikaci.
Působivá byla rovněž spolehlivost nového Audi R18 TDI. Vůz se startovním číslem „2“ nemusel po celý závod udělat jedinou neplánovanou zastávku v boxech. Pouze problém s palivovou nádrží trochu potrápil Dr. Wolfganga Ullricha, šéfa závodního oddělení Audi Motorsport, a Ralfa Jüttnera, technického ředitele závodního týmu Audi Sport Team Joest. Nebylo totiž možné zcela využívat celou palivovou nádrž o objemu 65 litrů.
Z tohoto důvodu si musel André Lotterer vybudovat v poslední fázi závodu dostatečný náskok pro další zastávku kvůli doplnění paliva, a to v extrémně náročných podmínkách s mrholením a velmi kluzkým povrchem. Lotterer však tento úkol zvládl na jedničku a do posledního sprintu vyrazil se sedmisekundovým náskokem před druhým Peugeotem. Po 24 hodinách projel cílem jako první za obrovských ovací ostatních členů týmu s náskokem 13,420 sekundy. Pro všechny tři jezdce Audi to bylo první vítězství v Le Mans, pro značku Audi již desáté během posledních 13 let.
Po prvním úspěchu motoru TFSI v roce 2001, prvním triumfu vozu poháněného vznětovým motorem TDI v roce 2006 a prvním pozoruhodným výkonům motorů přeplňovaných turbodmychadly VTG s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek v loňském roce bylo i letošní vítězství Audi založeno na inovativní technologii. Ta tentokrát spočívala v mimořádně lehké konstrukci. Díky ní byl prototyp Audi R18 TDI nejspolehlivějším a zároveň nejrychlejším vozem v závodu 24 h Le Mans. Nový jednodílný monocoque ze speciálního kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny vyrobený značkou Audi přispěl společně s dalšími bezpečnostními prvky prototypu Audi R18 TDI také k tomu, že jezdci Allan McNish a Mike Rockenfeller vyvázli z děsivě vypadajících nehod po kontaktu s pomaleji jedoucími vozy zcela nezraněni.
Skupina AUDI AG prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi. Obrat za rok 2010 činil 35,4 miliardy EUR a provozní zisk 3,3 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku října 2008 a Audi Q5 v červenci 2010. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě v květnu 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 11 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.
Značka Audi si již dlouho uvědomuje svoji společenskou odpovědnost na mnoha úrovních ve smyslu zachování podmínek pro hodnotný život budoucích generací. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a prozíravá personální politika orientovaná na budoucnost. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace Audi pro životní prostředí.
PR