Vyhledávání

Brněnský tým F1 ve školách byl nejrychlejší, ale na postup do finále to nestačilo

F1 ve školách – Národní kolo Moravy – ISŠA RACING

Je to více než týden, co se uskutečnilo národní kolo Moravy v soutěži F1 ve školách, kterého se zúčastnil i brněnský tým ISŠA RACING z Integrované střední školy automobilní.
Týden před samotnou soutěží byl pro tým poměrně hektický. Dodělávala se formule, chystal se potisk stánku, vymýšlela řeč a dávala se dohromady konstrukční dokumentace.
Tým si dokonce obstaral ke svému stánku jako jediný kola a příď z formule.

V sobotu ráno, měl čtyřčlenný tým co dělat, aby stihl přichystat stánek v požadovaném čase, ale nakonec se vše povedlo a zbývající čas sobotního klání se zaplňoval všelijak. Někdo piloval řeč, jiný zas reakční čas. Každý z týmu si odzkoušel simulátor F1 a samozřejmě koukl na soupeře.

Po obědě, čekala na tým odborná porota, jenž měla posoudit kvalitu týmu. Pro nás, jako soutěžící to byla asi nejobávanější část celé soutěže.
Tam nám bylo vytknuté několik věcí, ale naopak jich bylo i dost vyzvednuto. Především porotce nadchla spolupráce s medii a odborníky při konstrukci formule, jelikož jako jediní jsme testovali formuli ve větrném tunelu a mohli jsme si tedy díky panu Jarošovy doplnit znalosti aerodynamiky.

Po té nás čekala prezentace u stánků a následně i rozhovor pro televizi Sport5.
Následující den, jsme netrpělivě očekávali odborníka na aerodynamiku z řad porotců, který měl za námi přijít a zjišťovat věci o testování ve virtuálním a větrném tunelu, ale nestalo se tak.

Nikdo nepřišel.
Po poledni nastala naše nejsilnější stránka. Závody s formulí! Všichni členové se shodli jednoznačně na startérovy formule, kterým byl Martin Elzner.
Ten díky svým skvělým reakčním časům dokázal vyhrát každý závod proti jiným týmům a naše formule se stala historicky nejrychlejším modelem v České republice a to s časem 1,08 sekundy (neoficiální rekord držel z loňského celostátního finále taktéž náš tým).

Zde jsme získali tedy plný počet bodů a to rovných 80, ale velkou chybou je celkové bodování závodů na dráze, kde je rozdíl mezi prvním a posledním týmem pouhých 25 bodů!!! Přičemž rozdílný čas byl skoro dvojnásobný.

Další silnou stránkou pro nás byl Knock Out, kde vítěz bral 10 bodů. Počítal se celkový čas formule i s reakcí startéra. Až do finále nás tohle netrápilo. Všechny jsme nechali za s sebou. Dokonce jsme 4x na dráze porazili proti sobě tým, který podporoval testovací jezdec Renaultu F1 Jan Charouz.
První finálovou jízdu však nevyhrál nikdo. Startér týmu CFR odstartoval předčasně a nervy udělali svoje a my taktéž. Rozhodovala tedy jen jedna jediná jízda. Bohužel, reakční čas pro nás byl moc velký a formule již soupeře nestihla dohnat a tak jsme skončili v této jízdě až druzí.


Dalším vítězstvím pro nás bylo v 3d Puzzle.
Všichni netrpělivě očekávali vyhlášení výsledků. Název týmu ISŠA RACING ale nebyl slyšet. Nepostoupili jsme.
Bohužel. Co se dá dělat, i to jsou závody a někdo musí prohrát.
Samozřejmě že kritiku na hodnocení máme více než velkou ale veřejně to prohlašovat nebudeme, nechceme poškodit soutěž, jejíž myšlenka je skvělá ale někde to však vázne.

I tak ale jsme rozhodnuti bojovat i příští rok a pro mě toho, že chceme postoupit, tak chceme i dosáhnout času 1,02, což je světový rekord.
Nakonec děkujeme všem naším sponzorům, partnerům a naší škole, jmenovitě : Agrotec, Autonova, Motortec, MotorMix, e-auto.cz a ISŠA Brno.

 

 

Za tým - Lukáš Janík

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu