Charouzovy Mercedesy DTM kralovaly Epilogu. V závěru šestihodinovky došlo k nečekanému.......!!
Epilog - Tým Cars.cz Charouz Racing si na závěr sezóny připsal vítězný double
Závěrečný podnik Mezinárodního mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích ovládl tým Cars.cz Charouz Racing, čímž si zajistil titul jak v hodnocení týmů, tak v hodnocení jezdců ve vytrvalostních závodech. Oba Mercedesy DTM týmu Cars.cz Charouz Racing ovládly také šestihodinový vytrvalostní závod Epilog.
Již páteční kvalifikace naznačila, jak připravený dorazil tým Cars.cz Charouz Racing na brněnský automotodrom. Obě posádky ve složení Antonín Charouz – Jan Charouz – Petr Charouz – Adam Lacko a Antonín Charouz – Lukas Lichtner-Hoyer – Tomáš Kostka – Adam Lacko obsadily první řadu startovního roštu. Po startu se vedení ujal Adam Lacko, jemuž kryl záda Antonín Charouz, který si užil souboje s Filipem Sládečkou. Po úspěšném absolvování první poloviny šestihodinového závodu bylo jasné, že tým Cars.cz Charouz Racing a jezdci Antonín Charouz, Tomáš Kostka a Lukas Lichtner-Hoyer získali poslední letošní tituly. První tři hodiny Epilogu se totiž započítávaly do celkové klasifikace Mezinárodního mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích.
Tak jako jely vozy Mercedes-Benz C-Klasse AMG týmu Cars.cz Charouz Racing první tři hodiny ve zběsilém tempu, tak pokračovaly i ve druhé půlce závodu. Tu již zastihla tma a pokles teploty vzduchu na šest stupňů Celsia. Na trať se postupně začaly snášet kapky vody a jinovatka. Jezdci stříbrno-červených Mercedesů se nedopustili sebemenší chyby a do cíle šestihodinového závodu dojeli v opačném pořadí, než do cíle první tříhodinovky.
Z vítězství se tedy radovala (((?????čtveřice Antonín Charouz - viz dodatek))) – Jan Charouz – Petr Charouz – Adam Lacko.
Antonín Charouz: „Již v trénincích a kvalifikacích jsme demonstrovali naši rychlost. Šestihodinový závod jsme absolvovali bez jediného problému a přesně podle plánu. Chtěli jsme, aby vyhrály oba vozy, což se nám podařilo. Jsem rád za úvodní souboj s Filipem Sládečkou. Nepatřím k nejmladším, ale dokázal jsem se mu ubránit. Se všemi jezdci jsem velmi spokojený. Nikdo neudělal žádnou chybu.“
„S uplynulou sezónou jsem nad míru spokojený, protože jsme získali všechny tituly. Tým fungoval výtečně a vozy jezdily každý víkend bez technických problémů.“
Jan Charouz: „Za tuto zkušenost jsem samozřejmě rád, protože v rychlejším cesťáku se svést nelze. Problémem jsou pomalí jezdci, kteří ve snaze vyhnout se rychlejším spíše zkříží cestu a následně vznikají napjaté chvilky. Jelikož ve tmě začalo lehce mrholit a padat rosa, trochu to více klouzalo. Ale podmínky jsou pro všechny stejné. Myslím, že mohu být spokojený.“
Petr Charouz: „V průběhu závodu jsem se ještě učil a poznával vůz. Škoda, že v mém stintu začalo trochu mrholit. Obrubníky klouzaly, a tak jsem přes ně nemohl jezdit. To nás zpomalilo i při předjíždění pomalejších vozů. S průběhem celého víkendu jsem samozřejmě spokojený, protože jsem se naučil spoustu nových věcí a společně s posádkou jsme zvítězili.“
Adam Lacko: „Vše probíhalo, jak jsme si naplánovali. Dnešní den proběhl bez problémů a jsem rád, že jsem zde zvítězil již po sedmé. Mezi auty nejsou žádné rozdíly, a tak přesedání z jednoho vozu do druhého mi nečinilo žádný problém. Tento víkend jsem si opravdu užil a tímto bych chtěl poděkovat celému týmu za výborně odvedenou práci.“
Tomáš Kostka: „Dnes jsem se docela hodně svezl. V prvních třech hodinách jsem hodně tlačil a povedlo se, protože jsme zvítězili a vybojovali titul. Druhá polovina závodu se jela víceméně ve tmě a my jsme udržovali nastavené tempo. Chtěl bych poděkovat celému týmu za letošní sezónu, kdy vše fungovalo tak jak mělo. Určitě jsem si letošní rok užil.“
PR
BPA
PS: dodejme k oficiální tiskové zprávě pro ÚPLNOST, že několik minut před závěrem došlo k neplánovanímu zajetí do boxů do té doby vedoucího vozu MB DTM s číslem 11. Z důvodu řešení nějakých nečekaných technických problémů. Speciál se sice po několika málo minutách těsně před odmávnutím celého závodu vrátil na trať, ale na zlato to již nestačilo. Přišel o něj o pouhých 9 sekund !!!
Je s podivem, že o tak zásadní a zajímavé události oficiální zpráva mlčí :-))
Navíc podle našich informací ACh. ve vítězném voze údajně tentokrát vůbec neseděl..... hmm. A proto ani není uveden v oficiálních výsledcích závodu, které máme k dispozici