Vyhledávání

David Palmi v jarním Mostě 2009: návrat po roční odmlce

Tým Palmimotorsport a Národní formule 1400.

Po roční odmlce tým Palmimotorsport opět nasadil do národní třídy Mezinárodního mistrovství České republiky svoji formuli Škoda Van Diemen 99.

Předcházelo tomu testování s týmem AK Ecce Homo s možnosti startu jezdce Tomáše Kašpárka.Bohužel 14 dní před prvním závodem, jezdec od spolupráce odstoupil a startuje u jiného týmu.

Jelikož nám bylo líto,že by tak kvalitní vůz nebyl využit, tým se rozhodl na poslední chvíli, že s vozem bude startovat David Palmi a bude tak startovat v obou formulových divizích 2 a 3.

Toto rozhodnutí se ukázalo jako správné .Divize 2 zatím nevyjela vzhledem k minimálnímu počtu jezdců a v Národní formuli zatím suverénně vede. David předvádí nejen své kvality zkušeného jezdce, ale i v současné době nejrychlejší formuli Škodu.

První 4 závody v Brně a v Mostě vyhrál s převahou .Tak, jak náš tým byl zvyklý, opět jsme položili rekordy kol na obou našich autodromech. Čas 2:06.325 v Brně v kvalifikaci je vynikající a pro mnohé týmy bude nepřekonatelný.Je rychlejší víc jak o 2 sec než další formule v pořadí.Takový čas nezajel ani tým Chabr motosport s volnou formuli 1400!

V Mostě se situace opakovala.Čas v Mostě na kolo se při závodě Davidovi podařilo zajet za 1:41.370, což je cca o 2,5 sec rychlejší než druhá národní formule v pořadí. Škoda,že při kvalifikaci nebyl celý tým ,který startoval na Nurburgringu s Jakubem Horákem ve švýcarském poháru s formuli Renault ,byl by čas ještě lepší .Porucha na elektronickém zapalování částečně snížila výkon motoru a tak tým musel zapojit klasické zapalování.

Bohužel tyto vynikající výsledky jsou tak trochu v ústraní a proto je uvádím .

V současné době je však problém při formulových závodech s účasti jezdců.Myslím si,že výkonové rozdělení divize nebylo nejšťastnější.Mnozí ještě nevyjeli,nebo se trápí s technikou,či s financemi na dokončení. Nejslabší formule se rozdělili v divizi 3 na dvě malé skupiny.Jediným kladným bodem pro letošní sezónu je ,že vítěz může startovat příští rok v seriálu NEC bez vysokého vkladu.Toto považuji za velmi vydařený a výrazný krok vpřed a myslím si, že tato prémie za umístění by mohly opravdu přivést na naše okruhy zahraniční jezdce.

Chybí však tuto informaci přenést do dalších zemí .Většina nadějných jezdců a to nejen z Evropy totiž právě přes formule Renault postupují dále k vytoužené F1.(Raikonen je toho důkazem)

A co v divizi 2? Snad se podaří to, o čem již několik let hovořím a snažím se prosadit.To je vytvořit pohárové závody s formulemi Renault ve střední a východní Evropě.Je možné ,že něco takového vznikne u nás, ještě letos v omezené velikosti.Jsou již vytipovány tři závody.A to Poznaň,Piešťany a Most, kde by jezdci startovali dohromady s formulemi seriálu NEC.

Jeví se tady i podpora francouzského Renault motosportu.Doufejme,že tyto informace a organizace dopadnou dobře a formulové třídy se u nás opět naplní.



Za tým Palmimotorsport
Ing.Palmi Ivo

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu