Epilog 2009 udělal chladnou okruhovou tečku za sezónou
Epilog 2009 a jeho okruhová tečka
Masarykův okruh hostil v sobotu poslední letošní klání okruhových speciálů u nás. Oproti podzimní ceně, která se konala za hezkého počasí, Epilog se nesl ve znamení zimy a ponurého počasí.
Do kvalifikace už nenastoupila kevlarová monstra z DTM, značek Mercedes Benz a Audi A4 DTM.
Nevlídné studené počasí neumožnilo řádně zahřát kevlarové brzdy, a tudíž závod se pro tyto vozy stal velkým hazardem. Ke slovu o medaile se tak na konci sezóny 2009 mohli dostat i ostatní jezdci.
Prototypy se znovu na dráhu nedostaly, prý kvůli velkému nebezpečí, ovšem když porovnáme Mercedes DTM a auta do 2000ccm3, asi nebudeme daleko od pravdy, že toto je také nebezpečné.
Kvalifikaci trochu překvapivě vládl velmi silný vůz Pagani Zonda V12 GT, když porazil i druhé Ferrari 430 stáje Nosstres Motorsport z polského mistráku a Machánkovo Porsche 997, který startoval pod vlajkou S-Auto Racing. Ve třídě do 3500ccm3 se v kvalifikaci nejlépe vedlo Mičánkovi s Porsche, druhý čas zajeli Poláci Gladyschové na VW Jetta a třetí příčka pro start patřila BMW M3 GTR E36 stáje Šenkýř Motorsport, kde startoval i Slovák Sládečka. Dvoulitrové vozy nejlépe reprezentovalo trio Jirásek, Fulín a Lisowski na Škodě Octávii Evo.
Po startu sobotního závodu šlo do čela Porsche 997 s Machánkem, Rosinou a Ráczem, kteří chtěli trochu vylepšit nedávný nezdar z podzimní ceny, kde dráha po jejich úniku oleje připomínala spíše kluziště. Na druhém místě se držela Corvetta C5-R LMGT1, za jejiž volantem se střídalo duo Talkanitsů, tedy Bělorusů, startujících pod rakouskou licencí. Velmi pěkně pak jelo i Ferrari 430 z týmu MenX s Hynkem Charousem, Danem Želínským a Robertem Perglem. Třída do 3500 patřila po startu hlavně Polákům, ať již Gladyschům s VW Jetta nebo Polce Lampel-Czapka s Renaultem Megane Trophy.
Mezi ně se z českého mistráku dostalo Mičánkovo Porsche 997, následované Duck Racing BMW M3, Šenkýřovým BMW M3 GTR E92 a Ferrari 360 z týmu Ed Hardy s Dolákem a Vacíkem. Dobře vyšel start ve dvoulitrech IP Racing Shopu s Valáškem a Horňákem, když vyhrávali i nad Dudou a Hladíkem. Třetí jezdil Pachura Motorsport s VW Golf Gti a čtvrté místo patřilo Kusému s novým Lotusem Exige. Na celkově 16. místě se pohybovala Tatra Ecorra V8 bratří Hajdůšků, která prodělala repasi motorových dílů.
Po třech hodinách, neboli konci posledního závodu MMČR na okruzích, se z věnce radovali Talkanitsovi, kteří tak s vozem Corvette C5-R dokázali vyhrát závod mistrovství republiky. Druhé dojelo Ferrari 430 s posádkou Pergl, Želínský a Charous a bronzová medaile zbyla na Porsche od Machánka, když za sebou nechali další Porsche G-Private Racing a dvě Porsche 997 Cup s polskými jezdci. Ve třiapůllitrech kralovalo trio Mičánek, Janák, Jerman s Porsche 997, čímž si zajistili titul v této třídě.
Druzí dojeli Šenkýř-Vencálek-Sládečka a Fried na BMW M3 GTR E36 a třetí skončil Kačírek, Suchý a Skalický na dalším BMW M3. Celkem vyrovnané klání v kubatůře pak ještě podtrhl čtvrtým místem Válek, pátý Kusín a šestý Vacík s Dolákem na Ferrari. Ve dvoulitrech si odvezli zlato Hladík s Dudou a Valáška, Horňáka se Zemanem nakonec udolali. Bronzový věnec patřil při premiéře Jiráskovi, Fulínovi a Poláku Lisowskému se Škodou Octávia Evo.
Epilog však nekončil, byla sice uzavřena klasifikace MMČR divize 4, ale tento závod ještě pokračoval jízdou na další 3 hodiny brněnského automotodromu. Ze zlata se po šesti hodinách v náročném počasí radovala rodina Talkanitsova s Chevroletem Corvette C5-R GT. Druzí dojeli Machánek, Rácz a Rosina a třetí místo nakonec získalo Ferrari 430 s Charousem, Perglem a Želínským. Obdiv pak patří i čtvrtému Porsche 997 Cup S s posádkou Peham, Zumstein, Cvörnjek z Rakouska. Třiapůllitry patřili Mičánkovi stejně, jako po třech hodinách. Jeho avizované tři Porsche 997 ovšem nejely.
Druhé místo vybojovali Šenkýř-Vencálek, Sládečka a Fried na BMW M3 E36 a bronz získali Kačírek, Suchý a Dan Skalický z Duck Racing. Dvoulitrové vítězství si z Epilogu sezóny 2009 odvezlo duo Hladík, Duda a další pořadí bylo totožné, jako po třech hodinách. Čtvrtým místem ve třídě potěšil Bugner, Šmarda a mladší z Mičánků na Renaultu Clio.
Celkem dokončilo Epilog 20 vozů a mezi odpadlíky nalezneme třeba Válka, Hajdůškovi s Tatrou, Vorbu s Pagani, Kusého s Lotusem, nebo bývalého sjezdaře Patricka Ortlieba na Porsche 997.
Výsledky Epilogu sezóny 2009:
Talkanitsa/Talkanitsa – Chevrolet Corvette C5-R GT1
Machánek/Rosina/Rácz – Porsche 997 GT3 RS
Pergl/Charous/Želínský – Ferrari 430
Zumstein/Peham/Cvörnjek – Porsche 997 GT3 Cup S
Mičánek/Jerman/Janák – Porsche 997
Šenkýř/Vencálek/Sládečka/Fried – BMW M3 E36 GTR
Kačírek/Suchý/Skalický – BMW M3 GTR
Kusín/Ládík – BMW M3
Hladík/Duda – Renault Clio RS
Valášek/Horňák/Zeman – Renault Clio RS
Vacík/Baran/Chladič/Dolák – Ferrari 360
Šenkýř/Vencálek/Sládečka/Líbal – BMW M3 E92 GTR
Konopka/Studenič – Porsche 996 RSR GT3
Jirásek/Fulín/Lisowski – Škoda Octávia Evo
Bugner/Šmarda/Mičánek nejml. - Renault Clio
Vláďa Rožánek