Fantastický Carbonia Cup na Slovakiaringu – STIEVO GTR Day
V poněkud netradiční den, totiž na prvomájovou středu, se konal druhý letošní podnik okruhového seriálu závodů Carbonia Cup 2013. Pořadatelé využili prvomájového státního svátku a nabídli jezdcům i týmům ideální podmínky pro měření sil. Ačkoliv se závod konal uprostřed týdne a zprvu panovaly obavy z nízkého počtu startujících, vše se v dobré obrátilo a na Slovakiaring přijelo nakonec 75 jezdců a to nejen z Čech, ale i 8 jezdců ze Slovenska a 7 jezdců z Rakouska, kteří obsadili svými Caterhamy převážně skupinu C. Vše bylo navíc podpořeno krásným počasím i perfektním zázemím okruhu.
V předvečer závodů se pomalu začalo depo plnit přijíždějícími teamy, kdy technickou a administrativní přejímkou prošlo ještě týž den 50 jezdců s jejich vozy. Ranní přejímkou prošlo posledních 25jezdců. Rozprava se konala netradičně a to na tribuně, která umocnila prostředí závodního okruhu.
Dopolední tréninky probíhali v poklidu, každý se fyzicky připravoval na důležitou kvalifikaci a závod, kdy se jezdci snažili dosáhnout v rámci svých možností nejlepších časů a dobře nastavit vůz do závodu.
Nejpočetnější skupinou byly upravené cestovní vozy (A), s nimiž se přihlásilo celkem 29 jezdců. Kromě silných supersportů, jako Chevrolet Corvette a Ultima GTR byly k vidění i pohárové vozy Škoda Octavia nebo BMW 1. V 25 minutové kvalifikaci byli nejrychlejší:
-
Michal Petrů (2:17,327)
-
Jiří Procházka (+0,422)
-
Lukáš Urban (+0,590)
Skupina sériových cestovních vozů (B) byla tentokrát tou nejméně početnou, i když 23 vozů na startu je také velice slušné. Tato skupina neměla překvapivého polemana, pořadí bylo následující:
-
Stanislav Šedivec (2:26,364)
-
Radek Hort (+1,511)
-
Tomáš Pospíšil (+1,716)
Sloučená kategorie speciálů (C) a formulí (D) nabídla také celkem 23 účastníků. Nejrychlejšími z nich byli:
-
Martin Nimrichter (2:09,701)
-
Filip Zelenský (+0,537)
-
Pavel Heiník (+1,300)
V závodě vypsaném na 20 minut si ve skupině A si celkově ze všech dojel pro vítězství suverénní Michal Petrů, který svého nejbližšího pronásledovatele Jiřího Procházku pokořil o více než 18 sekund. Třetí v pořadí ztrácel již více než půl minuty. V poli však probíhaly velice vyrovnané souboje, například dvojici Jan Šerý a Andre Mašek dělili na cílové čáře dvě desetiny vteřiny.
I skupina B měla svého suverénního vítěze, kterým se stal Stanislav Šedivec. Za ním však zuřil souboj o stupně vítězů, mezi trojicí Sergej Paulavets, Tomáš Pospíšil a Radek Hort. Ti nakonec dojeli do cíle v tomto pořadí, nicméně je od sebe dělila pouhá jedna vteřina.
Naopak vítězství v závodě skupin C a D nebylo vůbec jednoznačné. Zlatý Pavel Heiník se totiž až do konce závodu musel mít stále na pozoru, jelikož druhý Jiří Písařík ztratil pouze 1,6 vteřiny. Pro bronz si pak dojel Ota Otepka. I v tomto závodě se bojovalo velmi tvrdě, důkazem toho je dokonce čtveřice jezdců, která se v cíli vešla do jedné vteřiny.
Pořadí v jednotlivých skupinách bylo následující a tito jezdci si odvezli nejdůležitější body do celkového bodování za první místo a první tři nejlepší byli v každé skupině oceněni poháry.
Ve skupině A1 upravených cestovních vozů zvítězil jezdec Lubomír Plaček na voze Fiesta cup, v A2 dojel pro první místo jezdec Alex Šuhajda s vozem Renault Clio, ve skupině A3 získal body prvního místa Petr Kochta na BMW, skupinu A4 obsadil vítězně Vít Smejkal na Octavii, A5 ovládl Michal Petru a jeho Corvette Z06 GT, ve skupině A6 se stal vítzem jezdec Jiří Procházka na BMW a v poslední skupině A7 zvítězil Vojtěch Dvořák též na BMW.
Sériové vozy spadající do skupin B i zde se bojovalo o body, ve skupině B1 dojel na prvním místě Adam Husták na Twingu, B2 ovládl Juraj Dragúň s Hondou Civic, pro body ve skupině B3 si dojel Vojtěch Chaura na voze Porsche, B4 byla pod taktovkou Tomáše Beneše na voze Alfa Romeo, předposlední sériovou skupinu obsadil prvním místem Tomáš Pospíšil na BMW a v nejsilnější skupině vyhrál Stanislav Šedivec na Corvette ZR1.
Ve sloučené skupině speciálů a formulí CD si ve skupině C3 dojel pro první místo Michal Rejman na Caterhamu, v silnější C4 si body za první místo odváží Michal Vítek též na Caterhamu, v C6 obsazenou jen samými KTM X-BOW vyhrál Pavel Heiník a v jediné obsazené skupině formulí a to v D3 vyhrál Filip Zelenský na Dallara F394.
Celý den provázeli jezdce krásné hostesky se kterými se také fotografovali, v depu probíhali také rozhovory s jezdci do připravovaného videa.
Součástí podvečera byl také tříhodinový vytrvalostní závod, na jehož start se postavilo celkem 14 posádek. Dvě posádky se po 1hod. odpojili, jeli totiž jen vložený závod hodinový. Maraton se nakonec stal kořistí pro tým Bohemia Racing, který zvítězil s náskokem více než minuty na druhý KMP Racing a jednoho kola na tým RTR Projects.
Celé závody tak lze zhodnotit jako velice vydařené, velký pokrok zaznamenali pořadatelé i u startovních procedur, kdy celé pole vzorně drželo formaci a startovní procedura byla ukázková, což jedině přispělo k atraktivnosti a nádherným soubojům.
Těšíme se a zveme Vás tímto na další závod konaný dne 5.7.2013 na lákavé trati v německu LausitzRing, která hostí i vozy DTM.