FIA GT3: Parádní stříbro pro Martina Matzkeho v novém týmu s BMW z francouzského Paul Ricard !!
Pátý podnik evropského mistrovství závodů cestovních vozů se jel na krásném testovacím okruhu Paul Ricard v jižní Francii. Již od volných tréninků panovalo nádherné teplé počasí. Kvalifikace se česko–německé posádce podařila na výbornou.
Jens Klingmann vybojoval pole position a Martin Matzke střed pole do druhého startu.V sobotu rozjížděl Jens Klingmann a start se mu povedl. Po prvním kole byl na druhém místě a náskok prvního vozu nadále snižoval. V jedné části trati začalo bohužel nečekaně hustě pršet.
Když byla odjeta čtyři kola, došlo k hromadné havárii devíti vozů a závod musel být přerušen a následně ukončen. Posádka tak získala jen polovinu bodů, protože kvůli havárii neodjela celý závod.
„Sobotní stříbro mě potěšilo, ale raději bych si závod užil na trati, než abych koukal jen z boxu. Byl jsem rád, že se Jens té kolizi vyhnul a mohli jsme nastoupit do druhého, nedělního závodu,“ řekl Martin Matzke. Z důvodu sobotní kolize se na startovní rošt druhého závodu postavilo o tři vozy méně, ale přišla opět smůla, a česko-německá posádka cílový prapor neviděla.
Došlo k závadě sání motoru a po několika zajížďkách do boxu, kdy se mechanici snažili závadu odstranit, nešlo v zápolení pokračovat. „Už od startu BMW nejelo, ztratil jsem hned čtyři pozice a motor ztrácel výkon. Několikrát jsem zajel do boxu, ale pak už se nedalo pokračovat.
Víkend to ale z hlediska bodů byl úspěšný. Trať je moc pěkná, i když je pro mě jedna z nejtěžších z celého šampionátu. S Jensem si rozumím velice dobře, jak na závodišti, tak i mimo něj,“ dodal Matzke.
Ani druhá posádka týmu ALPINA Csaba Walter a Claudia Huertgenová neměla v neděli štěstí. Dvě kola před koncem, když bylo BMW na prvním místě, došlo k defektu na pneumatice. Mechanici dokázali sice bleskově kolo vyměnit, ale stačilo to už jen na sedmé místo.
„Sobotní pohár za druhé místo jsme získali za kuriózních podmínek, ale mám z něho samozřejmě radost. V druhém nedělním závodě jsme opět neměli motoristické štěstí, když zradila technika. Pro další závody je ale také důležitá sehranost posádky, a ta opět potvrdila, že má na to sbírat cenné body,“ dodal spokojeně manažer Martin Matzke starší.
Poslední podnik evropského mistrovství se měl konat v Dubaji, ale promotér tento podnik přesunul do belgického Zolderu, kde se jede již 24.října 2009.