Jan Charouz ve Spa bodoval v obou závodech Světové série Renault !
Spa - Jan Charouz v Belgii bodoval v obou víkendových závodech Světové série Renault - (02.05.2010)
Po osmém místě v sobotním závodě Světové série Formule Renault 3.5 se Jan Charouz dokázal prosadit do elitní desítky celkového pořadí i ve zmoklém nedělním závodě. Na belgickém okruhu Spa-Francorchamps vybojoval další dva body za deváté místo. Walter Grubmüller jun. s druhým monopostem týmu P1 Motorsport skončil v neděli osmnáctý.
V neděli se na okruhu ve Spa-Francorchamps naplnila varování meteorologů a celý závodní program dne poznamenal déšť. Už dopolední kvalifikace musela být po havárii jednoho z jezdců ukončena více než šest minut před vypršením časového limitu. Většina jezdců, včetně obou pilotů týmu P1 Motorsport, tak neměla příležitost zajet plánované rychlé kvalifikační kolo. Jan Charouz proto vyrážel do závodu z desáté pozice, Walter Grubmüller jun. byl na startovním roštu třináctý.
Krátce před plánovaným začátkem závodu déšť ve Spa-Francorchamps zhoustl a chvílemi dokonce padaly kroupy. Ředitelství závodu se proto z bezpečnostních důvodů rozhodlo start téměř o půl hodiny odložit a jezdci pak do závodu vyráželi za zpomalovacím vozem, který na trati vydržel dvě kola. Krátce poté, co safety car zamířil do boxů, svedl Jan Charouz úspěšný duel s jedním ze soupeřů a brzy se prosadil až na osmou pozici. Tu kontroloval až do chvíle, kdy začaly první vozy zajíždět k povinné zastávce v boxech.
Kromě deště poznamenalo nedělní závod také udělení penalizace deseti jezdcům, včetně Jana Charouze. Tito závodníci museli absolvovat průjezd boxovou uličkou za to, že na startovním roštu nedokázali jejich mechanici vyměnit pneumatiky v předepsaném časovém limitu. Navzdory tomu český pilot neustále bojoval na hranici první desítky. V předposledním kole se jezdecké chyby dopustil Walter Grubmüller jun., který do té doby kroužil na devátém místě následovaný Janem Charouzem. Po Rakušanově výletu mimo trať se na deváté místo posunul český jezdec, zatímco Grubmüller se propadl na nebodovanou osmnáctou pozici.
Jan Charouz, jezdec týmu P1 Motorsport: „V kvalifikaci jsme znovu neměli moc štěstí. Pořád jsem měl někoho před sebou a ve vodní tříšti, která se zvedala za vpředu jedoucími vozy, jsem nic neviděl. Pak byla kvalifikace předčasně ukončená. Když jsme stáli na startovním roštu, déšť zesílil a všichni začali měnit pneumatiky. My jsme to bohužel nestihli v předepsaných pěti minutách a stejně jako dalších devět soupeřů jsme inkasovali penalizaci formou průjezdu boxovou uličkou. Závod samotný byl hodně obtížný, protože při jízdě za jiným autem nebylo vidět vůbec nic. Navíc mi moc nefungovalo auto, protože jsme měli nastavení na suchou trať a pneumatiky se prakticky nestačily ohřát. Radost mám alespoň z toho, že jsem takhle těžký závod zvládnul bez chyby a že se mi podařilo v obou jízdách bodovat.“
Walter Grubmüller jun., jezdec týmu P1 Motorsport: „Při startu byly podmínky příšerné, ale v průběhu závodu se o něco zlepšily. Jezdil jsem na deváté pozici a byl jsem si čím dál tím jistější. Jenže v nájezdu do zatáčky Rivage bylo auto najednou příšerně nedotáčivé, takže jsem skončil v kačírku v záchytné zóně. Traťoví maršálové mi pomohli zpět na trať, takže jsem mohl dojet do cíle spoň na osmnácté pozici. Škoda bodů, které mi unikly. Ale díky sedmému místu ze soboty to byl celkem pozitivní víkend.“
Antonín Charouz, manažer: „Počasí dnes bylo ve Spa-Francorchamps vážně hrozné. Bohužel, stejně jako celá řada dalších soupeřů jsme inkasovali penalizaci kvůli výměně pneumatik před startem, ale z hlediska bezpečnosti to určitě bylo lepší. Navíc Honzovi dnes auto nefungovalo úplně ideálně. Přesto z naší strany panuje lehká spokojenost, protože se podařilo to, co jsme si přáli před začátkem sezony: aby Honza zpočátku pravidelně dojížděl v první desítce. Ale zároveň cítíme, že to mohlo být i o něco lepší.“
Světová série Renault pokračuje třetím podnikem už za dva týdny (13. až 16. května) v Monte Carlu, kde bude součástí doprovodného programu Velké ceny Monaka formule 1. Jan Charouz tak bude mít poprvé ve své kariéře příležitost vyzkoušet si na vlastní kůži závodění na slavné městské trati v ulicích Monte Carla.
1. | Mikhail Aleshin | RUS | 38 bodů |
2. | Daniel Ricciardo | AUS | 28 |
3. | Sten Pentus | EST | 27 |
4. | Daniel Zampieri | ITA | 24 |
5. | Stefano Coletti | MON | 20 |
6. | Albert Costa | ESP | 16 |
7. | Esteban Guerrieri | ARG | 15 |
8. | Brendon Hartley | NZL | 15 |
9. | Jon Lancaster | GBR | 14 |
10. | Nathanael Berthon | FRA | 11 |
11. | Federico Leo | ITA | 11 |
12. | Greg Mansell | GBR | 9 |
13. | Nelson Panciatici | FRA | 8 |
14. | Walter Grubmüller | AUT | 8 |
15. | Jake Rosenzweig | USA | 7 |
16. | Daniil Move | RUS | 6 |
17. | Jan Charouz | CZE | 5 |
18. | Anton Nebylitskiy | RUS | 1 |
Victor Garcia | ESP | 1 |
KALENDÁŘ WORLD SERIES BY RENAULT 2010
16/04-18/04 Motorland
30/04-02/05 Spa-Francorchamps
13/05-16/05 Monaco
04/06-06/06 Brno
18/06-20/06 Magny-Cours
02/07-04/07 Hungaroring
03/09-05/09 Nürburgring
17/09-19/09 Silverstone
08/10-10/10 Catalunya
JEZDECKÁ SESTAVA TÝMU P1 MOTORSPORT
#5 Walter Grubmüller jun.
#6 Jan Charouz
Profil jezdce Jan Charouz
Profil jezdce Walter Grubmüller jun.
Profil šampionátu a týmu World Series by Renault a P1 Motorsport
BPA
PR