Jiří Janák ukončil nepříliš vydařenou spolupráci se Swiss Racing Teamem
Janákova účast v prestižním seriálu mistrovství světa byla od začátku doprovázena technickými potížemi. Ze čtyř absolvovaných závodních víkendů dva mistrovské nedokončil a ve dvou případech se na start ani nepostavil. Závod v Abu Dhabi byl sice brán jako „roll out“ a první kontakt s týmem, nicméně už tady vůz posádky Jiří Janák – Max Nilsson pořádně zlobil a mistrovské klání nakonec předčasně ukončil uvolněný zadní difuzor. V Belgii se vzkřísila naděje na úspěch, když posádka získala 8. místo v kvalifikačním závodě. Euforie ale trvala jen chvíli – problémy s tlakem oleje nedovolily Janákovi s Nilssonem ani odstartovat do hlavního závodu. Trápení pokračovalo i v portugalském Algarve.
Jezdci strávili téměř celou kvalifikaci v boxu kvůli špatnému plynovému pedálu, do mistrovského závodu podobně jako v Belgii ani nenastoupili. Důvodem byla porucha převodovky. Sachsenring byl zřejmě pomyslným „hřebíkem do rakve“. Problémy s technikou završila poměrně destruktivní kolize obou týmových vozů těsně po startu hlavního závodu. Právě zde nastal okamžik, kdy se tým začal potýkat s existenčními problémy, co se týče další účasti v šampionátu. Z blíže nespecifikovaných důvodů však omezil i komunikaci s českým závodníkem - do závodu v Silverstonu tým vozy nestihl připravit, o čemž Janáka náhodně informoval jeho týmový kolega a o neúčasti v závodě ve Španělsku se Jirka Janák dověděl z tiskové zprávy Swiss Racing Teamu.
Za daných okolností je proto zcela logické, že další spolupráce s týmem Swiss Racing není pro Janáka žádoucí ani perspektivní. Další „zářez“ nedokončené sezóny je pro Jiřího Janáka velkým zklamáním i proto, že o odborných kvalitách šéfa týmu Othmara Weltiho má a vždy měl vysoké mínění.
PR