LMS 2009: Jana Charouze a Tomáše Engeho čeká první závod s vozem LMP1
LMS: Jana Charouze a Tomáše Engeho čeká první závod s novým prototypem Aston Martin LMP1
Tým Aston Martin Racing je připraven na svůj debut v královské třídě šampionátu Le Mans Series. Do závodu 1000 kilometrů Katalánska, který se uskuteční v neděli 5. dubna jako úvodní podnik LMS 2009, nasadí britská stáj dvojici továrních vozů. Za volantem prototypu se startovním číslem 007 se budou střídat čeští jezdci Jan Charouz, Tomáš Enge a německý pilot Stefan Mücke, posádku vozu s číslem 009 utvoří Švýcar Harold Primat, Portugalec Miguel Ramos a Brit Darren Turner.
Aston Martin Racing se s novým vozem Aston Martin LMP1 letos poprvé zúčastní kompletního šampionátu Le Mans Series a v červnu také legendárního závodu 24 hodin Le Mans.
Pětidílný šampionát LMS odstartuje v Barceloně. Zdejší technická trať prověří ve všech ohledech jak vůz, tak jezdce. Proto je španělský okruh s oblibou využíván při testech formule 1 a je také dějištěm Velké ceny Španělska.
V Barceloně bude stáj Aston Martin Racing získávat první závodní zkušenosti s novým vozem. Tým dosud absolvoval pouze předsezónní testy na okruhu Paula Ricarda, takže nový prototyp LMP1 zatím neujel potřebné množství kilometrů. Ve Španělsku tak bude hlavním úkolem další vývoj vozu. V jezdecké sestavě jsou dva nováčci: Harold Primat a Miguel Ramos. Zbývající závodníci byli továrními piloty Aston Martinu už v předchozích letech.
Aston Martin Racing bude v Barceloně čelit silným a zkušeným soupeřům, včetně několika vozů poháněných dieselovými motory, které v minulosti vládly šampionátu. Startovní pole čítající 11 prototypů třídy LMP1 a 15 aut třídy LMP2 slibuje napínavou podívanou po celých 215 kol (1000,82 km), na která je závod vypsán.
Kvalifikace je na programu v sobotu odpoledne, závod odstartuje v neděli v 11:30 hod. Pod šachovnicovou vlajkou by měl vítěz projet v 17:30 hod. Dva modro-oranžové prototypy týmu Aston Martin Racing se na trati poprvé objeví v pátek odpoledne, kdy se uskuteční první ze dvou volných tréninků předcházejících kvalifikaci.
George Howard-Chappell, ředitel týmu Aston Martin Racing: “První závod sezony je v mnoha ohledech nejnapínavějším ze všech, protože nikdo neví, jak na tom skutečně bude ve srovnání se soupeři. Z našeho pohledu jsme připraveni tak, jako vždy, přesto máme před sebou ještě spoustu práce. O našem programu bylo definitivně rozhodnuto poměrně pozdě a my jsme pak ve velmi krátkém čase udělali spoustu práce. Proto bych chtěl poděkovat všem členům týmu za jejich poctivou práci a odhodlání, které nás dostalo tam, kde jsme nyní. Jsem si jistý, že závod v Barceloně bude velice zajímavý a vůbec nelze předpovídat, co se může stát.”
Jan Charouz: „Jsem velice zvědavý na to, co nás čeká. S vozem jsme zatím nenajezdili mnoho kilometrů a testů v Le Castellet se nezúčastnili všichni naši soupeři. Až v Barceloně uvidíme, jak na tom skutečně jsme. Naším cílem ale bude umístění na stupních vítězů. Je důležité, abychom stabilně dosahovali dobrých výsledků a nedopouštěli se chyb. Jen tak můžeme bojovat o celkové vítězství v šampionátu. Naším hlavním letošním cílem je úspěch při závodě 24 hodin Le Mans. Proto budou závody v Barceloně a ve Spa především přípravou na čtyřiadvacetihodinovku a bude důležité, abychom ve Španělsku získali co nejvíce zkušeností.“
Tomáš Enge: „Závod v Barceloně pro nás bude první skutečnou zkouškou a prvním přímým porovnáním s vozy poháněnými dieselovými motory po změně technických předpisů. Všichni věříme, že souboje budou vyrovnanější než v předchozích sezonách, ale jaká bude skutečná situace, to zjistíme až ve Španělsku. Jedeme s novým vozem, takže se budeme hlavně učit, ale pro úspěch uděláme maximum.“
Antonín Charouz, generální manažer jezdců: „Na závod v Barceloně se velice těším, zvlášť když Jan, Tomáš a Stefan [Mücke] pojedou se startovním číslem 007, které v týmu Aston Martin Racing tradičně určuje pozici stájové jedničky. Všechny nás mrzí, že jsme z časových důvodů nemohli více testovat. Proto budou závody před Le Mans v první řadě dalším testem na červnovou čtyřiadvacetihodinovku.“
1000 KM KATALÁNSKA - HARMONOGRAM ZÁVODU:
pátek 3. dubna
16:20 - 17:50 1. volný trénink
sobota 4. dubna
10:45 - 12:15 2. volný trénink
15:00 - 15:20 kvalifikace GT1 & GT2
15:30 - 15:50 kvalifikace LMP1 & LMP2
neděle 5. dubna
09:00 - 09:20 warm-up
11:30 - 17:30 1000 KM KATALÁNSKA
Oficiální startovní listinu naleznete ZDE
Oficiální výsledky závodu naleznete ZDE
1000 KM KATALÁNSKA V TELEVIZI (neděle 5. dubna):
Nova sport Eurosport
10:15 - 11:00 LIVE
11:45 - 12:55 LIVE 11:45 - 12:15 LIVE
13:10 - 14:00 LIVE
14:50 - 16:30 LIVE
23:00 - 23:30 ZÁZNAM
BPA
08-09/03 | Le Castellet (testy) | |
03-05/04 | 1000 km Barcelona | |
25-26/04 | Le Mans (testy) | |
08-10/05 | 1000 km Spa-Francorchamps | |
31/07-02/08 | 1000 km Algarve | |
21-23/08 | 1000 km Nürburgring | |
11-13/09 | 1000 km Silverstone |
13-14/06 | 24 hodin Le Mans |
Oficiální stránky týmu Aston Martin Racing | www.astonmartinracing.com |
Oficiální stránky společnosti Prodrive | www.prodrive.com |
Oficiální stránky Jana Charouze | www.jan-charouz.cz |
Oficiální stránky Tomáše Engeho | www.tomas-enge.cz |
Oficiální stránky Stefana Mückeho | www.stefan-muecke.jgsm.de |
Oficiální stránky Le Mans Series | www.lemans-series.com |
Oficiální stránky 24h Le Mans | www.lemans.org |