Na start Světové série Renaultu 3,5 nebyli Filip Salaquarda a Esteban Guerrieri připuštěni.
Hungaroring, 3. července 2010
Techničtí komisař vystavili červenou kartu
„Je to k vzteku,“ komentoval páteční večerní rozhodnutí technických komisařů Igor Salaquarda, šéf českého týmu ISR. Na start sobotního i nedělního závodu dalšího pokračování Světové série Renaultu 3,5 nebyli jezdci tohoto týmu Filip Salaquarda a Esteban Guerrieri připuštěni. Důvod? Údajně praskliny v monokoku obou vozů. S vedením závodu je těžké diskutovat. „Něco takového se nedá opravit přes noc. Jediným řešením je koupit nový monokok a všechno přestavět. A to se v rámci závodního víkendu nedá stihnout,“ smutně hodnotil nečekaně nastalou situaci Igor Salaquarda. Tým se rozhodl zbytečně neimprovizovat a pečlivě se připravit na zbývají závody Světové série Renaultu 3,5. Z Hungaroringu tak předčasně odcestoval domů.
Přitom páteční volné tréninky, kterých se oba jezdci zúčastnili, dopadly velmi dobře. Argentinec Esteban Guerrieri byl dopoledne druhý a jeho týmový kolega Filip Salaqurda obsadil v konkurenci čtyřiadvaceti jezdců šesté místo. Podobně si vedli i v odpolední části. „Zatím jsme spokojeni,“ říkal ještě před rozhodnutím jury Filip Salaquarda, přestože s tratí nebyl příliš spokojen. „Z povrchu tratě jsem hodně zklamaný. Povrch je hrbolatý a místy rozbitý. Mimo ideální stopu je navíc špinavý.“ Stejné pocity měl i Esteban Guerrieri. Ten navíc jako každý Argentinec miluje fotbal a kromě závodů se těšil i na čtvrtfinálový zápas mezi Německem a Argentinou.
Neúčast v závodě je pro tým ISR nepříjemnou komplikací. Tým bojoval o druhé místo v Poháru konstruktérů a stejně na tom byl i Esteban Guerrieri. Filip Salaquarda po dvou pódiích za sebou se v průběžném pořadí probojoval do první desítky a měl reálnou šanci na další posun vpřed.
Nyní je před jezdci dvouměsíční přestávka. Další závod se uskuteční na začátku září na Hockenheimu.
Zpracoval: Sport-Press
PR