Na titul v SCC má letos nabroušené zuby Rakušan Payr s prototypem PRC BMW.
SCC: Mezi třicítkou vozů nejůspěšnější Beisel
Nikoho nepřekvapilo to, že na titul v SCC má letos nabroušené zuby Rakušan Payr s prototypem PRC BMW.
Ten také předvedl skvělé souboje v první divizi s Němcem Beiselem.
Organizace závodu však trochu pokulhávala a nemožnost zvážit po závodě vozy, plusové body organizátorům rozhodně nepřidala.
Závod byl záležitostí rakousko-francouzského souboje konstruktérů. O první místo bojovali jak Rakušan Wolfi Payr na rakouské konstrukci PRC BMW, tak i Němec Beisel, který znovu do bojů v SCC vytáhl prototyp francouzské provenience. Pilotoval vůz Ex Daytona Norma CN4 s motorem Nissan. Francouzský prototyp, který kdysi představil i divákům v Mostě, ale představil bez motoru BMW 4,0ltr., který nesplnil to, co do něj stáj RWT Racing vkládala.
Do souboje Beisela a Payra ještě přispěla svou trochou do mlýnice i mladá Švýcarka Sabina Hungebühler, startující v týmu Zele Racing na prototypu PRC BMW. V šestém kole našel Beisel recept na to, jak konkurenci ujet a v prvním závodě tedy zvítězil. Druhé místo obsadil Rakušan Payr a velmi hezkým třetím místem potěšila Švýcarka Hungebühler.
V divizi druhé byl k vidění, poprvé ve Sports Car Challenge, také prototyp Ligier JS 49 Honda, který pilotoval Francouz Schell. Velmi překvapivě pak zvítězil, před Rakušanem Hoffmanem, mistrem Rakouska v F3 a cestovních vozech. Třetí skončil Němec Münch na Normě M20 Honda.
Ve druhém závodě se opět utkali Payr a Beisel, kteří svým pronásledovatelům dokázali ujet. Za nimi však chvílemi tuhla krev, když do souboje o třetí místo se zapojila nejen Švýcarka Hungebühler, ale také Bruno Küng s PRC BMW a nejrychlejší z divize 2 Francouz Schell na Ligieru JS 49 Honda. Švýcarka si počínala skvěle a odměnou jí bylo opět třetí místo. Beisel se podle Payra předjet nedal a díky tomu odvezl z Hockenheimringu plný počet bodů. Na rakouskou konstrukci PRC BMW tak zůstalo až druhé místo.
V divizi druhé neudržel Schell s Ligierem nadějné první místo a po výletu mimo trať pro něj závody skončily.
Otevřela se tak šance, že závod vyhraje Roman Hoffmann, dřívější rakouský mistr v cestovních vozech a nyní i týmový šéf ve vlastní stáji. Šanci využil a do cíle dojel na prvním místě, před Gerhardem Münchem na Normě M20 Honda CN a Němcem Schultisem s PRC 07 Honda CN. Mezi dvoulitrovými retro vozy Crosslé Ford dominoval, letos již podruhé, Švýcar Andy Feigenwinter.
Další klání uvidí diváci na Oscherslebenu v termínu 11-13. Července, tedy již o tomto víkendu.
Text: Vláďa Rožánek,