Octavia Cup zveřejňuje kalendář závodů na sezónu 2018
Český okruhový pohár Octavia Cup zveřejnil kalendář závodů pro rok 2018. Letošní sezóna nabídne celkem sedm závodních víkendů v pěti evropských zemích. Octavia Cup zahájí sezónu poslední dubnový víkend na autodromu v Mostě po boku prestižní série ADAC GT, která zde bude mít svou českou premiéru. „S podobou kalendáře jsem spokojený. Konečně si novou techniku vyzkoušejí také závodníci v ostrém režimu. Všechny dosavadní testy naznačují, že máme vysoce spolehlivou techniku se skvělými jízdními vlastnostmi,“ uvedl promotér závodů Josef Zajíček.
Po úvodním závodu v Mostě budou následovat rakouský Red Bull Ring (18.-20. květen) a Tor Poznań v Polsku (15.-17. červen), obojí po boku FIA CEZ, německý Lausitzring (13.-14. července) spolu s P9 Challenge, Slovakiaring (17.-19. srpna) s FIA CEZ, poté opět mostecký autodrom při FIA Truck Prix (31. srpna – 2. září). Sezónu zakončí Octavia Cup na německém Nürburgringu po boku ADAC Westfalen Trophy (12. – 14. října).
Podoba kalendáře se připravovala už od října loňského roku. „Budeme závodit například na okruzích spjatých s F1 nebo se sérií DTM. Také během našich závodních víkendů nám budou po boku prestižní série. Vedle mezinárodní série ADAC pojedeme také třeba s evropskými trucky a s FIA CEZ. Jsem rád, že dva závody se pojedou v Německu, protože právě odtamtud zaznamenáváme nárůst zájmu o Octavia Cup,“ říká zástupce promotéra Pavel Mařan.
V druhé polovině roku 2017 proběhla důkladná změna technické koncepce vozu pod taktovkou německé firmy LMS Engineering. Pro novou sezónu bude mít celá flotila nové převodovky, které vychází z pohárového Seatu Leon MK2. Práce na změně konceptu auta v hodnotě mnoha milionů korun a všechny technické úpravy financoval promotér závodů. „Musím potvrdit, že se s převodovkami pracuje nyní skvěle, a to nejen díky lepšímu zpřevodování, ale hlavně díky rychlejší odezvě, která se blíží rychlosti sekvenčních převodovek. Další důležitou novinkou je nová mapa motoru. Tlak turba je přenesen do vyšších otáček, takže z výjezdů auto nečelí nadměrnému výkonu a jezdec tak nemusí zápasit s nedotáčivostí při trakci,“ komentuje technické úpravy testovací jezdec Octavia Cupu a loňský vítěz série ETCC Petr Fulín. „Octavia Cup nyní nabízí pohárové auto, které bude pro jezdce čitelné a zábavné. Pozitivně hodnotím také nové uspořádání vnitřní ergonomie. Každý by se měl v autě cítit komfortně, a to bez ohledu na postavu,“ dodal.
O Octavia Cupu
Octavia Cup je pohárový závod, který se jezdí na závodních okruzích v České republice i dalších zemích. Současným promotérem je firma Benet s.r.o. Šampionát volně navazuje na seriál Česká Pojišťovna-Škoda Octavia CUP z let 1998-2009. Historicky patřil Škoda Octavia Cup mezi nejúspěšnější pohárová klání nejen v ČR, ale v celé Evropě. V průběhu dvanáctiletého trvání seriálu České Pojišťovny se závodů zúčastnilo přes 120 jezdců. Řadě z nich pohár pomohl nastartovat profesionální kariéru a pomohl najít zajímavá jezdecká angažmá. Za zmínku stojí pár jmen: Jan Kopecký, Adam Lacko, Petr Fulín, Michal Matějovský, Štefan Rosina, Jiří Janák, Erik Janiš. Kromě českých jezdců to byla i řada mladých talentovaných jezdců ze zahraničí. Obnovený Octavia Cup měl svou premiéru v sezóně 2016. Série čítala pět závodních víkendů na pěti okruzích: maďarský Hungaroring, rakouský Red Bull Ring, Autodrom Most, slovenský Slovakiaring a brněnský Masarykův okruh. Vítězem sezóny 2016 se stal maďarský jezdec Gábor Tim s celkovým počtem 199 bodů. Celkové 2. místo obsadil Tomáš Pekař se 193 body, třetí místo patří Michaelu Vorbovi se 157 body.