PCMO 2009: Menx znovu úspěšně nasadil vůz Ferrari 430, který vychází z modelu Challenge
Ferrari Menxu nejlepším gétéčkem Podzimní ceny
Brněnský závod byl předposledním podnikem českého šampionátu a Menx do něj znovu nasadil vůz Ferrari 430, který vychází z modelu Challenge. Na startu týmu patřila třetí řada, Ján Daniš byl časem 2:00,983 autorem vylepšeného maxima tohoto vozu v Brně. Právě slovenský jezdec odstartoval závod. Šesté místo držel prakticky po většinu svého stintu, v jehož závěru se začal dotahovat na před ním jedoucí vůz Corvette C5R GT1.
Krátce po uplynutí první ze tří hodin proběhla nedlouho po zastávce Corvetty první pitstop Menxu, Daniše vystřídal Želinský a na trať se vrátil na pátém místě. Dvacetiletý ostravský jezdec předvedl také velmi rychlou a vyrovnanou jízdu, díky které se tým posunul na čtvrté místo a zároveň si stihl vyjet dostatečný náskok na Porsche posádky Machánek/Rosina, kteří na rozdíl od českého týmu už neměli jet znovu do boxů. Tyto úvahy se však záhy ukázaly jako čistě akademické, protože soupeři museli odstoupit s poruchou motoru, vyteklý olej navíc zapříčinil delší vyjetí zpomalovacího vozu.
Tým využil vzniklé situace k vystřídání, jako poslední se do vozu dostal Pergl. Toho čekal poměrně nevděčný úkol, vzhledem k náskoku na soupeře už musel “jen“ dovézt vůz do cíle, zatímco jeho kolegové měli závod zpestřený přímými souboji s konkurencí. Ostřílený jezdec se zkušenostmi z Le Mans se tohoto úkolu zhostil na výbornou a v cíli byl odmávnut na skvělém čtvrtém místě absolutního pořadí. Posádka Menxu nestačila jen na trojicí vozů DTM, tyto speciály však nemají nic společného se sériovými vozy, zatímco getéčka vycházejí ze sériové produkce. A mezi těmito vozy nenašli Daniš, Želinský a Pergl přemožitele.
V neděli se představil ve sprintu čtvrtý jezdec týmu Jaromír Jirgala. Letošní závodnický nováček si vedl velmi dobře, v kvalifikaci obsadil osmé místo. V závodě na 10 kol pak předvedl v úvodních kolech hezký souboj s Danem Michlem, kdy si několikrát prohodili pozice, aby nakonec Jirgala dokázal svému rivalovi ujet. V závěru dokonce stahoval náskok Mira Konopky ze silnějším Saleenem, v cíli byl odmávnut sedmý za čtveřicí vozů DTM a dvěma vozy GT1.
Ivo Horn, šéf týmu: „Co do výkonů jsme s víkendem spokojeni, protože jsme tady dosahovali nejlepších časů, jaké se nám kdy s tímto vozem tady povedly. Janko i Dan odjeli skvělý závod a drželi jsme krok i s papírově silnějšími Corvette GT1 a Porsche GT2, se kterými jsme měli napínavý přímý souboj. Robert měl trošičku smůlu v tom, že v poslední hodině už byly odstupy hodně velké, navíc jsme měli menší problém s nábojem levého zadního kola. Nechtěli jsme nic riskovat a proto šetřil vůz a kroužil do cíle. Mrzí nás, že jsme se nedostali na stupně vítězů, ale když do závodu nastoupí tři speciály DTM a vydrží až do cíle, pak mají všichni ostatní jednoduše smůlu, protože ten rozdíl v technice je obrovský. Jarek si v neděli hezky zazávodil s Michlem, v kvalifikaci si vylepšil své maximum, takže i v tomto případě jsme spokojeni. “
TZ MenX