Petr Fulín v závodu na Slovakiaringu znovu všem ujel
Po třech kolech se začínalo znovu. Petr Fulín, který už první start zvládl perfektně a ujal se vedení následován Tomášem Pekařem. Plzeňský jezdec po té, co safety car opustil trať, nasadil ostré tempo a kolo co kolo se Pekařovi vzdaloval. „Užil jsem si to, i když tentokrát to bylo výrazně jednodušší než před tím na Hockenheimu. Restart po safety caru se mi takticky hodně povedl a získal jsem rázem na soupeře velký náskok“, poznamenal v cíli Petr Fulín. S druhým místem byl nakonec spokojený i Tomáš Pekař, protože poprvé letos dojel do cíle. Na Hockenheimu ho zradil motor hned v první jízdě. „Nový motor drží, ale s Petrem Fulínem jsem se snažil držet krok jen první dvě kola, pak už jsem jeho tempu nestačil. Odstup ale měla i clia za mnou. Druhý závod, kdy se mění pořadí na startu prvních osmi jezdců, už taková pohoda určitě nebude“, řekl Tomáš Pekař, který startoval do druhého závodu společně s Fulínem ze čtvrté řady. Po bezchybném výkonu si třetí příčku vybojoval Patrik Nemec, který dojel celkově osmý a získal i odpolední výhodu pole position .
Ve druhé desítce startovního pole svádělo hezké souboje s cliy kvarteto Milde, Kárný, Ivoševič a Šimeček. Němec Daniel Milde byl opět perfektně připravený, jeho octavie neustále atakovala první desítku. Své kvality zkušeného pohárového jezdce potvrdil i brněnský Miloslav Kárný, který měl na Slovakia Ringu letošní pohárovou premiéru. Zkoušel se dotáhnout na Mildeho, ale mezi cliy se to nepodařilo. Za nimi jezdil dlouho Chorvat Tiki Ivoševič, loni čtvrtý jezdec pohárové klasifikace, který také vstoupil do seriálu EEC poprvé. Čtyři kola před cílem začal útočit, několik soupeřů předjel, ale pak skončil v kačírku. A tak se na šesté místo posunul mladý Tadeáš Šimeček, který měl na Hockenheimu doslova pech na soupeře, kteří mu uštědřili v každé jízdě pořádnou ránu.
Nedávno ještě úspěšný motokárista se vracel z Německa bez bodu. Na Slovensku proto začal opatrněji, nešel do soubojů bezhlavě, jel čistě a zabodoval. „Chtěl jsem hlavně získat první body. To se povedlo. Věřil jsem si ale víc, než vyjel safety car a prakticky bylo po závodění. Milde i Kárný byli rázem příliš daleko“, doplnil Tadeáš. O pořadí této trojice se ale nakonec rozhodlo až u zeleného stolu. Podle ředitele závodu Milde s Kárným a společně s nimi pětice clií předjížděli pod žlutými vlajkami a to pravidla nepřipouštějí. Každý dostal penalizaci deseti sekund, a tak čtvrtý skončil Šimeček, pátý Milde a šestý Kárný. Sedmá byla Laura Hájková a osmý Václav Novák. „Já jsem si to užila. Věřila jsem, že bych mohla nějaké to clio předjet, ale v závěru jsem udělala chybičku a odstup zase narostl. Přece jen jsem tři roky nezávodila“, řekla Laura, která ale Václavovi Novákovi o dost ujela. „Motor neměl potřebný výkon a já ztrácel na rovinkách. Do druhé jízdy už to bude opravené“, dodal Václav Novák.