První účinkování Martina Matzkeho v MS GT1 by se dalo nazvat „křestem ohněm“
Martin Matzke poprvé v závodě FIA GT1
První účinkování Martina Matzkeho v seriálu Mistrovství světa GT1 by se dalo nazvat „křest ohněm“ . V neskutečném vedru, kdy panovalo na moderní závodní trati v Abu Dhabí okolo 35 °C, se teplota ve voze pohybovala na hranici 70 °C. Za těchto podmínek to pro jednadvacetiletého rodáka z Roudnice nad Labem ve zcela novém šampionátu, voze, týmu a s novým kolegou, nebylo skutečně nic jednoduchého.Velké břemeno odpovědnosti a touha předvést co nejlepší výkon sehrálo též svoji roli. Přesto lze považovat společně dosažený výsledek za dobrý začátek. Dvě dvanáctá místa v obou závodech jsou s ohledem na obrovskou konkurenci těch nejlepších pilotů světa velmi dobrá.
Mladý jezdec měl dost ztíženou situaci před závodním víkendem v tom, že neměl možnost ve voze Ford GT najet ani metr testu. Toto auto je o poznání náročnější ovládat než vůz kategorie GT3 BMW Alpina, se kterým Martin v poslední době hodně závodil. Krom toho brzdění levou nohou, které je zde nutností, bylo také další novinkou. Ke všemu se přidaly technické problémy, a tím zásadní snížení možnosti najet alespoň nějaké kilometry ve volných testech. Mimo to se značným problémem pro všechny zúčastněné piloty stala řada nehod v průběhu obou závodů, kdy jedna taková podstatně ovlivnila umístění celé posádky Matzke/Pavlovič týmu Belgian Racing Marc VDS. V druhém závodě, když do Fordu GT narazil ve třetím kole další z Fordů, se uvolnil zámek přední kapoty, která se částečně otevřela, a tím znemožnila dobrý výhled do zatáček a značně ovlivnila aerodynamiku vozu. Posádka tak ztratila tři pozice. S takto poškozeným vozem bylo nutné odjet celou polovinu závodu, a teprve při střídání jezdců závadu opravit.
Přes všechny tyto skutečnosti je tento úvod sezóny možné hodnotit jako velmi dobrý první krok v nejprestižnější a nejnáročnější sérii FIA GT na světě.
„Tento závod byl pro mě velice náročný. Bohužel se pro začátek nové sezóny a zároveň pro můj debut v GT1 sešlo hodně věcí, které byly nové a nebylo jednoduché se s nimi vypořádat. Bez možnosti testování to bylo komplikovanější, než jsem předpokládal. Ve středu jsme ke všemu měli řadu technických problémů, které nám znemožnily jakkoliv nastavit vůz, a tím vznikl handicap, který se podepsal na celém závodě. Navíc zde bylo šílené vedro, a v autě to bylo o to těžší. Nicméně moji spolupráci s týmem hodnotím velmi pozitivně. Tým je velice profesionální, a účast v takovém týmu mi pomůže rozvíjet dosavadní kariéru. Dalším pozitivem pro celou sezonu je můj perfektní spolujezdec Miloš Pavlovič, se kterým jsem se dokonale sžil nejen po závodní stránce, ale také mimo ní, a to je velice důležité. Miloš je velice zkušený, a vřele mi předává jeho těžce nabité zkušenosti, a toho si velice cením.
Další závod se uskuteční 10.4. 2011 v belgickém Zolderu, což je domácí závod pro celý Martinův tým. Bude zajímavé sledovat, jak se bude šampionát pro mladého jezdce vyvíjet dál.
PR
Fotogalerie
Martin Matzke a jeho premiéra s Fordem v MS FIA G1 a Abu Dhabi
foto týmu