Vyhledávání

Šéf Prodrive David Richards navštívil Prahu a rozdával dárky svým jezdcům

Když vkráčel do hotelu Four Seasons v samém středu Prahy, fotoaparáty a kamery se rozjely na plné obrátky. David Richards, mimo jiné šéf společnosti Prodrive provozující Aston Martin Racing, přijel za svými závodníky.

S výhledem na Pražský hrad, poblíž Karlova mostu, vyprávěl novinářům, jaké to je spolupracovat s týmem Charouz Racing System, jak bere britsko-český projekt LMP1 a také udělal velkou radost třem svým pilotům. Překvapil je svými dárky.

Nejprve se omluvil za pár minut zpoždění: „Přiletěl jsem rovnou z Jordánské rally, která se poprvé jela jako mistrovství světa, ve kterém působíme s továrním týmem Subaru.“ A vzápětí, po odpovědích novinářům v zaplněném sále, věnoval Janu Charouzovi, Tomáši Engemu a Stefanu Mückemu modely vozů Aston Martin Vantage. S lišáckou grimasou k tomu prohodil, že to ale není vše. Když vyšel s továrním piloty Aston Martin Racingu z hotelu na nábřeží řeky Vltavy, předal závodníkům stejná auta. Ovšem opravdová.

„Tak to je tedy šok. Samozřejmě příjemný,“ reagoval Jan Charouz. Překvapení na druhou čekalo na Stefana Mückeho. Když si mladý Berlíňan „osahával“ vůz filmového Jamese Bonda, přišel za ním Antonín Charouz a pravil: „Otevři si kufr, Stefane.“ Jakmile se po cvaknutí otevřelo víko stříbrného astonu, německý závodník se rozesmál na celé kolo – jako další dárek totiž dostal dětskou autosedačku.

„Tony, děkuji moc, mám velkou radost a co teprve přítelkyně, až jí to zavolám,“ poděkoval Antonínu Charouzovi, v jehož službách už druhým rokem závodí. Manažer věděl, že Mückeho přítelkyně je v očekávání, tak chtěl svému svěřenci udělat radost i dárkem pro maličkého či maličkou. „Tak v tom se bude vozit nejrychlejší kojenec na světě,“ glosoval situaci jeden z českých fotografů.

Od pravdy nebylo zase tak moc daleko. Stefan Mücke, stejně jako jeho kolegové z týmu Charouz Racing System, patří do sestavy pilotů superrychlých monster pro závody typu Le Mans. Nejvýkonnější prototypy, mezi něž patří i zcela nový stroj LMP1 Coupé s motorem Aston Martin, totiž dokážou jet okolo 350km/h. Diváci to mohli posledně sledovat v neděli při televizních přenosech z 1000km Monzy, druhého závodu Le Mans Series.

„Naše společnost Prodrive působí v řadě špičkových motoristických odvětví a k programu LMS ve spolupráci s týmem Tonyho Charouze mám velkou důvěru. Jsme teprve na začátku, ale už teď je vidět, jak je náš vůz konkurenceschopný. Věřím, že postupně budeme ještě silnější. V LMS i ve 24 hodinách Le Mans, v nichž budeme mít napřesrok výročí padesáti let od vítězství značky Aston Martin,“ prohlásil David Richards.

Zatímco v závodech LMS bojuje v britsko-českých barvách duo Charouz-Mücke, ve slavném francouzském maratonu je doplní i Enge. Splní si tím velký sen, závodit se sportovním prototypem nejsilnější světové třídy. „To auto jsem si zamiloval od prvního testu. Je až neuvěřitelný požitek jej řídit. Na můj nejoblíbenější závod se tedy těším o to víc, že budu moci řídit právě tento vůz,“ míní Enge, který v Praze přijímal gratulace za včerejší vítězství v Monze ve třídě LMG1. S kolegou Antonio Garciou jej dosáhl, jak jinak, s Astonem Martin DBR9.

Slovo mu vzal David Richards: „Tomáš byl v našich službách vždy jednou z největších hvězd. Věřím, že na své úspěchy s vozem Aston Martin DBR9 třídy GT naváže i v našem novém prototypu,“ dodal David Richards. „Máme silnou celou posádku, vůz i zázemí.“



BPA

www.bpa.cz/

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu