Skvělá česká sobota na Masarykově okruhu ve Světové serii Renaultu
Skvělá česká sobota ve Světové serii Renaultu
Maximálně spokojeny opouštěly desetisíce diváků v sobotním podvečeru Masarykův okruh v Brně. Úvodní den víkendu Světové serie Renaultu 3.5 se totiž skutečně vydařil. A nádavkem nevyšly naprázdno ani české barvy.
V „královské“ kategorii třiapůllitrové formule Renault jsme měli hned tři pěkně rozžhavená želízka. Vždyť oba jezdci týmu ISR Racing Igora Salaquardy obsadili první řadu na startu. Nejrychlejší v kvalifikaci byl Filip Salaquarda, který nadělil svému kolegovi Estebanu Guerrierimu plnou půlsekundu. Ten pak porazil o dalších pět desetin sekundy „zbytek světa“. Mezi top ten se dostal i Jan Charouz.
Po startu závodu se v první zatáčce Guerrieri natlačil před Salaquardu a v tomto pořadí také oba projeli cílem úvodního kola. Potom však Salaquarda trochu přepnul luk a ocitl se mimo trať. Průjezd hlubokým kačírkem ho zbrzdil natolik, že se ocitl na poslední příčce. S vozem, který po nedobrovolném výletě zdaleka nebyl v optimální kondici, se nakonec po heroickém výkonu dostal na patnáctou pozici.
Turbulentní počáteční fázi prožil také Charouz, který se nejprve propadl na dvanácté místo a potom se bleskurychle vracel zpět. Ze sedmé pozice se ještě pokoušel dojet dvojici Kunimoto – Pentus, odstup byl však už příliš velký.
Naopak nikoho nemusel stíhat Guerrieri. Vedení si udržoval s naprostým přehledem a psychicky likvidoval druhého Hartleye. Kdykoliv se Novozélanďan přiblížil, Argentinec mu zase poodjel. Pod šachovnicí jásal s luxusním dvousekundovým náskokem a po triumfu ve Spa-Francorchamps opětovně dokázal, že momentálně patří mezi absolutní špičku Světové serie.
V Eurocupu F Renault zužitkoval vynikající pozici z kvalifikace Adam Kout. Člen týmu Křenek Motorsport vystoupil na stříbrný stupínek po nervy drásajícím souboji s britským pilotem Bachetou. Pokořil ho pouze Francouz Pic.
Druhý český zástupce Jakub Knoll obsadil velmi slušnou šestnáctou příčku.
Fanoušci si vedle samotných závodů vychutnali i spoustu dalších atrakcí. K vrcholům patřily demonstrační jízdy monopostu F1 Renault, v jehož kokpitu se vystřídali Jan Charouz a Belgičan Jerome D´Ambrosio. Obrovský aplaus sklidil se svou show soutěžácký matador Jean Ragnotti, stejně jako skupina kaskadérů s vozy Renault Clio. Příznivce klání „plechových“ aut uspokojily jízdy Eurocupu Mégane Cupu (zvítězil Stefano Comini před Niccolou Naliem a Pierrem Thirietem) a regionálního šampionátu Renault Clio Cupu.
Esteban Guerrieri: „Mohl jsem jet i rychleji. Ale nebyl důvod. Klíčovým okamžikem byl start. Musím ocenit, že souboj s Filipem byl absolutně fér. Byli jsme si oba vědomi, že by bylo hloupé se navzájem vyřadit. Je škoda, že to Filipovi nevyšlo, myslím si, že dnes na nás nikdo neměl.“
Adam Kout: „Lituji toho, že v prvním kole vyjel Safety Car. Mohl jsem se pokusit zaútočit i na Pica. Souboj s Bachetou byl napínavý, ale možná vypadal dramatičtěji, než byl ve skutečnosti. V závěru už můj soupeř trochu rezignoval. Auto drželo bezvadně, doufám, že zítra nám to půjde stejně dobře.“
Jan Charouz: „Nemyslím na to, že bych s formulí 1 zaútočil na neoficiální rekord tratě. Není ostatně mým úkolem jet úplně nadoraz. Chci hlavně divákům nabídnout vzrušující zážitek a poděkovat jim tak za návštěvu i za to, že mně fandili ve Světové serii.
Výsledky:
Formula Renault 3.5 Series
1. Esteban Guerrieri ARG ISR
2. Brendon Hartley NZ Tech 1 Racing
3. Anton Nebilickij RUS KMP Racing
4. Julian Leal COL International Draco Racing
5. Kejsuke Kunimoto J Epsilon Euskadi
7. Jan Charouz CZ P1 Motorsport
15. Filip Salaquarda CZ ISR
Eurocup F Renault 2.0
1. Arthur Pic F Tech 1 Racing
2. Adam Kout CZ Křenek Motorsport
3. Luciano Bacheta GB Interwetten
4. Kevin Korjus EE Koiranen Bros Motorsport
5. Aaro Vainio SF Tech 1 Racing
16. Jakub Knoll CZ Křenek Motorsport
Zpracoval: Sport-Press, foto: Renault Sport
PR