Tomáš Kostka s AUDI DTM v Brně udržel vedení šampionátu, ale již jen minimální
Kostka v Brně udržel vedení šampionátu
Brno 21.9. 2008
Ani nedělní desetikolový sprint Divize 4 nad dva litry v rámci Podzimní Ceny Brna nedopadl úplně podle představ členů BRT a nepřinesl umístění na podiu. Tomáš Kostka dojel čtvrtý a Milan Maděryč šestý. Znamená to alespoň nějaký bodový příděl, byť náskok před soupeři se po smolném brněnském víkendu snížil. Letošní ročník okruhového šampionátu tak zůstane napínavý až do posledních sekund.
Technické problémy provázely BRT i v neděli, když Kostka ve Warm-upu neodjel ani jedno kolo. "Vyhodnocujeme co se děje, vypadá to na nutnost výrazné repase motoru," řekl manažer Petr Najman. V páteční kvalifikaci vyjel Kostka čtvrtou a Maděryč sedmou pozici na roštu. Charouz Racing System ovšem nasadil všechno, co mělo kola.
Do závodu poslal i Janiše a Mückeho, kterým rozhodně nemohlo jít o body. Jejich úlohou evidentně bylo blokovat Kostku a nedovolit mu postup dopředu. Po startu si Kostka udržel pozici, i když v první zatáčce bylo logicky hodně těsno. Podařilo se mu však udržet čtvrté místo a sledoval v těsném závěsu vedoucí trojici, kterou tvořily dva mercedesy a dokonce speciál Aston Martin s Mückem za volantem.
Milan Maděryč se během deseti kol dokázal posunout na šestou příčku, když se dostal před Antonína Herbecka na Pagani Zondě. Závod pak pokračoval už beze změn v pořadí, i když Kostka měl potíže se soupeři, které předjížděl o kolo. Znamenalo to ztrátu na první tři, kterou už nebylo možné dotáhnout.
"Důležité je, že jsem dojel na bodech. Nebylo možné udržet s nimi kontakt. Ze začátku jsem se snažil o útoky, ale bylo jasné, že při současné kondici motoru to nemělo šanci na úspěch," řekl v cíli Tomáš Kostka.
"Jsem celkem spokojený, ale byla to jízda na hraně. Stehy po operaci slepého střeva už mám venku, jenže je to pochopitelně citlivé a opuchlé. Ale vydržel jsem a dorazil do cíle," připustil Milan Maděryč.
"Tenhle víkend nebyl žádný zázrak, to je jasné. O definitivním výsledku mistrovství se tak bude rozhodovat skutečně až při Epilogu, přesněji během první poloviny šestihodinového vytrvalostního závodu," zhodnotil Podzimní Cenu Brna manažer Petr Najman. "Čeká nás hodně práce, máme na ni něco přes měsíc. Bude nezbytné provést výraznou repasi a opravu motoru a budeme řešit i naladění elektroniky, abychom zvedli výkon.
Víme, že mercedesy jsou na tom teď výkonově lépe. Do Epilogu chceme předvést, že značka AUDI dokáže být na čele stejně jako v oficiálním šampionátu DTM. Tomáš Kostka pořád průběžně vede, jenže po téhle smůle už Enge stáhl jeho původní náskok na pouhé dva body. Nic ale není ztraceno, do finále okruhové sezóny 2008 půjdeme s plným nasazením," slíbil Petr Najman.
Více informací a aktuální fotografie naleznete v průběhu celé sezóny na: www.brt.cz .
Kontakt: Petr Najman, BRT