Vyhledávání

Trojice nejlepších jezdců F1 zvolila v Monaku naprosto odlišné strategie

VETTEL VÍTĚZÍ V MONAKU PO VZRUŠUJÍCÍM SOUBOJI S BUTTONEM A ALONSEM

Monako, 29. května 2011 – Strategie týkající se použití pneumatik byly v popředí děje Velké ceny Monaka, především při souboji Sebastiana Vettela (Red Bull Racing), Fernanda Alonsa (Ferrari) a Jensona Buttona (McLaren), které od sebe patnáct kol před cílem závodu dělila méně než sekunda. Tempo vedoucího tria bylo takové, že na čtvrtého jezdce v pořadí najeli téměř minutu.

Trojice nejlepších jezdců zvolila naprosto odlišné strategie: Vettel zastavil jednou, když v 16. kole vyměnil své červené super měkké PZero za žluté měkké PZero. Na nich dokázal během svého posledního úseku ujet 56 kol. Alonso zvolil strategii dvou zastávek. Odstartoval na superměkkých a pak použil dvakrát měkké, přičemž poslední zastávku v boxech absolvoval v 34. kole. Button naproti tomu zvolil strategii tří zastávek. I při tak odlišných strategiích zůstala trojice nejlepších jezdců v blízkém kontaktu během celého závodu, který byl současně debutem superměkkých pneumatik Pirelli PZero.

V okamžiku, kdy do konce závodu zbývalo 10 kol, bojovalo vedoucí trio stále o vedení. Pak však havárie způsobila výjezd safety caru, následovaný červenou vlajkou v okamžiku, kdy do konce závodu zbývalo jen šest kol. Vzhledem k tomu, že pravidla dovolují týmům během červené fáze pracovat na vozech, bylo jezdcům povoleno vyměnit pneumatiky ještě předtím, než přišel závěrečný sprint do cíle.

Všichni tři nejlepší si pro závěrečnou část závodu, který nakonec skončil prvním vítězstvím Vettela v Monaku, zvolili superměkké Pirelli PZero. Jednalo se o první vítězství pneumatik Pirelli v Monaku od roku 1957, kdy zvítězil Juan Manuel Fangio na Maserati.


Ředitel oddělení Pirelli Motorsport Paul Hembery: „Měli jsme privilegium vidět jeden z nejtěsnějších soubojů o vítězství ve Velké ceně Monaka, nejprestižnějším závodě celé sezóny. Přestože trojice nejlepších použila zcela rozdílné strategie volby pneumatik, nakonec se všichni tři sjeli opět dohromady, což byl přesně cíl, který jsme si dali na začátku sezóny. Je skvělé vidět, že strategie volby pneumatik jsou tak důležitou součástí závodů. Zde nám přinesly fascinující bitvu o vedení, přičemž kterýkoliv z trojice jezdců na čele by si vítězství rozhodně zasloužil. Jsem přesvědčen, že pokud by nedošlo k přerušení závodu v jeho závěrečné části, jejich boj by trval až do posledních metrů. Bylo rovněž skvělé vidět některé další jezdce jako Kobajašiho, Sutila, Buemiho nebo Barrichella na bodovaných pozicích. Včerejší absolutně nejrychlejší kvalifikační kolo v historii Velké ceny Monaka a skutečnost, že v dnešním závodě dokázali někteří jezdci absolvovat na žlutých Pirelli PZero více než 50 kol, dokazují, že Pirelli dokázalo pro letošní ročník formule 1 vyrobit pneumatiky vysokých výkonů i adaptability.“

PR









PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH – VELKÁ CENA MONAKA 2011

Vettel: SSU SN (16) SSU (72) 1
Alonso: SSU SN (17) SN (34) SSU (72) 2
Button: SSU SSU (15) SSU (33) SN (48) SN (72) 3
Webber: SSU SN (16) SU (55) SSU (72) 2
Kobayashi: SN SSN (34) SSU (72) 1
Hamilton: SN SSU (22) DT (43) SN (49) SSU (72) 3
Sutil: SN SSU (34) SSU (68) 2
Heidfeld: SN SSN (33) SSU (69) SSU (72) 2
Barrichello: SSN SN (32) SSU (68) SSU (72) 2
Buemi: SN SN (33) SSU (62) SSU (72) 2
Rosberg: SSU SN (15) SN (33) SSU (53) SSU (72) 3
Di Resta: SSU SSU (20) DT (27) SN (32) SSU (72) 3
Trulli: SSN SSU (24) SN (46) SSU (72) 2
Kovalainen: SSN SN (19) SN (52) SSU (72) 2
D’Ambrosio: SN SSN (33) SN (63) SN (72) 2
Liuzzi: SN SSN (32) SSN (72) 1
Karthikeyan: SSN SN (25) SSN (33) SN (72) 2
Maldonado: SSU SN (25) SSU (54) SN (72) 2
Petrov: SSN SN (28) 1 NC
Alguersuari: SN SN (29) SSN (56) 2 NC
Massa: SSU SN (26) 1 NC
Schumacher: SSU SSU (12) 1 NC
Glock: SSN SN (22) 1 NC


První sloupec udává typ pneumatik, na kterých jezdec odstartoval.

S = měkká směs
SS = superměkká směs
N = nová směs
U = použitá směs
DT = průjezd boxy
NC = neklasifikován

Kurzíva udává výměnu pneumatik během zastaveného závodu. Tato zastávka není započítávána do celkového počtu zastávek.

Poslední sloupec udává celkový počet zastávek v boxech.


***

Nejnovější videoklipy zahrnující rozhovory s Paulem Hemberym, stejně tak jako fotografie a tiskové zprávy, jsou pro média dostupné na mezinárodním portále: www.pirelli.com/f1
login: PirelliPressArea
heslo: PirelliMedia

Archiv letošních tiskových zpráv a fotografie v tiskové kvalitě jsou k dispozici ke stažení také na www.pirelli.f1sport.cz.


Sledujte nás na Twitteru @ Pirelli_Media nebo na Facebooku na adrese www.facebook.com/Pirelli




***


V případě dotazů či žádostí o další informace nás neváhejte kontaktovat:

Pirelli Tyre (Suisse) S.A. – Czech Ing. Zdeněk Vacl Marketingový manažer +420 296 804 404 zdenek.vacl@pirelli.com Comunica, a.s. – komunikační agentura Věnceslava Šlechtová Key Account Manager +420 721 615 915 slechtova@comunica.cz



Pirelli Tyre Press Office
Ph. +39 02 6442 4270 – pressoffice@pirelli.com – www.pirelli.com

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu