Trucker David Vršecký při mokré F1 na Nürburgringu cítil s Kimim
David cítil s Kimim
Plné pochopení pro až neskutečné trable hvězd F1 měl včera při sledování závodu mistrovství světa na Nürburgringu trucker David Vršecký. Prakticky totéž, co postihlo Alonsa a spol. totiž zažil spolu se svými kolegy na vlastní kůži v Německu v loňské sezóně.
„Během dne bylo celkem hezky, najednou se začala stahovat nad okruhem mračna. Minutu před začátkem pohárového závodu se spustil liják,“ vzpomíná David, pod kterého nemá jezdec při podobném vývoji počasí prakticky žádnou šanci. Zvláště pak na Nürburgringu.
„Když začne pršet, což je na tomto okruhu běžným jevem, stékají potoky vody právě do první zatáčky. Její zvládnutí po startu představuje problém i na suchu. Na mokru jezdec nic moc neovlivní. Může pouze čekat, kdy vyletí z trati, nebo kdo se o něj opře. Když jsem viděl, jak “jede„ Kimi první kolo, bylo mi ho skutečně líto.“
Na rozdíl od jezdců F1 ovšem nemusí truckery bolet hlava z případné nevhodné volby pneumatik. Truckracing totiž nedělí pneumatiky na „suché“ a „mokré“, jejich výměna během závodu je navíc stejně nemožná.
„Na druhou stranu máme při takovém počasí výhodu podstatně větší hmotnosti. V pomalých zatáčkách bychom na tom byli včera s formulemi možná stejně. Když jedete v lijáku skoro krokem, je vám přítlak k ničemu. Navíc případná kolize s monopostem F1 by na našich autech určitě nenadělala příliš škody,“ tvrdil na závěr Vršecký s mírně pobaveným úsměvem.
Buggyra