V pořadí sedmý a osmý závod Renault Clio Cupu Bohemia se jel na Oscherschlebenu
Premiérové vítězství pro Ahrense a von Niesewanda
V pořadí sedmý a osmý závod premiérové sezóny Renault Clio Cupu Bohemia jsou již minulostí a do tabulky vítězů se zapsala další dvě jména. Tím prvním je jméno Alfa Ahrense, který dnes na Oscherslebenu dominoval rannímu závodu. Tím druhým je pak jméno Marca-Uwe von Niesewanda, který si dojel pro vítězství v odpoledním závodě.
Spanilá jízda Alfa Ahrense
Domácí jezdec týmu Schlaug Motorsport - Alf Ahrens beze zbytku využil v sobotu vybojované pole position a v třicetiminutovém závodě zvítězil způsobem start-cíl. Po celých 17 kol mu přitom na nárazníku vysel další německý jezdec Marc-Uwe von Niesewand z týmu Schlaeppi Race - Tec. Rozdíl mezi těmito dvěma jezdci v cíli představoval přesně osm desetin vteřiny.
Pro třetí místo a své druhé pódium si se ztrátou něco málo přes půl vteřiny na von Niesewanda dojel talentovaný Jan Kisiel (Sky Poland) z Polska. Nepopulární bramborová medaile připadla Reto Wüstovi (Wüst Motorsport), kterého na cílové pásce následoval jeho největší konkurent v boji o celkové prvenství Miroslav Horňák z týmu William Racing Team.
Pro sedm bodů za 6. místo si dojel Markus Kern z týmu Schlaug Motorsport. Z bodového přídělu měli radost také u týmu AMC Burgau, za který dokázali bodovat jak otec tak i syn Ecklové. Armin byl klasifikován na místě sedmém a jeho syn si při své pohárové premiéře dojel pro dva body za pěkné deváté místo. Pro úplnost dodejme, že se mezi ně na osmé místo dokázal vklínit Tomáš Kašpárek (Ecce Homo Racing Team), který si tak na Oscherslebenu vyjel další tři body do tabulky průběžného hodnocení.
Mnohem více se však u Ecce Homo Racing Teamu čekalo od Tomášova bratra Jana. Ten si ve včerejší kvalifikaci pro tento závod vyjel slibnou druhou pozici a do dnešního závodu vstupoval s nadějí na slušný bodový zisk. Tyto naděje však pohasly v úvodu čtvrtého kola, v nájezdu do zatáčky U Hotelu. Tato zatáčka byla pro letošní sezónu upravena tak, že se do ní vejde pouze jedno auto a pro další zde již není místo. Tato skutečnost se stala osudnou dalším pěti jezdcům, mezi kterými byli i Dino Calcum, Fredy Suter či Andreas Stucki. Janu Kašpárkovi v momentě jeho odstoupení patřila velice slibná čtvrtá pozice.
Bonusový bod za nejrychlejší kolo v závodě si připsal Jan Kisiel, který v šestém kole zajel čas 1:44.857 (tento čas by v sobotní kvalifikaci stačil na pěkné čtvrté místo).
Marc-Uwe von Niesewand přidal k rannímu stříbru odpolední zlato
Los po prvním závodu rozhodnul o tom, že na startovním roštu druhého závodu se otočí sedmička nejrychlejších. Z pole position se tak mohl těšit Markus Kern, který také výborně odstartoval a první příčku udržel až do šestého kola, kdy jej zastavila technická závada na jeho voze. Do čela se tak dostal Reto Wüst, za kterým kroužil Jan Kisiel a Marc Uwe von Niesewand. Von Niesewand jel dnes ve výborné formě o čemž se nejprve v osmém kole přesvědčil Jan Kisiel a o kolo později i Reto Wüst. Von Niesewand začal okamžitě poodjíždět a pozornost přítomných diváků se tak upřela na boj o druhé místo mezi Wüstem a Kisielem, který tři kola před koncem vyzněl lépe pro talentovaného mladíka z Polska. Ten projel cílem na druhé příčce se ztrátou pěti vteřin na vítězného von Niesewanda a s náskokem jedné vteřiny na nového leadera tabulky průběžného hodnocení - Reto Wüsta.
Na čtvrtém místě byl klasifikován vítěz ranního závodu Alf Ahrens, kterému se vůbec nepovedl start a cílem prvního kola projížděl na desáté pozici. Ahrens pak ale předvedl vynikající stíhací jízdu a postupně se propracoval až na pátou pozici. V posledním kole pak předjel i Miroslava Horňáka, kterého tak připravil nejen o čtvrté místo v cíly, ale především pak o prvenství v tabulce průběžného hodnocení.
Za pátým Miroslavem Horňákem projel cílem Armin Eckl a Andreas Stucki z týmu Stucki Motorsport. Osmou příčku a další tři cenné body vybojoval Milan Haering (Wüst Motrsport) ze Švýcarska.
Poslední dvě bodované příčky obsadili Jan Kašpárek a Fredy Suter (Schlaeppi Race - Tec), kteří si tak alespoň částečně vynahradili smůlu z ranního závodu.
Marc-Uwe von Niesewand si připsal i poslední bonusový bod za autorství nejrychlejšího závodního kola (1:45.110) a celkem si tak z Oscherslebenu odváží 37 bodů!
Wüst střídá Horňáka
V aktuální tabulce průběžného hodnocení se po Oscherslebenu prohodili Reto Wüst (99b) s Miroslavem Horňákem (98b). Dvě vybojovaná pódia posunuly na třetí příčku Jana Kisiela, na jehož kontě je aktuálně 88 bodů a stejně tak si polepšil i odpolední vítěz von Niesewand, jemuž za doposud nasbíraných 67 bodů patří čtvrtá příčka. V tabulce tak na čele máme čtyři jezdce ze čtyř různých států, což jasně potvrzuje široký záběr a oblíbenost nově vzniklého Renault Clio Cupu Bohemia.
Další závodní víkend příjde na řadu již za necelé tři týdny, přesněji o víkendu 5.-7. srpna kdy jezdci zavítají na Autodrom v Mostě.
Výsledky 1. závodu na Oscherslebenu:
1. Alf Ahrens / Schlaug Motorsport
2. Marc-Uwe von Niesewand / Schlaeppi Race - Tec
3. Jan Kisiel / Sky Poland
4. Reto Wüst / Wüst Motorsport
5. Miroslav Horňák / William Racing Team
6. Markus Kern / Schlaug Motorsport
7. Armin Eckl / AMC Burgau
8. Tomáš Kašpárek / Ecce Homo Racing Team
Výsledky 2. závodu na Oscherslebenu:
1. Marc-Uwe von Niesewand / Schlaeppi Race - Tec
2. Jan Kisiel / Sky Poland
3. Reto Wüst / Wüst Motorsport
4. Alf Ahrens / Schlaug Motorsport
5. Miroslav Horňák / William Racing Team
6. Armin Eckl / AMC Burgau
7. Andreas Stucki / Stucki Motorsport
8. Milan Haering / Wüst Motorsport
Pořadí po 8 závodech:
1. Reto Wüst - 99 bodů
2. Miroslav Horňák - 98 bodů
3. Jan Kiesel - 88 bodů
4. Marc-Uwe von Niesewand - 67 bodů
5. Dino Calcum - 65 bodů
6. Alf Ahrens - 65 bodů
7. Manuel Zumstein - 52 bodů
8. Armin Eckl - 46 bodů
Závodní kalendář pro sezónu 2011
01.-02. dubna - Hockenheimring
20.-21. května - Slovakiaring
10.-11. června - Nürburgring
15.-17. července - Oschersleben
05.-07. srpna - Most
23.-25. září – Brno
Odkazy:
www.cliocup.cz
Kvalifikaci na Oscherslebenu vyhrál Alf Ahrens
Jezdec týmu Schlaug Motorsport Alf Ahrens vítězí v sobotní kvalifikaci. Skvělým výkonem se na Oscherslebenu uvedl náš Jan Kašpárek.
Za téměř ideálního počasí se v sobotu na Oscherslebenu rozjela druhá polovina úvodní sezóny Renault Clio Cupu Bohemia. První závodní den na jezdce čekal polední 30ti minutový volný trénink, na který v podvečer navázala 30ti minutová kvalifikace, jejíž výsledky rozhodly o postavení jezdců na startovním roštu prvního nedělního závodu.
Trať na Oscherslebenu měří "pouhých" 3.696 metrů, nicméně se jedná o trať technicky velice náročnou a záleží zde víc než kde jinde na ideálním průjezdu každé zatáčky. Především pak těch dvou "šnekovitých" (Hotel Turn a Triple), kde se dá hodně získat, ale stejně tak i mnohé ztratit. Se všemi těmito nástrahami si v kvalifikaci poradil nejlépe domácí jezdec Alf Ahrens (Schlaug Motorsport), který zajel ideální kolo za 1:44.206. Ahrense v první řadě na roštu doplní náš Jan Kašpárek (Ecce Homo Racing Team), který při své premiéře na Oscherslebenu zajel čas 1:44.746. Tento výsledek je dalším potvrzením vzrůstající Kašpárkovi formy a dokazuje, že Honza umí nejen za volantem formulových vozů (pozn. Jan Kašpárek obsadil v loňském ročníku MMČR DIVIZE 3 pátou příčku absolutní klasifikace), ale také pod střechou závodního auta.
Kašpárek po kvalifikaci zhodnotil své sobotní počínání stručně, ale výstižně slovy: "Kvalifikace dnes dopadla výborně, zítra startuji ze druhého místa, takže maximální spokojenost!"
Ze druhé řady budou startovat Marc Uwe von Niesevand (1:44.784/Schlaeppi Race - Tec) a talentovaný polský jezdec Jan Kisiel (1:44.943/Sky Poland). Pátý nejrychlejší čas 1:45.033 si připsal Thomas Fjordbach (Polar Seafood Danmark) z Dánska, vedle nějž bude ve třetí řadě stát třetí muž průběžného pořadí Dino Calcum (1:45.267/Schlaeppi Race - Tec).
Čtvrtou řadu pak s minimálním odstupem vybojovali Švýcaři Reto Wüst (1:45.318/Wüst Motorsport) a Andreas Stucki (1:45.331/Stucki Motorsport) a "až" z páté řady bude startovat leader průběžného pořadí Slovák Miroslav Horňák z William Racing Teamu (1:45.379). Před Horňákem však bude ještě stát Markus Kern z týmu Schlaug Motorsport, který zajel devátý nejrychlejší čas 1:45.348.
Nedělní program na Oscherslebenu obstarají dvě závodní jízdy, jejichž starty jsou naplánovány na 10:00 a 14:00.
Výsledky kvalifikace:
1. Alf Ahrens (Schlaug Motorsport) - 1:44.206
2. Jan Kašpárek (Ecce Homo Racing Team) - 1:44.746
3. Marc Uwe von Niesevand (Schlaeppi Race - Tec) - 1:44.784
4. Jan Kisiel (Sky Poland) - 1:44.943
5. Thomas Fjordbach (Polar Seafood Danmark) - 1:45.033
6. Dino Calcum (Schlaeppi Race - Tec) - 1:45.267
7. Reto Wüst (Wüst Motorsport) - 1:45.318
8. Andreas Stucki (Stucki Motorsport) - 1:45.331
9. Markus Kern (Schlaug Motorsport) - 1:45.348
10. Miroslav Horňák (William Racing Team) - 1:45.379
Časový harmonogram Clio Cupu Bohemia na Oscherslebenu:
Neděle 17. července:
1. závod 10.00 - 10.30
2. závod 14.00 - 14.30
Závodní kalendář pro sezónu 2011
01.-02. dubna - Hockenheimring
20.-21. května - Slovakiaring
10.-11. června - Nürburgring
15.-17. července - Oschersleben
05.-07. srpna - Most
23.-25. září – Brno
PR