Vrcholem Ferrari Racing Days byla exhibice monopostů Ferrari formule 1
MASARYKŮV OKRUH ROZDUNĚLY VOZY FERRARI
Více než padesát tisíc automobilových fanoušků vzývalo o víkendu na Masarykově okruhu kult vzpínajícího se koně. Tradiční Ferrari Racing Days, které každoročně putují od jednoho evropského okruhu k druhému, přivedly do Brna opravdu výjimečnou podívanou. V hlavní roli defilovaly vozy legendární italské značky, které se střetly ve čtyřech závodech série Challenge, ve dvou kláních Shell Historic Challenge. Soubojům Ferrari Challenge Europe dominovali dvojnásobně vítězný Němec Bjorn Grossmann a Rakušan Phillipp Baron, kteří se podělili o vítezné trofeje.
Dobře si vedli i jezdci týmu Scuderia Praha, přestože se v bitevním poli nevyhnuli několika kolizních situacím. Jan Daniš a Robert Pergl dokončili úvodní závod na třetím resp. čtvrtém místě, v nedělním repeté byl Pergl pátý a Daniš dvanáctý. Italská odnož Challenge měla jediného vítěze, kterým se stal lídr seriálu Giorgio Sernagiotto. Zatímco startovní pole seriálu Challenge tvořily identického vozy Ferrari 430 F, závody Shell Historic Challenge představily publiku pestrou paletu různých typů vozů Ferrari, nechyběly ani dva vozy Maserati z období těsně před a po druhé světové válce.
„Masarykův okruh je fantastická závodní dráha, technická i bezpečná. Zasloužila by si ještě větší propagaci v zahraničí, řekla v Anglii žijící Argentinka Julia De Baldanzová, která pilotuje závodní vůz Maserati z roku 1951 a netají se obdivem k Elišce Junkové, bývalé české závodnici světového renomé. Atmosféru Velkých cen formule 1 vnesly do areálu Masarykova okruhu volné jízdy F1Clienti, z nichž amatérští jezdci z různých zemí vodili monoposty Ferrari z minulých let. Diváci tak mohli shlédnout v akci půltuctu ef-jedniček sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera či vozy Michele Alboreta, Nigella Mansella a Gerharda Bergera.
Vrchol třídenního programu Ferrari Racing Days naservírovala exhibice testovacího pilota monopostů Ferrari formule 1 a vítěze letošních 24 h Le Mans Marca Geného. Pětatřicetiletý Španěl nejprve diváky navnadil jízdami s malosériovými vozy Ferrari a poté vyrukoval na trať s loňským efjedničkovým monopostem Brazilce Felipe Massy.
Enormní zrychlení vozu při výjezdu ze zatáček a sugestivní zvuková kulisa zanechala v srdcích přihlížejících obrovský dojem a po dokončení jízdy sklidil Gené aplaus na otevřené scéně. „V Brně by se stoprocentně mohla jet Velká cena Formule 1. O tom jsem zcela přesvědčen. Povrch i obrubníky jsou perfektní, snad jen rovinka před boxy je při předjíždění trochu krátká, „uvedl Gené už mimo kokpit. Podle neoficiálních informací zajížděl Gené časy o chloupek rychlejší, než jakých v Brně dosahoval před šesti lety David Coulthard při exhibici vozu McLaren Mercedes.
PR
MO