Všudypřítomná únava. Tak vypadá paddock závodu 24h Le Mans tři hodiny před koncem
Le Mans - Závěr závodu je utrpením pro jezdce i techniku - (14.06.2009)
Všudypřítomná únava. Tak vypadá paddock závodu 24h Le Mans tři hodiny před koncem. Vyčerpaní jsou jezdci, členové týmů a samozřejmě závodní technika. Přesto je potřeba zabojovat, udržet koncentraci a vyvarovat se chybám. Posádce Tomáš Enge, Jan Charouz, Stefan Mücke se to zatím daří a s vozem českého týmu AMR Eastern Europe stále drží fantastickou čtvrtou příčku průběžného pořadí. Do cíle ale zbývají ještě tři hodiny a to může být v Le Mans pekelně dlouhá doba...
Po další žluté fázi, kterou tentokrát způsobila havárie továrního vozu Aston Martin LMP1 se startovním číslem 009, se začalo znovu naplno závodit krátce po desáté hodině dopolední, tedy necelých pět hodin před koncem 77. ročníku 24h Le Mans. Za volantem prototypu Aston Martin LMP1 české stáje AMR Eastern Europe v tu chvíli seděl nejmladší z jezdeckého tria Jan Charouz. Pražský jezdec bezchybně navázal na výkony týmových kolegů Stefana Mückeho a Tomáše Engeho a zkušeně kontroloval čtvrtou pozici průběžného pořadí a zároveň maximálně šetřil techniku.
Vždyť v tu chvíli už měl vůz za sebou tři sta třináctikilometrových okruhů! A únava je znát jak na autě, tak na jezdcích. „Je to záhul! Hroznej... Jsem strašně utahanej, musím si nechat udělal masáž. Už mě bolí úplně všechno, beru z posledního,“ hlásil po vystřídání Jan Charouz. „Už rozhodně nejedeme naplno. Brzdíme o něco dřív, snažíme se vyhýbat riskantním situacím, v podstatě se snažíme nedělat žádné chyby a dojet tak, jak je to teď. Únava je znát už i na technice. Spojka už toho má dost, lehce odchází i brzdy, ale to není tak hrozné, jinak dobré.“
Přibližně čtyři a půl hodiny před koncem závodu usedl do kokpitu Astonu se startovním číslem 007 Tomáš Enge, aby také on absolvoval svou část závěrečné taktické bitvy. Ve chvíli, kdy se zkušený pilot soukal do kokpitu, nebe nad okruhem už bylo úplně šedé a zdálo se, že déšť je na spadnutí. Pršet však nezačalo. Přesto o drama nebyla nouze. V půl dvanácté do boxu k opravě zamířilo Audi se startovním číslem #1 a u mechaniků strávilo několik dlouhých. Tomáš se začal dotahovat na třetí pozici, kterou dosud držel ingolstadtský vůz pilotovaný obhájci loňského vítězství Kristensenem, McNishem a Capellem. Český jezdec se přiblížil za jejich záda na rozdíl necelých dvou kol a v následujících minutách zajížděl časy přibližně o dvě sekundy rychlejší než Dindo Capello s R15 TDI.
Tři hodiny před koncem závodu posádka Mücke, Enge, Charouz s vozem týmu Aston Martin Racing Eastern Europe nadále figurovala na 4. pozici absolutně a vedla mezi vozy poháněnými benzinovými motory.
BPA