WTCC 2007: SEAT Sport chce titul
FIA WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP 2007
Čtyři tovární jezdci, tovární podpora soukromých týmů
- Cíl pro rok 2007: vítězství v šampionátu
- WTCC v červnu také na okruhu v Brně
SEAT vstupuje do své třetí sezony ve světovém šampionátu cestovních vozů WTCC s jasným cílem: obsadit nejvyšší příčky. Když španělská značka ve WTCC v roce 2005 začínala, v pořadí výrobců se umístila na třetím místě, v minulém roce byl již SEAT druhý, a tak letošní ambice týmu SEAT Sport směřují již jen k absolutnímu vítězství.
Odvážnému plánu předcházel náročný zimní testovací program na několika důležitých okruzích, jehož výsledkem je další zlepšení výkonů speciálu León WTCC. Závodní SEAT v typických žlutomodrých barvách již v minulém roce prokázal své kvality třemi vítězstvími, pěti pole-position a osmi nejrychleji zajetými koly.
V sezóně 2007 nasadí SEAT čtyři vozy a podpoří další soukromé týmy. Za SEAT Sport budou letos jezdit čtyři jezdci: Španěl Jordi Gené, Francouz Yvan Muller, Ital Gabriele Tarquini a Mexičan Michel Jourdain, který přichází do WTCC ze zámořských seriálů Champ Car a NASCAR.
Vedle jezdců továrního týmu je pozornost SEAT Sportu zaměřena na soukromé týmy: vítěze titulu „nezávislých“, tým GR Asia a jeho jezdce Toma Coronela a Emmeta O’Briena ve druhém voze, tým SEAT Italy s národním šampiónem Robertem Colciagem a tým Exagon se zkušeným Belgičanem Pierrem Yvesem Corthalsem. V jednání se SEAT Sport jsou také další jezdci a týmy, které usilují o účast ve WTCC.
SEAT má tedy letos opět velmi silné zastoupení díky zkušeným týmům i jezdcům, a tak jediným cílem pro rok 2007 je vítězství v celém MS. Letošní klání bude nadmíru atraktivní podívanou už proto, že se zapojí 15 vozů čtyř značek (SEAT, Chevrolet, BMW, Alfa Romeo) vysílajících do WTCC tovární týmy. Další značky - Honda, Peugeot a Toyota - se poháru účastní neoficiálně.
Pohár WTCC 2007 odstartuje již 10. března 2007 v Brazílii a stejně jako v minulém roce skončí v Macau v listopadu. Příznivci dramatických okruhových závodů z České republiky by si měli poznamenat v kalendáři víkendový termín 16.-17.června 2007, kdy se na brněnském Masarykově okruhu uskuteční dva ze závodů WTCC.
Kalendář WTCC 2007
11. duben Brazílie (Curitiba)
6. květen Nizozemsko (Zandvoort)
20. květen Španělsko (Cheste)
3. červen Francie (Pau)
17. červen Česká republika (Brno)
8. červenec Portugalsko (Porto)
29. červenec Turecko (Istanbul Park)
26. srpem Německo (Oschersleben)
23. září Velká Británie (Brands Hatch)
7. října Itálie (Monza)
18. listopad Macau (Macau – městský okruh)
SEAT León WTCC 2007
MOTOR
Typ: řadový čtyřválec 2000 cm3 s přirozeným plněním
MOTOR
Typ: řadový čtyřválec 2000 cm3 s přirozeným plněním
Výkon: 260 k při 8500 min-1
PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ
Pohon: předních kol
Převodovka: Hewland 6stupňová sekvenční
Diferenciál: nastavitelný samosvorný
Diferenciál: nastavitelný samosvorný
ODPRUŽENÍ
Vpředu: McPherson
Vzadu: víceprvková náprava
Stabilizátory: přední, nastavitelný zadní
Tlumiče: hydraulické s plynovou náplní
Vpředu: McPherson
Vzadu: víceprvková náprava
Stabilizátory: přední, nastavitelný zadní
Tlumiče: hydraulické s plynovou náplní
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
D x Š x V: 4331 x 1845 x 2620 mm
Hmotnost: 1140 kg
Rozchod vpředu/vzadu: 1640 mm/1640 mm
D x Š x V: 4331 x 1845 x 2620 mm
Hmotnost: 1140 kg
Rozchod vpředu/vzadu: 1640 mm/1640 mm
BRZDY
Přední třmen: 4pístkový
Přední kotouč: průměr 332 mm, tloušťka 32 mm s vnitřním chlazením
Zadní třmen: 2pístkový
Zadní kotouč: průměr 280 mm, tloušťka 10 mm
Přední třmen: 4pístkový
Přední kotouč: průměr 332 mm, tloušťka 32 mm s vnitřním chlazením
Zadní třmen: 2pístkový
Zadní kotouč: průměr 280 mm, tloušťka 10 mm
KOLA A PNEUMATIKY
Ráfky/pneu: 9 x 17/Yokohama 240/610 R17
Ráfky/pneu: 9 x 17/Yokohama 240/610 R17
SEAT