Autosalon Brno 2011 ukázal i bezkontaktní samoobslužné automyčky
Ehrle: mytí aut, jak ho ještě neznáte
Bezkontaktní samoobslužné automyčky populární v sousedních zemích vstupují i na český trh. Na Autosalonu Brno novou technologii prezentuje společnost EHRLE ČESKÁ s. r. o.
Novinku vítají majitelé luxusních automobilů, kteří se tak vyhnou kartáčům i ručnímu leštění, ale také ostatní motoristé jako vítané rozšíření služeb. U značky Ehrle si auto umyjí sami, ale zato naprosto dokonale, bez rizika poškrábání a za cenu od 50 do 100 korun. „Jde o novinku, která teprve přichází na český trh. První samoobslužná myčka Ehrle se čtyřmi boxy byla uvedena do provozu v Chrudimi, ale dalších deset již je připraveno k výstavbě na různých místech České republiky,“ prozradila Natalya Makarenko, členka představenstva společnosti EHRLE ČESKÁ, která německého výrobce zařízení pro bezkontaktní samoobslužné automyčky zastupuje na domácím trhu.
Inovativní technologie bezkontaktního mytí zahrnuje čtyři programy. Mytí v kombinaci vysokého tlaku, vody ohřáté na teplotu 60°C a prášku v mikrogranulích je velmi šetrné a přitom důkladné. Společný vliv chemického, mechanického, tepelného a hydraulického působení přináší výborný výsledek bez rizika poškození lakovaného povrchu auta nebo zdraví zákazníka. „Chemický prostředek, který používáme, nemá žádný negativní vliv na životní prostředí ani na zdraví člověka. Jde o ekologicky čistý produkt,“ ujistila dodavatelka technologie. Druhým krokem je opláchnutí čistou vodou a následuje nanášení vody s horkým polymerním voskem, který na autě vytváří rovnoměrný ochranný film s vysokým leskem. Čtvrtým programem je opláchnutí demineralizovanou vodou s přídavkem leštidla.
"Tento krok je velmi důležitý, protože demineralizovaná voda po uschnutí nezanechá na autě žádné kapky, pruhy ani mlžné skvrny. Díky lesku není třeba auto ručně dolešťovat,“ vysvětlila Natalya Makarenko. Novinkou firmy Ehrle z loňského roku je portálová bezkontaktní myčka, kde se navíc používá i program sušení, zatímco při ručním mytí auta po rozjezdu uschnou sama. „První portálová bezkontaktní myčka byla před půl rokem instalována ve Varšavě, kde je velmi populární mezi majiteli luxusních vozů,“ říká N. Makarenko. V Polsku už je podle jejích slov postaveno přes pět set myček a poptávka ze strany investorů stále pokračuje. Technologie bezkontaktního samoobslužného mytí aut je velmi populární také v Německu, Rakousku nebo Švýcarsku. Zákazníci oceňují, že myčky Ehrle fungují i v zimním období do teploty -15°C.
„Demineralizovaná voda do této teploty nezmrzne, takže nehrozí ani zamrznutí zámků auta. Další výhodou je vyhřívaná podlaha, která v zimě nenamrzá a činí mytí auta komfortnějším a příjemnějším,“ uvedla dodavatelka. Automyčky Ehrle lze instalovat jako doplňkovou službu u čerpacích stanic pohonných hmot, ale neméně často se otevírají také u obchodních center, u silnic s velkým provozem nebo v místech s vysokou koncentrací obyvatel, například na sídlištích. V nabídce výrobce jsou myčky s jedním až osmi posty a doporučuje se instalovat jeden mycí box na pět tisíc obyvatel.
„Na veletrhu v Brně vystavujeme poprvé s cílem představit automyčky Ehrle a předvést tuto inovativní technologii v praxi. Prezentace je velmi úspěšná. Potkali jsme tady hodně potenciálních investorů a jednali jsme s několika vážnými zájemci, od kterých jsme již obdrželi poptávky. Rozdali jsme také hodně informačních materiálů a máme svazek kontaktů, které budeme obesílat po veletrhu,“ konstatovala Natalya Makarenko, která účast na veletrhu hodnotila vysoce pozitivně. „Vzhledem k tomu, že vystavujeme poprvé, je to pro nás úspěch. Naše technologie je opravdu kvalitní, protože nejen umývá, ale také chrání povrchovou úpravu auta. Jsme rádi, že jsme s ní mohli českou veřejnost seznámit a že o ni byl takový zájem.“
PR