Vyhledávání

Autosalon Brno2010 se blíží: Český trh s autobusy mají rozhýbat nové modely

Český trh s autobusy mají rozhýbat nové modely

Výrobci autobusů se intenzivně připravují na období, které zákonitě přijde po současném poklesu poptávky. Až jejich odběratelé začnou obnovovat svůj vozový park, budou mít na výběr řadu nových modelů se širší výbavou, úspornějším provozem a atraktivním poměrem kvality a ceny. Novinky budou k vidění již na veletrzích AUTOTEC & AUTOSALON 2010, které se v Brně konají ve společném termínu od 5. do 10. června.

Společnost Iveco Czech Republic, a. s., v Brně v české a slovenské premiéře představí třínápravový Magelys HDH, který je označován za vlajkovou loď Irisbusu v oblasti zájezdové dopravy. Dálkový autokar v délce 13,8 m nabízí cestujícím díky proskleným postranním a středovým střešním panelům až o 65 procent více světla a viditelnosti než v běžných turistických autobusech. Magelys HDH je pozvánkou do světa luxusní zájezdové dopravy.

Irisbus chce v Brně potvrdit své postavení vůdčího inovativního výrobce autobusů a autokarů, které mají velmi vysokou užitnou hodnotu a zároveň jsou velmi šetrné k životnímu prostředí. V expozici této značky bude mít českou premiéru také nový městský plně nízkopodlažní autobus CITELIS v délce 10,5 m a provedení na CNG pohon. Tento nejkratší CITELIS vznikl v roce 2009 jako další varianta známých autobusů CITELIS 12M a 18M. Stejně jako obě delší verze, také CITELIS 10,5M nabízí plně bezbariérový přístup. Zákazníci si mohou vybrat mezi dvou- a třídveřovou variantou a velkou výhodou je, že všechny dveře mají šířku 1200 mm. Autobus s celkovou kapacitou 90 cestujících může mít podle provedení 19 až 28 sedadel. Všechny verze autobusů CITELIS se nabízejí s motory IVECO Cursor 8, které splňují emisní normy Euro 5 nebo EVV, a mohou být dieselové nebo na CNG pohon.

Zajímavé novinky avizuje také polská společnost SOLARIS Bus & Coach S.A. V české premiéře vystaví 100% nízkopodlažní městský autobus Solaris Urbino 12 Hybrid s
diesel-elektrickým motorem. Jde o paralelní hybridní systém americké společnosti Eaton Corp, který se osvědčil v mnoha aplikacích od Severní Ameriky po Nový Zéland, upravený speciálně pro autobusy od délky 12 metrů a s parametry pro městskou dopravu. Elektrický pohon využívá lithium-iontové baterie a dobíjí energii během brzdění. Řidiči pomáhá inteligentní kontrolní systém, který pro každou situaci vybere ideální mix pohonů z obou motorů tak, aby úspora paliva a redukce emisí byly co nejvyšší.

Druhou novinkou polské firmy je Solaris InterUrbino 12, standardní dvanáctimetrový vysokopodlažní autobus pro meziměstskou dopravu. Jedná se o první autobus Solaris
navržený speciálně pro moderní regionální přepravu. Pojme až 53 pasažérů, kteří si vychutnají velká panoramatická okna i plně klimatizovaný prostor. InterUrbino 12 se nabízí ve čtyřech verzích pro různé způsoby využití a jejich kombinace.

Také SOR Libchavy, spol. s r. o., chystá na AUTOTEC 2010 několik novinek. Tou nejzajímavější bude čistý nízkopodlažní elektrobus v délce 10,5 m, dále se představí celonízkopodlažní trolejbus a kloubový celonízkopodlažní autobus s hybridním diesel-elektrickým pohonem. Zároveň se návštěvníci seznámí s rozšířenou řadou dvounápravových autobusů CN: k již vyráběným autobusům v délkách 9,5 m, 10,5 m a 12 m nově přibyly nejkratší a nejdelší modely CN 8,5 a CN 13,5.

V kategorii malokapacitních autobusů jistě zaujme nabídka společnosti TURANCAR CZ s. r. o., která na českém trhu zastupuje značku ISUZU. Tyto japonsko-turecké autobusy a autokary si za deset let výroby získaly řadu příznivců a prodávají se již v osmnácti evropských zemích. Pilotní model Turquoise s délkou do 8 m zaujal mj. vlastní konstrukcí šasí, vysokou základní vybaveností, nízkými provozními náklady a výbornou manévrovatelností, kterou řidiči ocení hlavně v městských centrech. Na veletrhu AUTOTEC 2010 se ISUZU Turquoise představí v přepracované podobě (s novým designem, větším zavazadlovým prostorem, inovovanou elektroinstalací atd.) v zájezdovém provedení pro 26 až
30 cestujících plus řidiče a stewarda.

Novinkou je malokapacitní ISUZU Novo, což je vlastně menší a cenově výrazně dostupnější varianta modelu Turquoise. Tento autobus klame tělem a při délce 7 metrů
uveze až 27 pasažérů, přitom v provedení Novo Ultra skýtá maximální možnou výbavu naprosto totožnou s novým Turquoisem. Výborně se hodí pro přepravu menších skupin
cestujících v počtu 20 až 27 osob a využijí ho jak cestovní kanceláře, tak stavební firmy, školy a školky aj.

Největším překvapením expozice bude zcela nově koncipovaný Citimark, první 9 metrů dlouhý autobus od ISUZU a první s motorem vzadu. V Brně bude vystaven v příměstské verzi s obsaditelností až 72 cestujících včetně stojících s možností naložení vozíku pro tělesně postižené. V nabídce je také městský Citimark s nižším počtem sedadel a výsuvnou manipulační plochou pro snadné
najetí invalidního vozíku. Všechny modely autobusů ISUZU pro rok 2010 jsou osazeny japonskými motory Euro 5 EEV s filtrem pevných částic.


foto k článku zde 

Autosalon Brno

Provozní doba:


4. - 10. 6. 2010
denně 9.00 - 18.00 hod.
poslední den 9.00 - 17.00 hod

4. 6. 2010 - odborný a novinářský den

BVV

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu