Vyhledávání

Jihoitalské MELFI přivítalo Central Europe Zone: Mirek Zapletal havaroval, ale přesto dokázal i zvítězit !!!

RALLY PUGLIA e LUCANIA
I. závod poháru FIA CEZ
OFFROADSPORT.CZ team:
Miroslav Zapletal – Tomáš Ouředníček : Mitsubishi L200



Jihoitalské MELFI bylo dějištěm prvního podniku nového mezinárodního šampionátu pod hlavičkou FIA – Central Europe Zone.
Melfi je od nás více jak 1600 km a tak jsme se na dlouhou cestu vydali plni očekávání, jaké tratě nám pořadatelé připraví. Celková délka závodu 436 km z toho jen 146 km měřených úseků neslibovala žádné velké dobrodružství, ale jak se později ukázalo, byl tento závod pro nás zlomový.

Pořadatelé se o nás skvěle starali a tak v sobotu po poledni závod odstartoval přímo z historického centra města. 1. RZ byla připravena v malebném kopcovitém terénu asi 1000 m n.m.

Startovali jsme bohužel až ze sedmé pozice, neboť jezdci před námi měli italské priority. Dokonce před námi startoval i vůz z kategorie T2. Téměř suchý povrch sliboval pěkné prášení a tak jsme věděli, že předjetí bude téměř nemožné.
Avšak již asi 7 km po startu jsme dojeli vůz před námi a po pár stech metrech se nám jej podařilo předjet. Dostali jsme se do výborného tempa. 18-tý km, stráň dolů, vyjeté koleje, levá zatáčka, zadek vozu se trhá a v lehkém smyku krásně najíždíme do zatáčky, když se po pravé straně objevuje hluboká strouha. Pravé zadní kolo se bokem propadá do strouhy, celý vůz se staví na pravý bok a začíná kotoul.. střecha..bok a... zpět na kola!!
Snad ani ne vteřinu po dopadu Mirek startuje, motor okamžitě naskočí a jízda pokračuje! Trochu nevěřícně se ptám „máme všechna kola?“ a Mirek odpovídá „snad jo“ a víc se k nehodě nevracíme, plné soustředění vyžaduje další jízda.
Okno je totálně rozpraskané, v celé kabině spousta drobných střepů, já ven skoro nevidím, ale Mirkovi naštěstí zůstal takový malý obdélníček výhledu bez prasklin a tak zůstáváme v původním ostrém tempu.

Po dojezdu do cíle se s překvapením dozvídáme, že jsme RZ vyhráli! I s přemetem!
Následuje jen 20 min. servis, ve kterém spojenými silami našeho Petra Zábranského a s velkou pomocí mechaniků pražského OffroadCentra tak tak stíháme rozbité okno vytrhat a trošku poopravovat rozbité části karoserie. Od ředitele závodu se nám dostává povolení pokračovat i bez předního skla, pouze v brýlích. Naštěstí máme brýle ještě z Dakaru ve voze, takže závod pokračuje!

Druhá RZ je opakováním té první. I když je již podvečer, je stále naštěstí velmi teplo. V brýlích přes helmu si připadáme jako na čtyřkolce. Bez okna je jízda překvapivě příjemná, mnohem více vnímáme krajinu, cítíme na loukách rozkvetlé kvítí, v lese zase vůni dřeva. Jen občas oklepu z roadbooku větvičku nebo napadaný prach a po průjezdu potokem také kapky vody.
Cíl 2. RZ a překvapení: zlepšili jsme se o 4 vteřiny a opět tak vyhráli.
Při večerním servisu, s vydatnou pomocí mechaniků Jiřího Janečka, stíháme vyměnit přední okno za náhražku z plexi.

Druhý den ráno startujeme jako první. Náš náskok na italskou posádku je 1 a ½ min., takže stále musíme držet vysoké tempo. 3. RZ nám jde skvěle a náskok zvyšujeme.

4. RZ běží také pěkně, až se najednou, asi 3 km před cílem, ozve rána a odchází 4. převodový stupeň! Opatrně dojíždíme do cíle. Čeká nás krátký servis, při kterém stejně nemůžeme opravu stihnout, a tak pokračujeme dále. Otázkou zůstává, který rychlostní stupeň odejde jako další. Bez 3. bychom asi pokračovat nemohli.

Odstartujeme do 5. RZ. I když Mirek řadí co nejméně a velmi opatrně, odchází pětka!
Neskutečná smůla, ale hlasitě našeho Strakara prosíme, ať ještě vydrží!
A vydržel. I poslední 6. RZ!

Tak těžce vybojované vítězství si v cíli opravdu vychutnáváme!

Na rampě při předávání pohárů nám všichni účastníci bouřlivě tleskali za vítězství i s převrácením vozu a bez dvou převodových stupňů.

Miroslav Zapletal opět ukázal, že je světová třída!


http://www.offroadsport.cz/cz/s723/-/c321-Foto/n569-RALLY-PUGLIA-PICTURES




Děkujeme všem našim partnerům. Díky Vám jsme připraveni vyhrávat!

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu