Loprais Tatra Team na prvním místě ve všech sobotních zkouškách Hungarian Baja !!
Aleš Loprais nejrychlejší v páteční superspeciálce
Páteční maďarská výheň nabídla účastníkům Baja Hungary 2008 prolog o délce 8,79 km. Šestice kamionů startovala jako poslední s pětiminutovým bezpečnostním odstupem za posledním automobilem. Prašná a technicky náročná trať ve vojenském prostoru Veszprém byla jistou reminiscencí na Central Europe Rallye 2008, na které letos Aleš Loprais v konkurenci kamionové špičky vybojoval skvělé třetí místo.
Navzdory drobným technickým problémům dokázal Loprais Tatra Team páteční prolog ve své kategorii T4 Open vyhrát.
Poř. Číslo Posádka Značka Čas Odstup
1. 160 LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE) TATRA 815 0:08:25
2. 161 SZALLER (H), PÓCSIK (H), CSITÁRI (H) MAN 0:08:30 +0:00:05
3. 164 LEEUW (NL), LAMBOOY (NL), SCHULTE (NL) RENAULT KERAX 0:08:48 +0:00:23
4. 165 CSEKEY (SK), KOLÁR (CZ), SCUTORA (SK) TATRA 815 0:08:50 +0:00:25
5. 162 BARAN (PL), SZWAGRZYK (PL), GRIGORJEW (PL) MAN 0:08:52 +0:00:27
6. 163 KOVÁCS (H), TÓTH (H), BAGICS (H) SCANIA 0:09:04 +0:00:39
"Do Maďarska jsme přijeli především otestovat novinky, které připravujeme na Rallye Dakar, která se pojede v lednu 2009 v Argentině a Chille," uvedl Aleš Loprais. "Absolutní výsledek pro mne proto není to nejdůležitější, byť mám z vítězství v etapě samozřejmě radost."
"Navigačně nepřinesla tato etapa žádné velké překvapení," zhodnotil průběh pátečního prologu navigátor Ladislav Lála. "Větší část rallye máme ještě před sebou. Atmosféra v kabině i v celém týmu je jako vždy fantastická. Náš velký dík patří samozřejmě i skvělé partě mechaniků."
Tisková zpráva byla vydána ještě před udělením penalizace 1:10 minuty za údajné překročení rychlostního limitu 30 km/h ve spojovací etapě.
Poř. Číslo Posádka Značka Čas Pen. Celkem Odstup
1. 161 SZALLER (H), PÓCSIK (H), CSITÁRI (H) MAN 0:08:30 - 0:08:30 -
2. 165 CSEKEY (SK), KOLÁR (CZ), SCUTORA (SK) TATRA 815 0:08:50 - 0:08:50 +0:00:20
3. 162 BARAN (PL), SZWAGRZYK (PL), GRIGORJEW (PL) MAN 0:08:52 - 0:08:52 +0:00:22
4. 160 LOPRAIS (CZE), LÁLA (CZE), HOLÁŇ (CZE) TATRA 815 0:08:25 0:01:10 0:09:35 +0:01:05
5. 163 KOVÁCS (H), TÓTH (H), BAGICS (H) SCANIA 0:09:04 0:01:40 0:10:44 +0:02:14
6. 164 LEEUW (NL), LAMBOOY (NL), SCHULTE (NL) RENAULT KERAX 0:08:48 0:03:20 0:12:08 +0:03:38
Loprais Tatra Team na prvním místě ve všech sobotních RZ!
Všechny rychlostní zkoušky první etapy Hungarian Baja poznaly jediného vítěze, Aleše Lopraise. Na prašných stepích v okolí maďarského Veszprému se jezdec Loprais Tatra Teamu ujal zaslouženého vedení, které zkoušku po zkoušce jen upevňoval.
Důvěrně známé úseky ze Středoevropské rallye hostí Hungarian Baja několik let. Pro potřeby nového závodu byly sice využity, ale popropojovány zcela odlišným způsobem, takže kdo jel soutěž ASO v dubnu, může se jen stěží spolehnout na znalost tratí zpaměti. Změť cest je prověrkou pozornosti navigátorů, zatímco jezdci nesmí polevit v pozornosti ani na okamžik kvůli zrádnosti mnohých úseků, opepřených četnými skoky. Mechanici věnují naopak pozornost hlavně stavu brzd, které tu dostanou maximálně zabrat.
Od začátku bylo jasné, že hlavní Alešův soupeř Zoltán Szaller na velmi kvalitně připraveném kamionu MAN bude zřejmě jediný vážný rival. Maďar který zdejší tratě důvěrně zná, se zpočátku držel ve velmi těsném závěsu, nicméně Alešův soustředěný útok mu nedovolil atakovat první příčku. "Dnes bylo všechno, jak má být. Na autě je spousta nových věcí a všechny fungují na jedničku a vykazují právě ta zlepšení a parametry, jaké jsme od nich očekávali. Chlazení je skvělé, stejně tak i úpravy motoru, kterými jsme chtěli vylepšit výkonové ukazatele. Nastavení tlumičů je teď už skutečně blízké ideálu. Auto jede skvěle a je pekelně rychlé. V neděli nás čeká o poznání kratší program, vůz je zcela v pořádku a celá posádka v té nejlepší pohodě, takže nezbývá než se těšit na další den," netajil Aleš Loprais svou spokojenost po dojetí čtvrté erzety.
Na rozdíl od Středoevropské rallye nebo Dakaru musejí všechny vozy do uzavřeného parc fermé a práce na nich je povolena pouze v omezeném čase. To platí i pro dotankování. Například mezi prvními bloky rychlostních zkoušek byl servisní čas jen 40 minut. Na Tatře naštěstí proběhla jen základní údržba a dotažení kol. Bivak je umístěn na stejném místě jako při Středoveropské rallye a menší rozměr soutěže zajišťuje domáckou atmosféru, při níž si k týmu našla cestu i řada přátel a fanoušků. Slunečné počasí prvního dne bylo doprovázeno silným větrem, díky němuž na pistách nestála prachová clona. Maďarská baja má velmi slušně obsazenou kategorii automobilů, je součástí Světového poháru FIA, ale i maďarského a českého šampionátu v cross country. Celý článek (výsledkové tabulky) ...
PR